Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Trix 2023  (gelezen 5287 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Gepost op: 17 Januari 2023, 14:02:26 »

https://www.moba-deutschland.de/wp-content/uploads/2023/01/Trix_NH_2023.pdf
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 17 Januari 2023, 15:00:52 »

Zie ik het nou goed dat er echt geen enkel 'Trix only'-model meer is? Dus dat het in feite een uitgeklede Märklin-folder voor tweerailers is?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #2 Gepost op: 17 Januari 2023, 15:23:07 »

Dat was toch al zo, dacht ik?
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 17 Januari 2023, 15:43:28 »

Nou, in het verleden waren er nog wel eens modellen die alleen bij Trix verschenen. Maar kennelijk is het nu niet meer dan wat HAMO ooit was.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Januari 2023, 15:58:32 »

Nooit geweten dat er modellen van Trix uitkwamen die niet bij Märklin in het assortiment zaten.
Het is niks meer dan een Roco en Piko die beide railsystemen bedienen, alleen hebben ze meer marketingkosten door 2 merknamen in de lucht te houden  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #5 Gepost op: 17 Januari 2023, 16:05:42 »

Trix was ooit een onafhankelijk merk. Märklin nam dat op enig moment over en kreeg zo in één klap schaal N en tweerail H0 in haar portefeuille.
Zeker in de beginjaren na de overname zette Märklin nog de 'fine scale' modellen van Trix voort en verscheen er dus nog wel eens iets dat niet ook bij Märklin verscheen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 17 Januari 2023, 16:07:21 »

Die overname blijkt inmiddels alweer 26 jaar geleden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Trix_(modeltreinen)

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #7 Gepost op: 17 Januari 2023, 20:41:49 »

Nooit geweten dat er modellen van Trix uitkwamen die niet bij Märklin in het assortiment zaten.

Ik kan me bijvoorbeeld een TEE RAm herinneren die Trix wèl uitbracht en Märklin niet, omdat die niet door Märklin R1 paste. Zo zullen er vast meer zijn geweest.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Januari 2023, 20:52:21 »

Hmmmm…..ja, die staat hier in de vitrine  Lips Sealed
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #9 Gepost op: 17 Januari 2023, 21:54:51 »

Die TEE RAm was trouwens ook een voorbeeld van een drievoudige ontwikkeling. Niet alleen Trix kwam ermee, ook Roco en LS Models. Roco was er het eerst mee op de markt en bracht zowel een stel met NS-nummer als een stel met SBB-nummer uit (die heb ik). Trix was later, en die modellen werden al vrij snel gedumpt omdat Roco de markt al nagenoeg verzadigd had. Uiteindelijk kwam LS Models er ook nog mee. Dat merk had geen gewone kartonnen doos, maar een soort blik. En hoewel dat er fraai uitzag, was het model niet zo'n succes. Het was ietwat te breed. En ook LS Models had last van de reeds op de markt zijnde modellen van de concurrentie.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #10 Gepost op: 10 Mei 2023, 16:02:46 »

Zomernieuws: https://streaming.maerklin.de/public-media/m/sn523/trixh0/DE_Trix_H0_sonh2023.pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #11 Gepost op: 14 September 2023, 12:24:06 »

Herfstnieuws: https://www.modellbahn-apitz.de/prospekte/Trix_Herbst-NH_2023.pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #12 Gepost op: 10 Oktober 2023, 13:25:02 »

Startset CD: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/1164/trix_cd_starter_set_pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2023Topic: Trix 2023
« vorige volgende »
Ga naar: