Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Roco schaal H0 2017  (gelezen 109028 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #15 Gepost op: 12 Januari 2017, 00:07:21 »

Werkelijk? Wat een lelijk ding  Grin

Met mensen die de Golf 1B mooi vinden is het lastig gesprekken voeren over wat mooi en lelijk is...
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 12 Januari 2017, 06:05:16 »

 Grin  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 12 Januari 2017, 13:56:09 »

Marklin komt met deze 1200.

Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
Daan!
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #18 Gepost op: 12 Januari 2017, 15:01:42 »

Hoe lang is deze inzetbaar dan? Ze hebben natuurlijk met verschillende opschriften gereden.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #19 Gepost op: 12 Januari 2017, 21:20:30 »

In de pdf-file van de Neuheiten-folder staat 2012 - 2015.

Tja, ik vind het een beetje een gemiste kans van Märklin. Een oude bruine of juist de 1218 in tijdperk VI zou het m.i. beter doen.
Maar wie weet tovert Roco nog wel een apart landenprogramma uit de hoge hoed op de Messe en worden we alsnog verblijd met een fraaie 1200.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 13 Januari 2017, 00:31:14 »

Oei, oei, de HSL 1832. Duim omhoog Weet iemand wat d'r achter geknoopt kan worden?

Gr Maarten (Tp II rijder)
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
slifor
Newbie

Offline Offline

Berichten: 7


« Antwoord #21 Gepost op: 13 Januari 2017, 07:54:54 »

Oei, oei, de HSL 1832. Duim omhoog Weet iemand wat d'r achter geknoopt kan worden?

Gr Maarten (Tp II rijder)

dat zou jij niet weten  Grin
Gelogd
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 14 Januari 2017, 09:34:58 »

Ha ha ha! Wie kopt 'm in, dacht ik.
In model bedoel ik, Floris, in model. Puur luiheid van mijn kant. Smiley
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #23 Gepost op: 17 Januari 2017, 11:46:27 »

Ik haalde het onlangs in een ander draadje al aan: Roco produceert sinds enige tijd ook in Vietnam.
De Salzburger Nachrichten weet er meer van: http://www.salzburg.com/nachrichten/salzburg/wirtschaft/sn/artikel/nach-umsatzkrise-roco-modelleisenbahn-setzt-auf-vietnam-230539/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #24 Gepost op: 2 Februari 2017, 20:16:55 »

Video: https://www.youtube.com/watch?v=0o0Y5RNXwYA

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #25 Gepost op: 3 Februari 2017, 20:01:26 »

Nog ene video: https://www.youtube.com/watch?v=ORRuvRbpxhk&index=2&list=PLcAzWtkyH6HbzSobnqPUjLXtsyOdCnmjR

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 5 Februari 2017, 15:55:46 »

Video van het Roco YouTube-kanaal. Oud nieuws ondertussen. Grin
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #27 Gepost op: 6 Februari 2017, 23:31:34 »

Roco op Groterdam: http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/neurenberg-2017/1371-roco

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #28 Gepost op: 7 Februari 2017, 21:27:59 »

Goed nieuws voor de liefhebbers van Rocoline:

De Oostenrijkse modelspoorhandelaar Miniaturbahn [www.miniaturbahn.at] meldt:

Roco schreibt uns dazu:
"Wir möchten Sie darüber informieren, dass geplant ist das Roco-Line-Gleissystem in einer jährlichen Auflage zu produzieren. Das heißt, dass Sie in diesem Jahr Bestellungen bis zum 31.Mai 2017 aufnehmen und eingeben können und je nach Auftragseingang eine gewisse Menge produziert wird.
Das ist jedoch KEINE einmalige Aktion, denn bei entsprechendem Interesse, von dem wir jetzt ausgehen, werden Roco-Line-Gleise jährlich produziert. Sollte der Ansturm und das Interesse unsere Erwartungen übertreffen, wird natürlich die Aufnahme ins Standardsortiment ernsthaft in Betracht gezogen."


Oftewel: als er voldoende belangstelling blijkt te zijn, dan gaat Roco jaarlijks Rocoline produceren. Maar alleen dat wat besteld wordt.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #29 Gepost op: 5 Maart 2017, 22:48:37 »

Ik had het hier al eens vermeld: Roco produceer tegenwoordig ook in Vietnam.

De bekende Duitse modelspoor-enthousiast Ralf Wittkamp wist vandaag bij die Nachbarn het volgende te melden:
- Men heeft een bedrijfsruimte met een oppervlak van 2.000 vierkante meter gehuurd
- De personeelskosten in Vietnam bedragen circa 10 procent van wat men in Europa gewend is te betalen
- In Vietnam werd in 2016 zes procent van het totale volume geproduceerd (komt overeen met ongeveer 200.000 goederenwagentjes)
- In 2017 moet dit aandeel groeien naar 20 procent
- In de loop van dit jaar zullen ook diesel- en elocs in Vietnam geproduceerd gaan worden
- De klant zal geen enkel onderscheid mogen merken tussen modellen geproduceerd in Europa en modellen die uit Vietnam komen

Zoals ik in het hierboven gelinkte draadje al schreef: het 'Vietnamese wagentje' dat ik kocht, ziet er gewoon prima uit. Ik ben bang dit dit op termijn slecht nieuws betekent voor een van de Europese Roco-vestigingen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2017Topic: Roco schaal H0 2017
« vorige volgende »
Ga naar: