Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Roco schaal H0 2017  (gelezen 109031 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #30 Gepost op: 6 Maart 2017, 06:20:19 »

Als ik het zo begrijp doet Roco zelf produceren in Vietnam en brengt niet zijn productie naar een al bestaande fabrikant zoals gebruikelijk was/is in China.
Misschien is het wel zo dat doordat een deel in Vietnam wordt gemaakt, de andere Europesche fabrieken open kunnen blijven, omdat ze zo gemiddeld genoeg verdienen om concurende winkelprijzen te hebben en er tegelijk nog genoeg aan over te houden om te blijven bestaan.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 6 Maart 2017, 09:19:51 »

Als ik het zo begrijp doet Roco zelf produceren in Vietnam en brengt niet zijn productie naar een al bestaande fabrikant zoals gebruikelijk was/is in China.

Dat komt omdat je in China niet zomaar zelf een fabriek mocht/mag openen, en het bureaucratisch gezien veel sneller en makkelijker is (en in veel gevallen zelfs de enige mogelijkheid) om een joint-venture aan te gaan met een lokaal bedrijf. Wellicht is de Vietnamese regering daar minder strikt in, dat kan goed zijn. En inderdaad, misschien vindt er ook een soort "division of labour" plaats intern bij Roco en is de Vietnamese vestiging op termijn zelfs goed nieuws voor de Europese fabrieken, op de manier zoals Jakop beschrijft.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #32 Gepost op: 6 Maart 2017, 10:32:46 »

Ja, daar hebben jullie een punt. Wellicht houdt Roco op deze wijze het hoofd boven het water.
Als modelspoorconsument heb ik, zoals reeds vermeld, beslist geen klachten over de de kwaliteit van de Vietnamese productie.
Uiteraard ben ik benieuwd naar de eerste locs die daar vandaan gaan komen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #33 Gepost op: 6 Maart 2017, 21:52:01 »

En heel toevallig heb ik vorige week drie Donnerbuchsen van Roco gekocht, dat zijn de  startersmodellen.

En daar staat inderdaad Made in Vietnam op. Kosten 19,90 per stuk, en er is - zoals al gezegd werd - helemaal niks mee, er zitten zelfs interieurs in.

Ben er heel blij mee, dus ga ik er nog een paar kopen Grin



Bert Sprinter
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #34 Gepost op: 20 Augustus 2017, 16:32:57 »

Roco gaat in zee met LEO Soundlab: http://www.roco.cc/de/news/items/Modelle-mit-Leo-Soundlab-Sounds/index.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #35 Gepost op: 22 Augustus 2017, 09:52:54 »

Het gaat helaas weer niet goed met Roco/Fleischmann: http://www.manager-magazin.de/unternehmen/artikel/roco-fleischmann-wird-von-kpmg-verkauft-a-1163756.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #36 Gepost op: 22 Augustus 2017, 13:54:03 »

En nog een link: http://www.nordbayern.de/wirtschaft/gesucht-kaufer-fur-modellbahn-hersteller-fleischmann-1.6528449

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #37 Gepost op: 23 Augustus 2017, 15:52:21 »

Ik help ze graag aan nog wat omzet. De modellen zijn er al, alleen de door mij gewenste kleurvarianten niet (meer) leverbaar.
Nu snap ik ook wel dat een fabrikant keuzes moet maken, maar dat je zulk laaghangend fruit niet plukt (het zijn allemaal modellen waar op diverse Duitse fora om "gezeurd" wordt), kan ik toch niet helemaal plaatsen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #38 Gepost op: 23 Augustus 2017, 17:12:30 »

Precies...het zelfde met nummervarianten van bestaande modellen.
Zo bestelde ik begin 2016 een nummervariant NS Eanos die voor 2016 werd aangekondigd in het Neurenberg-nieuws. Nu, augustus 2017, is deze nog altijd niet geleverd terwijl ik vlot dit jaar nog een nummervariant besteld zou hebben...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #39 Gepost op: 23 Augustus 2017, 21:27:11 »

Dat is ook de frustratie van veel Nederlandse winkeliers. Chris heeft dat al eens goed verwoord bij de buren: er zijn heel veel Nederlandse nummer- en kleurvarianten mogelijk die echt goed zouden verkopen, maar Roco doet (haast) niks met de tips vanuit de branche. Je zou dus voorzichtig wel de conclusie kunnen trekken dat een deel van het probleem aan slechte voelsprieten en gebrekkige communicatie ligt. Kennelijk is het voor sommige managers makkelijker om naar 'de consument' te wijzen die vergrijst of zijn hand op de knip houdt. Jammer, jammer, jammer! Als ze straks noodgedwongen toch gaan saneren zouden ze ook maar eens moeten kijken of de juiste poppetjes wel op de juiste plekken zitten...

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #40 Gepost op: 23 Augustus 2017, 21:37:05 »

Als ik dit bericht d.d. 22-08-2017 goed lees, begrijp ik dat Modelleisenbahn Gruppe (ROFL) Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland als kernmarkten ziet. Blijkbaar is Nederland maar bijzaak. Triest, maar wel duidelijk.
Gelogd

hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 24 Augustus 2017, 06:52:16 »

In mijn geval gaat het om Duitse modellen, een van de kernmarkten dus.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #42 Gepost op: 24 Augustus 2017, 09:27:52 »

Precies. En vandaar maakte ik deze opmerking:

Citaat
Je zou dus voorzichtig wel de conclusie kunnen trekken dat een deel van het probleem aan slechte voelsprieten en gebrekkige communicatie ligt.

Niet alleen in NL, maar ook in de kernmarkten wordt geklaagd over het feit dat Roco niet echt luistert naar klanten.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Daan!
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #43 Gepost op: 25 Augustus 2017, 09:22:24 »

Precies...het zelfde met nummervarianten van bestaande modellen.
Zo bestelde ik begin 2016 een nummervariant NS Eanos die voor 2016 werd aangekondigd in het Neurenberg-nieuws. Nu, augustus 2017, is deze nog altijd niet geleverd terwijl ik vlot dit jaar nog een nummervariant besteld zou hebben...

Weet je het artikelnummer van die Eanos? De catalogus is niet meer vindbaar omdat de links niet meer werkt.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #44 Gepost op: 25 Augustus 2017, 09:28:30 »

67299
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2017Topic: Roco schaal H0 2017
« vorige volgende »
Ga naar: