Voor deze update heb ik weer een kleine 40 foto's klaar staan. Dit zijn allemaal uit de laatste 2 maanden en veel zijn uit September. Om het voor mezelf werkbaar te houden en voor jullie ook enigzinds overzichtelijk te houden zal ik ze posten vanaf de Laar West richting de Huissensestraat. Vooral hier in de Laar Oost onstaat dan een aardig beeld van hoever sommige stukken zijn en hoe weinig er op andere plekken is gebeurd.
Dit is de rotonde waar lijn 6 nu keert, vanaf hier hangt de rijdraad aan een tijdelijk ophanging. Inmiddels hangen hier ook al de wissels maar foto's daarvan komen in de volgende post.
De bovenstaande foto's zijn genomen vanuit een gasbus waarmee we over de randweg reden vanaf de rotonde naar de kruising Randweg/Venlosingel, hier houd de bovenleiding op maar hier onder nog enkele foto's van dit stuk vanuit een andere hoek.
Dan gaan we de Venlosingel op en hier zijn de masten pas een week of 2 terug geplaatst.
En toen liep ik m'n slaap kamer in en stond er een wagen met masten voor m'n flat, goede timing :mrgreen: :
Tja lijn 4 moest er ook nog even door maar ook dat past.
En hop de volgende ook even neerzetten.
Als de masten in de buizen zijn gezet gaat er fijn grit bij om de open ruimte op te vullen en ze vast te zetten.
Zo zag het er daarna uit.
Voorbij m'n flat in de bocht zag het er zo uit:
Dit zijn wat oudere foto's toen nog niet alle masten waren geplaatst en we gaan nu iets verder terug in de tijd.
Hier de kruising Venlosingel/Maastrichtsingel, de bussen horen hier rechts af te gaan, maar dat gebeurd al een hele tijd niet door uitgelopen werkzaamheden waarover later meer.
In Augustus werden op de Maastrichtsingel( op de foto hierboven) en Limburgsingel( foto's hier onder) de haltes verlengt en hier en daar wat asfalt vernieuwd en hier en daar wat masten geplaatst. Het stelt niks voor maar men had er 4 weken voor gerekend.
En hier komen we dan bij "het probleem" op de route. Deze bus doorsteek word dubbel sporig gemaakt met aan beide zijdes haltes er aan. Pas aan het einde van die 4 weken was men zover dat er beton gestort kon worden maar dat moet 3 weken uitharden. Dat betekende 2,5 week uitloop van de omleiding. Inmiddels was ook de Venlosingel aan de beurd en daardoor kregen we een omleiding in een omleiding. Waar lijn 4 normaal over de Venlosingel ging ging hij nu over de Limburgsingel, daarna in tegen gestelde richting over de Maastrichtsingel en dan ipv de nog gestremde Limburgsingel het 2e deel over de Venlosingel. Inmiddels zijn de werkzaamheden op de Venlosingel aan de haltes alweer zover dat lijn 4 hier weer rijd zoals ook bij het plaatsen van de masten te zien was maar.................... Het beton van de busdoorsteek hierboven bij de halte Lange Akkers is afgekeurd, het was te glad. Inmiddels is het beton weer verwijderd en is er nieuwe bewapening gelegd. Ik ben er al een paar dagen niet geweest maar het zou kunnen dat er inmiddels nieuw beton is gestort maar ook dat mag weer 3 weken uitharden. Het duurt dus nog wel even voor lijn 4 terug keert op de Limburgsingel.
Hier nog een foto van de busbrug over de A325 waar inmiddels ook alle masten staan.
Alle bovenleiding hangt ook maar daar blijk ik geen foto's van te hebben dus die moet ik nog even maken.
Dan gaan we nu naar het gedeelt kronenburg-de koppel-Huissensestraat.
Hier rijden we vanuit Kronenburg onder de Pleyroute door, waar zo's 1,5 week terug de wissels zijn opgehangen.
Hier de wissels gezien vanuit de andere richting:
Dan gaan we verder richting de Huissensestraat met lijn 14.
En dan zijn we aangekomen bij de rotonde op de Huissensestraat, hier nog zonder wissels, rechts de bovenleiding komend vanaf 't Duifje.
Hier nog foto's van de wissels op de rotonde op de Huissensestraat richting 't Duifje/Kronenburg gezien met en zonder wissel.
Rechts naar Kronenburg, rechtdoor naar 't Duifje.
Ik zit er nu lekker in dus ik denk dat ik post 4 er zo gelijk achter aan doe, groetjes Michiel