Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Dassen doen spoorverkeer in Friesland de das om
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Dassen doen spoorverkeer in Friesland de das om  (gelezen 3442 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Gepost op: 14 Maart 2023, 09:46:57 »

https://nos.nl/artikel/2467359-minstens-een-week-geen-treinen-tussen-workum-en-stavoren-vanwege-dassen

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 14 Maart 2023, 10:08:19 »

Deze lijn wordt zeer veel gebruikt om scholieren vanuit de zuid-westhoek van Friesland naar de middelbare scholen in Sneek te transporteren.
Zal een redelijk probleem zijn voor de ouders om hun kroost nu op school te krijgen...

Das... best lastig  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 14 Maart 2023, 11:47:46 »

Misschien kan ProRail een nieuwe dassenburcht kleien

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #3 Gepost op: 14 Maart 2023, 21:59:22 »

Het zijn leuke beestjes, er fourageert er ook een in mijn achtertuin. Hij maakt er alleen wel een zooitje van want ploegt mijn grasmat regelmatig om. Beetje triest verhaal overigens in de evolutie: het is een jachtdier. Maar het beestje is zo sloom en lomp dat het enige dat ie kan vangen regenwormen zijn...
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 21 Maart 2023, 20:35:08 »

De dassen vonden Friesland toch wat te beperkt en wilden eens zien of het echt gezelliger is in Brabant:
https://nos.nl/artikel/2468327-zeker-tot-dinsdag-geen-treinen-tussen-den-bosch-en-eindhoven-door-dassen

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #5 Gepost op: 21 Maart 2023, 21:16:52 »

Bijzonder dat dit eerder nog nooit is voorgekomen en nu schering en inslag is.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 21 Maart 2023, 21:20:38 »

Je zou bijna denken dat het NS goed uitkomt.    Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #7 Gepost op: 21 Maart 2023, 23:15:51 »

https://nos.nl/artikel/2468379-wat-moet-je-met-dassen-onder-het-spoor-uitgraven-en-weghalen

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #8 Gepost op: 22 Maart 2023, 11:46:15 »

Die voorzitter van Das & Boom is een realistische man, zag hem gisteravond in het Journaal al. Je snapt niet dat ProRail niet allang zo'n generieke ontheffing heeft, maar ik snap zoveel van ProRail niet.
Gelogd

Groet, Frank
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Dassen doen spoorverkeer in Friesland de das om
« vorige volgende »
Ga naar: