Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: De Grote Kleine Treinencompetitie.
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: De Grote Kleine Treinencompetitie.  (gelezen 597 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jeronimos
Hero Member

Jeroen

« Gepost op: 14 Oktober 2021, 15:30:14 »

Afgelopen woensdag de 1 aflevering. Hier nog behoefte om er veel positieve dingen over te zeggen?  Wink Grin Tongue

Ik ben eigenlijk wel blij met het programma. We worden niet afgezeken in dit programma.
« Laatste verandering: 14 Oktober 2021, 16:20:24 door Jeronimos » Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Noordwaarts
Hero Member

239*

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Oktober 2021, 15:37:02 »

Ik vind het aardig vermaak. Wat modelbouw betreft stond 'Klein maar fijn' op een wat hoger niveau denk ik, maar deze opzet met teams vind ik ook wel leuk. Ik zal er niet speciaal voor thuisblijven, maar ik zal er wel naar kijken als het zo uitkomt. Ik kon me prima vinden in de jury-uitslag.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
duikeend
Newbie

« Antwoord #2 Gepost op: 14 Oktober 2021, 23:21:06 »

Ik heb "toevallig" vanavond hierover zitten kletsen met 1 van de deelnemers (2 leden van onze modelspoor vereniging doe mee).
Het ging er vooral over dat ik een voorkeur heb voor de buiten categorie modelbouw (qua moeilijkheidsgraad) en dat dit programma wat meer voor het grote publiek is. Hij gaf aan dat vooral de korte tijd ( 3 dagen) het erg lastig maakt om bijvoorbeeld al je bomen zelf te maken of ander detail niveau. Uiteindelijk gaat het dan om de compositie etc. overigens zitten zij pas in de volgende aflevering en hij houd keurig zijn lippen stijf op elkaar dus ik weet nog niet wat ze gemaakt hebben. maakt het ook wel spannend  Grin

maar goed, zoals ik al zei, die tijdsdruk schijnt toch wel een dingetje te zijn. en het is niet zoals klein maar fijn dat ze er thuis aan konden werken. (behalve dan vooraf). dus je hebt dan ook echt maar 3 dagen. en das best kort...  Wink

ik ben niet gek, ik ben een eend en als je me niet geloofd stap je maar uit Smiley
Jakop de Bruin
Hero Member

246*

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Oktober 2021, 06:07:26 »

Zeker, maar je weet dus al van te voren wat er gebouwd moet worden en je weet hoeveel tijd je hebt.
Én het zijn allemaal ervaren modelbaanbouwers, dus vooraf inschatten hoe lang een bepaald deel van de bouw kost kan men (met marge) inschatten.
Dan is het een schema maken lijkt mij met de to do’s en wie wat gaat doen en wat het aan tijd kost en ook belangrijk wanneer om elkaar niet voor de voeten te staan.
Planning en voorbereiding is denk ik een groot onderdeel van het succes naast natuurlijk de kwaliteit van wat er uit die handen der modelbouwers komt.

Overigens vond ik het leuk om naar te kijken en heb ik me niet gestoord aan de Europese loks bij de op hol geslagen trein. Ik heb de film gezien en vind dat met het verhaal goed heeft weergegeven op een paar vierkante meter en binnen een minuut voorstelling.

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Noordwaarts
Hero Member

239*

« Antwoord #4 Gepost op: 15 Oktober 2021, 10:58:13 »

Hier de Flickr-pagina van jurylid Evan Daes: https://www.flickr.com/photos/152497707@N03/

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: De Grote Kleine Treinencompetitie.
« vorige volgende »
Ga naar: