Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: De Grote Kleine Treinencompetitie.
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: De Grote Kleine Treinencompetitie.  (gelezen 10307 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Gepost op: 14 Oktober 2021, 14:30:14 »

Afgelopen woensdag de 1 aflevering. Hier nog behoefte om er veel positieve dingen over te zeggen?  Wink Grin Tongue

Ik ben eigenlijk wel blij met het programma. We worden niet afgezeken in dit programma.
« Laatste verandering: 14 Oktober 2021, 15:20:24 door Jeronimos » Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 14 Oktober 2021, 14:37:02 »

Ik vind het aardig vermaak. Wat modelbouw betreft stond 'Klein maar fijn' op een wat hoger niveau denk ik, maar deze opzet met teams vind ik ook wel leuk. Ik zal er niet speciaal voor thuisblijven, maar ik zal er wel naar kijken als het zo uitkomt. Ik kon me prima vinden in de jury-uitslag.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
duikeend
Full Member

Offline Offline

Berichten: 142



« Antwoord #2 Gepost op: 14 Oktober 2021, 22:21:06 »

Ik heb "toevallig" vanavond hierover zitten kletsen met 1 van de deelnemers (2 leden van onze modelspoor vereniging doe mee).
Het ging er vooral over dat ik een voorkeur heb voor de buiten categorie modelbouw (qua moeilijkheidsgraad) en dat dit programma wat meer voor het grote publiek is. Hij gaf aan dat vooral de korte tijd ( 3 dagen) het erg lastig maakt om bijvoorbeeld al je bomen zelf te maken of ander detail niveau. Uiteindelijk gaat het dan om de compositie etc. overigens zitten zij pas in de volgende aflevering en hij houd keurig zijn lippen stijf op elkaar dus ik weet nog niet wat ze gemaakt hebben. maakt het ook wel spannend  Grin

maar goed, zoals ik al zei, die tijdsdruk schijnt toch wel een dingetje te zijn. en het is niet zoals klein maar fijn dat ze er thuis aan konden werken. (behalve dan vooraf). dus je hebt dan ook echt maar 3 dagen. en das best kort...  Wink
Gelogd

ik ben niet gek, ik ben een eend en als je me niet geloofd stap je maar uit Smiley
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 15 Oktober 2021, 05:07:26 »

Zeker, maar je weet dus al van te voren wat er gebouwd moet worden en je weet hoeveel tijd je hebt.
Én het zijn allemaal ervaren modelbaanbouwers, dus vooraf inschatten hoe lang een bepaald deel van de bouw kost kan men (met marge) inschatten.
Dan is het een schema maken lijkt mij met de to do’s en wie wat gaat doen en wat het aan tijd kost en ook belangrijk wanneer om elkaar niet voor de voeten te staan.
Planning en voorbereiding is denk ik een groot onderdeel van het succes naast natuurlijk de kwaliteit van wat er uit die handen der modelbouwers komt.

Overigens vond ik het leuk om naar te kijken en heb ik me niet gestoord aan de Europese loks bij de op hol geslagen trein. Ik heb de film gezien en vind dat met het verhaal goed heeft weergegeven op een paar vierkante meter en binnen een minuut voorstelling.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 15 Oktober 2021, 09:58:13 »

Hier de Flickr-pagina van jurylid Evan Daes: https://www.flickr.com/photos/152497707@N03/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 23 Oktober 2021, 08:50:29 »

Gisteren de beide afleveringen bekeken.
Het was lekker ontspannen voor de tv hangen, na een drukke werkweek.
Knap om het in drie dagen voor elkaar te krijgen, maar of het de interesse aanwakkert om met onze mooie hobby aan de slag te gaan, heb ik zo mijn twijfels bij. Daarvoor vind ik het toch wat te clichématig.

Van de "film"-banen sprak Unstoppable me het meeste aan, maar dat kan zijn omdat het ook de enige van de drie films is die ik heb gezien.
Van de andere aflevering ging mijn voorkeur uit naar Parijs (goed te zien dat de Résistence al in 1895 bezig was de Duitse Adler te laten ontsporen).
Het idee van de dwarsligger vind ik op zich wel leuk, goede testcase hoe creatief de deelnemers werkelijk zijn. Ik vind het wel te zwaar wegen in het eindresultaat. Ik zou ook daar gewoon een cijfer hebben gegeven dat meeweegt in het geheel.

Wat ik me overigens wel afvraag, waarom ga je als bouwer met gips aan de slag, als je weet dat je maar drie dagen de tijd hebt? Zelfs als er voldoende droogtijd tussen de opnamedagen is, als je aan het gipsen bent, kun je nauwelijks iets anders doen aan de baan zelf, zonder elkaar gruwelijk in de weg te zitten. Maar goed, dat hebben die bouwers zelf inmiddels ook vast ontdekt.  Grin

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 23 Oktober 2021, 11:22:17 »

Ik vond de tweede aflevering ook wel weer leuk om te zien. Emoties worden natuurlijk door de makers met graagte in beeld gebracht, maar het was toch wel aardig om te zien dat de man die er het meeste doorheen zat uiteindelijk wel het extra punt voor zijn team binnensleepte. De teamcaptain van dat team lijkt mij een prima kerel trouwens.
Komende woensdag ga ik me er toch maar voor installeren op de bank. Het programma is leuker dan ik vooraf had gedacht.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
duikeend
Full Member

Offline Offline

Berichten: 142



« Antwoord #7 Gepost op: 25 Oktober 2021, 09:15:25 »

zitten kletsen met 1 van de deelnemers

Dit was de man die Gert bedoelt. Hij was ook apetrots en heeft zaterdag meer dan eens trots verteld hoe hij dat toch maar mooi voor elkaar gekregen heeft  Grin
Als je het verhaal er achter kent dan ben je meer dan trots op hem en ik ben blij dat Marc (de team captain) hem die kans gegevens heeft en hem zo steunde!
En ik moet zeggen dat onze hagenees (ook al is ie nu "overgelopen" naar een andere vereniging  Cry ) altijd wel goed te pruimen was als lid van MSVZ (modelspoor vereniging Zeeland). Jammer dat we hem door zijn verhuizing niet meer zo vaak zien.

Wat betreft het programma vindt ik dat er toch wel een paar dingen zijn die ik, euhmm, anders zou doen. ik snap dat er een dwarsligger is maar om nu te vragen of je een teenslipper wil gebruiken. tja, gaat mij erg ver. maar goed, ik weet dat er mensen de dop van een fles wc eend gebruiken om de vorm van een mat36 stel na te bootsen.

en wat dat gips betreft; dat begrijp ik ook inderdaad niet. ik zou dan eerder voor iets als pir platen met purschuim nemen. Dat is na een uurtje droog.
Gelogd

ik ben niet gek, ik ben een eend en als je me niet geloofd stap je maar uit Smiley
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #8 Gepost op: 25 Oktober 2021, 09:32:11 »

Als je het verhaal er achter kent dan ben je meer dan trots op hem en ik ben blij dat Marc (de team captain) hem die kans gegevens heeft en hem zo steunde!

Ja, zoiets vermoedde ik al. Vandaar mijn pluim voor die team captain.  Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 25 Oktober 2021, 10:16:20 »

Wat betreft het programma vindt ik dat er toch wel een paar dingen zijn die ik, euhmm, anders zou doen. ik snap dat er een dwarsligger is maar om nu te vragen of je een teenslipper wil gebruiken. tja, gaat mij erg ver.

Mee eens. En áls je dan de m.i. beste toepassing van de Tutu bedenkt: zwart spuiten en een mooi hek er van maken, dan is her weer niet goed omdat je < 50% gebruikt hebt.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #10 Gepost op: 27 Oktober 2021, 23:06:40 »

Ik vond bij de aflevering van vanavond die vulkaan erg goed gedaan. De stromende lava met die leds eronder zag er goed uit en de rokende en zelfs pruttelende vulkaan was behoorlijk overtuigend.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 28 Oktober 2021, 06:01:50 »

Toch heb ik wel kritiek gezien de naam van het programma.
De treinen hebben een dusdanige ondergeschikte rol dat de titel m.i. niet overeenkomt met wat er te zien is.
De grote modelbouwcompetitie is meer wat het is.

Het sneeuwlandschap vond ik nog het meest een modelbaan waar ze wellicht iets meer van de lawine hadden kunnen maken dan een hoopje sneeuw op het spoor.
Een heel stuk spoor wat van de helling schuift of zo.

Maar goed, wel aardig om naar te kijken, maar maakt ook voor mij weer duidelijk dat ik geen club-modelbouwer ben  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 28 Oktober 2021, 10:06:18 »

Nadruk op treinen is zo 2020
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Oktober 2021, 12:51:29 »

Zei de scenery-meester  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #14 Gepost op: 3 November 2021, 23:55:27 »

Wat mij betreft was Team Blauw de winnaar vanavond. Ongekend originele invulling van de opdracht.  Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: De Grote Kleine Treinencompetitie.
« vorige volgende »
Ga naar: