Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Demo-ervaringen  (gelezen 12002 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Gepost op: 1 November 2010, 23:06:05 »

Nou is mij het voorrecht gegeven om in Rijswijk een demonstratie te geven over scenerybouw. Daar heb ik ontzettende zin in, maar ik vraag me nu ook af: wat moet je er zoal doen? Zijn er dingen waarop je moet letten? Do's en don'ts? Ben benieuwd naar de reacties!

mvg Bjorn
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1966


« Antwoord #1 Gepost op: 2 November 2010, 22:46:19 »

Demo'en op een evenement of beurs kan iedereen! Dat is al regel 1.

Bijdeze dan ook de opmerking: mocht je wat moois kunnen maken en wil je dat anderen leren, laat het weten! Je kan en mag mee (wanneer het bestuur daar toestemming voor geeft) naar een evenement en dat hoeft echt niet alle dagen te zijn!

Terug naar de vraag:
Een demo geven is een kwestie van bezig zijn, niet thuis op je werkplek maar op een evenement met wisselende belangstelling. Ben je bezig dan komt het publiek kijken, zal vragen gaan stellen en weer verder lopen.
Niks doen is geen publiek! Denk niet dat je veel kunt doen op een evenement, je bent over het algemeen meer met praten over dat wat je doet bezig dan dat je daadwerkelijk bezig bent.

Zorg dat je je gereedschappen bij hebt. Alleen iets voor je neerleggen nodigd niet uit. Voor de rest, wees jezelf, leg uit wat je doet, wees netjes en beleefd. De rest gaat vanzelf.

Bjorn, na die ene dag in Rijswijk ben je echt enthousiast  Grin

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #2 Gepost op: 2 November 2010, 23:02:35 »

Sander heeft het al zeer goed verwoord. Als demo kan je iets doen wat je al op je modelbaan hebt toegepast en al wat ervaring mee hebt.

Verder is het gewoon een kwestie van je demo goed voorbereiden (materiaal waarop je je demo uitvoerd en benodigdheden + gereedschap)

Citaat
Bjorn, na die ene dag in Rijswijk ben je echt enthousiast Grin

Dat is inderdaad zo, ik ben destijds ook met 1 dag op Eurospoor begonnen en nu probeer ik als er een beurs is het hele weekend aanwezig te zijn  Grin
 
Als je nog bepaalde vragen hebt, mag je ze gerust stellen  Smiley
Gelogd
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 2 November 2010, 23:26:22 »

Dank jullie voor de antwoorden! Ik heb al wat beurservaring (met Nowe Drewno op de SGZ-tentoonstelling hier in het zuiden), en enkele dingen ken ik al, zoals dat mensen vrij snel doorlopen als er geen actie is (maar al te goed ondervonden...) en voldoende gereedschappen meenemen (elektra moest nog wat bijgewerkt worden tijdens de opbouw van de tentoonstelling). Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

mvg,

Bjorn
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Demo-ervaringen
« vorige volgende »
Ga naar: