Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Een reis van Oeteldonk naar Lampegat?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Een reis van Oeteldonk naar Lampegat?  (gelezen 29338 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Gepost op: 8 Februari 2018, 16:12:02 »

Het is vanaf morgen mogelijk die te plannen bij NS, net als reizen naar veel meer plaatsen die gedurende de komende dagen tijdelijk anders heten.
Leuk idee.
Zie verder: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1729098/
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #1 Gepost op: 8 Februari 2018, 17:28:52 »

De grote vraag die wij ons nu natuurlijk allemaal afvragen: hoe heet Plettenburg in carnavalstijd?
Dat Prins Huub daar regeert, staat natuurlijk buiten kijf.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 8 Februari 2018, 17:44:25 »

Volgens mij doen ze in Germanië niet aan veranderde plaatsnamen tijdens Fasnacht... in Zwitserland in elk geval niet, Basel (naar ze claimen de enige stad ter wereld waar ze een Protestants carnaval hebben) blijft gewoon Basel en Luzern blijft Luzern. Wel zo overzichtelijk Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 8 Februari 2018, 18:14:39 »

Ik denk dat het streekgebonden is. Zover ik weet blijf Mestreech gewoen Mestreech, ouch met vastelaovend.
Ook van andere plaatsen in Zuid Limburg weet ik niet beter dan dat die hun eigen naam houden.

En in Plettenburg doen ze helemaal niet aan carnaval. Bij genenoverdracht zijn de toch zeer ruim aanwezige exemplaren die betrekking hebben op carnaval, onderweg verdwaald en nooit bij mij terecht gekomen, geen enkele. En daarmee is het uitgesloten dat in Plettenburg wel van die genen opduiken.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #4 Gepost op: 8 Februari 2018, 18:23:08 »

Mmm, gisteren ging het al over X-chromosomen, nu over genen: transformeert MSW ineens in een forum voor biologen?   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1969


« Antwoord #5 Gepost op: 8 Februari 2018, 18:55:09 »

Kan wel net doen alsof ik blij ben dat Kabbelgat er ook bij staat, maar laat verdorie die treinen een beetje op tijd rijden. Gisteren weer een voorbeeld van hoe het niet moet: Sprinter naar Den Haag Centraal plus acht. Dan houden we gewoon de Sprinter die in tegengestelde richting moet vertrekken richting Dordrecht tien minuten vast, omdat we te beroerd zijn de rijwegen die de computer heeft ingesteld te wijzigen. Uw adres voor olievlekwerking: NS/ProRail. Ben toch nog een beetje boos terwijl ik zo'n opgeruimd type ben.
Gelogd

Groet, Frank
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1464


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #6 Gepost op: 11 Februari 2018, 20:52:36 »

Ik denk dat het streekgebonden is. Zover ik weet blijf Mestreech gewoen Mestreech, ouch met vastelaovend.
Ook van andere plaatsen in Zuid Limburg weet ik niet beter dan dat die hun eigen naam houden.

Correct, het vernoemen van de plaatsnaam is meer iets Brabants en Noord Limburgs. Ook mijn geboorteplaats heet momenteel de Boemelburcht. Blij dat ik er weg ben....
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 11 Februari 2018, 21:09:45 »

Boemelburcht klinkt anders wel heel spoors.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Een reis van Oeteldonk naar Lampegat?
« vorige volgende »
Ga naar: