Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Heeft u interesse in een compleet nieuw ontwikkeld model van een NS 2200 in 1:87
Poll
Vraag: Heeft u interesse in een compleet nieuw ontwikkeld model van een NS 2200 in 1:87. (alle varianten, en TP)
nee, de Roco is goed genoeg
ja, maar alleen als de prijs niet hoger is dan de 2200 of 2400 van Roco
ja, maar voor maximaal 160 euro
ja, ook als de modellen misschien wel 200 euro per stuk gaan kosten.

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Heeft u interesse in een compleet nieuw ontwikkeld model van een NS 2200 in 1:87  (gelezen 33373 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Gepost op: 25 Januari 2016, 12:29:26 »

We zijn als MSW onlangs benaderd door een fabrikant met de vraag of wij op ons forum wilde vragen of er interesse is in een nieuwe uitvoering van de NS2200. Hier willen we graag aan mee werken en vandaar dat we deze vraag als Poll aan jullie willen voorleggen:

Heeft u interesse in een compleet nieuw ontwikkeld model van een NS 2200 in 1:87. (alle varianten, en TP)Het gaat dan om een model met veel details, fijne afwerking, (schakelbare) front en sluitseinen en correcte kappen, cabines en technisch helemaal aan de eisen van deze tijd. Metalen hekwerken, optie zwaailichten werkend. Model uitstraling zoals we kennen van LSmodels, Modern Gala. Dus topklasse.

Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #1 Gepost op: 25 Januari 2016, 12:53:48 »

Ik wacht nog even met ombouwen van mijn Roco's....
 Grin
Gelogd

mvg,
 Sander
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2 Gepost op: 25 Januari 2016, 21:05:40 »

Ik ben helemaal vòòr! Ik neem er wel eentje af als die in een mooie jaren '70 uitvoering beschikbaar komt. Een metalen kap heeft de voorkeur, want dan wordt 'ie wat zwaarder en dat verbetert doorgaans de trekkracht en is minder breekbaar dan de huidig beschikbare modellen.
Maar misschien denk ik teveel in oplossingen  Wink
Gelogd
Daan!
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #3 Gepost op: 26 Januari 2016, 09:23:13 »

Tuurlijk heb ik daar interesse in. Prijs maakt mij eigenlijk niet veel uit, maar het liefst zo laag mogelijk natuurlijk.
Ik vind het niet erg als ik er (iets) meer daan €200 voor moet betalen, maar als het niet hoeft dan natuurlijk liever niet. Nu heb ik het idee dat als ik de optie >€200 aanklik, Roco er €250 voor gaat vragen terwijl het ook voor €150 had gekund.
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #4 Gepost op: 26 Januari 2016, 22:57:29 »

Best leuke loc, geen prioriteit. Alhoewel ik nog een klompentreintje wil....
Gelogd
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #5 Gepost op: 27 Januari 2016, 09:34:14 »

Essentieel is wel een iets slimmere binnenkant dan bij de Roco 2400, zodat sound-inbouw gefaciliteerd wordt en de verlichting het meteen doet (en er dus niet weer een of ander digikeys setje ingeprutst moet worden om de verlichting acceptabel werkend te krijgen).

Idealiter maakt een complete versie (sound, frontverlichting, zwaailichten) deel uit van het aanbod. (misschien ook wel met bedienbare koppelingen. Voor mij hoeft dat niet, maar daar kan de markt natuurlijk anders over denken). Hiermee is de upgrade vanaf de oude Roco niet alleen optisch maar ook technisch groot genoeg om verleidelijk te zijn.

Groet
Edgar (die nog steeds aan het vechten is met de sound-inbouw in een 2400)
« Laatste verandering: 27 Januari 2016, 09:35:51 door Edgar » Gelogd
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 28 Januari 2016, 12:38:32 »

Interesse ja.
Als het model rod de prijs van Roco kan concureren zou het erg leuk zijn.
Mocht het meer kosten geen probleem maar dan is er bij mij wel de eis dat het er een stuk beter uitziet dan de roco's.

Mvg,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #7 Gepost op: 2 Februari 2016, 22:25:03 »

Ondanks dat er nu vijf 2200en aanwezig zijn zou een moderne uitvoering welkom zijn waar nu een geen verbouwing aan nodig is en waar een sounddecoder kan worden ingebouwd.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #8 Gepost op: 2 Februari 2016, 22:58:22 »

Dat denk ik ook. Een beter gedetailleerd model dan dat van Roco, maar wel voor een nette prijs, lijkt me beslist kansrijk.
Gezien het feit dat er flink wat varianten zijn te maken, kan een fabrikant de kosten over meerdere jaren terugverdienen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Trein-ice3
Newbie

Offline Offline

Berichten: 2


« Antwoord #9 Gepost op: 3 Februari 2016, 16:32:16 »

Ja ik heb veel belangstelling voor een of meer NS 2200 van Märklin met zwaar onderstel en kap van metaal en met diverse lichtseinbeelden. Eventueel voor de liefhebbers ook met geluid en/of zwaailicht.
Kleurstelling: allereerst de nog rijdende museummodellen 2225, 2278 en later de andere uitvoeringen zoals een Belgische. Ik denk ook zeker wel dat van elk besturingssysteem er wel rijders te vinden zijn die een exemplaar willen kopen. Een Trixuitvoering met een multiprotocol-decoder erin vindt zijn weg wel vermoed ik zo. En anders ombouwen naar het systeem waarmee je rijdt. Andere lokdecoders zijn er genoeg.

Prijsstelling: De Roco NS 2200 AC catnr. 58511 uit 2015 is digitaal rond de € 135,00 te krijgen. Van mij mag een geheel nieuwe metalen versie van Märklin best rond de € 200,00 liggen. Of wat meer zoals de Märklin NS BR 6400 Catnr. 37644 destijds. In de loop der jaren moet het te doen zijn, een paar duizend van deze leuke NS diesellok in vele varianten te slijten om de ontwikkelingskosten terug te verdienen. En eh ook de resterende diesel serie 2400 nog uitbrengen graag ...
Dirk
Gelogd
Kees Jan
Full Member

Offline Offline

Berichten: 113


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 19 November 2016, 19:22:44 »

Mijns inzien een niet zo'n slimme fabrikant die met deze vraag komt en gelijk het kosten aspect in de strijd gooit.

Een fabrikant weet namelijk dat de prijs minder belangrijk is dan de kwaliteit/uitstraling van het product (zoals die al aan geeft). Zeker bij een heruitgave van een reeds bestaande H0 Lok...... waarom zou je het anders doen als fabrikant? Niet omdat je de hobby van je klanten wilt betalen, toch?

De "Nederlander" wil namelijk altijd minder betalen dus koopt het product toch niet. Niet voor 200 euro noch voor 130 Euro.

Deze "fabrikant" kan me gerust mailen. Ik ben discreet.

« Laatste verandering: 19 November 2016, 19:26:45 door Bnls013 » Gelogd

2006 Diorama Berlijn
2006 "Een rondje Berlijn"
2008-2009 "Van Wishni naar Woshni"
2009 2010 "De Fleischerei"
2012 "Gröger"
2014 "Beurs baantje"
2015-2016 "Ein BW für Jürgen"
2016 "Test Baantje digitaal"
2016-2017 "Fleischerei in 1"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Heeft u interesse in een compleet nieuw ontwikkeld model van een NS 2200 in 1:87
« vorige volgende »
Ga naar: