Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Hornby in zwaar weer  (gelezen 3852 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Gepost op: 10 Februari 2016, 10:11:53 »

De volgende...  Shocked
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 10 Februari 2016, 10:39:26 »

Tja, je vraagt je zo onderhand af wie straks zo'n bedrijf nog moet kopen...

Overigens is het weer zo'n typisch nu.nl-artikeltje: weinig diepgang en conclusies niet gebaseerd op de feiten.
Hornby is namelijk niet in de problemen gekomen door de tanende populariteit van modelbouw, maar doordat
ze zich enorm verslikt hebben in een automatiseringssysteem. Dat is al maanden bekend.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 10 Februari 2016, 10:52:54 »

Artikel over dat mislukte automatiseringsavontuur: http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/retailandconsumer/12038487/Model-maker-Hornby-reports-4.5m-loss-as-IT-system-hits-the-buffers.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 10 Februari 2016, 11:00:54 »

Morningstar over Hornby: http://www.morningstar.co.uk/uk/news/AN_1455096095891153600/hornby-warns-on-annual-loss-and-banking-covenants-after-weak-january.aspx

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 10 Februari 2016, 13:43:40 »

Bij de neighbours heeft men het er ook over.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #5 Gepost op: 13 Februari 2016, 23:49:09 »

In de Telegraaf ook een stukje over Hornby;

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/25177399/__Opnieuw_fabrikant_modeltreintjes_in_problemen__.html

Hoop wel dat ze een doorstart kunnen maken of kunnen worden overgenomen aangezien ze zelf al een aantal treinfabrikanten hebben overgenomen zoals Lima, Arnold, Jouef, Rivarossi enz.
Gelogd

Komt goed schatje!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 15 Februari 2016, 21:14:13 »

Laatste nieuws is dat de topman van Hornby, Ricard Ames, per direct ontslag heeft genomen.
Gaat helemaal niet goed daar...    Undecided

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Hornby in zwaar weer
« vorige volgende »
Ga naar: