Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Modelshow Europe  (gelezen 3502 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Gepost op: 23 Maart 2015, 19:21:45 »

Afgelopen weekend was er in het Plantion te Ede een grote show met betrekking tot kranen, zwaar/speciaal transport en grondverzet.
Heb hier zelf ook aan meegedaan als exposant. Was mijn eerste keer naar deze beurs en ik kan niet anders zeggen dan dat het mij prima is bevallen.

Zeker een aanrader voor iedereen die van dergelijke onderwerpen houd, of het gewoon mooi vind om diverse soorten modelbouw te zien.

Ik heb in het volgende album een aantal foto's gezet van bijna alleen maar 1:87 modellen met uitzondering van een aantal N 1:160 modellen.

https://www.flickr.com/photos/romarkeijser/sets/72157649189369014/


Hoop dat jullie het leuk vonden om door de foto's te bladeren.
Hier volgen enkele voorbeeld foto's om een idee te geven wat er is te verwachten in het album:

Deze kraan is geheel zelf gebouwd door de bouwer uit diverse soorten en maten styreen. Dezelfde bouwer is nu met een LR13000 bezig, die is nog groter...


Hier is de LR13000 in aanbouw te zien samen met mijn in aanbouw zijnde 30 tons kraantje. Zo zijn de verhoudingen mooi te zien.
Dit wordt dus een enorm beest.


En als laaste een foto van een zelfgebouwde Liebherr LTM 11200-9.1 in 1:87. Een erg mooie machine zeker in deze mooie schaal.
Staat bij mij ook hoog op het 'HEBBEN!' lijstje.  Grin Mocht hem helaas niet mee nemen van de bouwer.  Undecided Sad


Mvg,


Romar
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Maart 2015, 20:25:22 »

Mooi man!  Duim omhoog
Vooral die vrachtwagen, 4 assig, licht blauw met lage aanhanger vind ontzettend stoer!
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #2 Gepost op: 23 Maart 2015, 20:35:50 »

Die is inderdaad ook gaaf ja.
Zoiets wil ik ook nog gaan bouwen, maar dan zonder aanhangsel, om eens te beginnen. Tongue


Romar
Gelogd
DickB
Full Member

Offline Offline

Berichten: 221


Maar da's klein.


« Antwoord #3 Gepost op: 24 Maart 2015, 20:34:52 »

MMMM wel veel van de Firma Mammoet, die ken ik ergens van.

Op je 6de foto (leesvolgorde) staat een (liebherr telekraan) ltm 1800  van grohmann atollo (dat gijze ding met nog een vrachtwagentje er naast) die is behoorlijk zeldzaam en gewild, vorig jaar stond er een op marktplaats voor 1200.--€ met jip en dirk schaal 1/50, dus die meeste loc`s zijn zo duur niet eens.

groetjes Dick
Gelogd

Instagram: dutch.diorama.art
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #4 Gepost op: 25 Maart 2015, 14:15:49 »

In 1:87 wordt de 1800 niet standaard in Grohmann Atollo kleuren geleverd dacht ik.
Dit is een omgespoten Kibri. Overigens heet de kraan anders als deze met derrick staat opgebouwd, namelijk 11000 D.

Kranen in 1:50 van dit formaat met jib kosten al snel over de 1000 dus die 1200 zal niet zo gek ver van de originele adviesprijs gelegen hebben denk ik.


Er was inderdaad een hoog zwart rood gehalte op de beurs ja. Dat is ook gelijk de rede dat ik geen mammoet of sarens modellen bouw. Die zijn er al genoeg. Voorkeur gaat dan eerder uit naar Van der tol, wagenborg nedlift en diverse andere Nederlandse verhuurders.


Romar
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Modelshow Europe
« vorige volgende »
Ga naar: