Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Mooi boek winnen? Raadplaatje spelen!
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mooi boek winnen? Raadplaatje spelen!  (gelezen 42326 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #45 Gepost op: 4 December 2014, 07:16:29 »

Inderdaad. Jouw plaatje was duidelijk een terminal in Londen,  maar nadat St Pancreas,  Kings Cross, Paddington en Victoria het niet waren heb ik wel even moeten zoeken. Deze is logischerwijs relatief onbekend omdat de bijbehorende hoofdlijn al tientallen jaren geleden is gesloten. Hier heb je als toerist niets te zoeken Wink

Het Deense plaatje duurde bij mij langer dan nodig was. Op zich zijn er maar weinig plaatsen waar dit kon zijn, want 25 kV bovenleiding in DK geeft niet heel veel mogelijkheden.  Ik had er achteraf overheengekeken omdat de dorpse huisjes op de hoek van een bedrijfsterreintje staan, wat mij geen geschikte plaats leek. Bovendien dacht ik een boog in het spoor te zien, maar dat b0leek slechts een boog richting wissel in kaars recht uitrijspoor.

En het Zwitserse plaatje vond ik in Sporenplan niet kloppen. Heeft mogelijk met de ombouw te maken. Daardoor vond ik die ook pas bij de tweede Tour de Suisse.

Al met al ben ik er wel even mee zoet geweest, maar mij heeft het wel vermaakt.
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #46 Gepost op: 4 December 2014, 09:57:15 »

Maar wel veel te moeilijk voor op de beurs jammer genoeg.

Ja, dat is al eerder gezegd, en ook volledig waar. Hebben wij ons met zijn allen helaas niet eerder gerealiseerd...

Sporenplan.nl is overigens lang niet altijd correct in Zwitserland, is mij al eerder opgevallen.

St Pancreas

Woordspeling, typefout of autocorrect? Grin
« Laatste verandering: 4 December 2014, 09:59:27 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #47 Gepost op: 4 December 2014, 10:35:09 »

Autocorrect met swype. Altijd een feestje  Cheesy
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #48 Gepost op: 4 December 2014, 10:43:49 »

Zwitserland heeft de laatste jaren erg veel stations verbouwd.
Toen ik in 1989 door dat land gereisd heb, was heel veel nog op aloude Zwitserse manier ingericht: elk spoor zijn eigen extreem lage perron, dat direkt door de spoorsneeuwruimers meegepakt kon worden. Toen ik er twee jaar geleden weer doorheen reisde, was dat beeld radicaal veranderd. Ik denk dat sporenplan nog de oude situatie laat zien. Ik heb Rüti uiteindelijk aan de perrontegels gevonden. Die worden blijkbaar niet veel gebruikt op Zwitserse stations.  Cheesy

Voor wat betreft de beurs, ik denk dat je het daar heel laagdrempelig moet houden, een plaat die op het forum binnen een minuut gevonden wordt.
De mogelijkheden die je thuis hebt zijn nu eenmaal veel groter dan op zo'n beurs, denk alleen aan het kunnen inzoomen op de foto. Ook weten wij op dit forum waar Gert meestal zijn raadplaten maakt en dat je voor Martijn's platen meestal in Greater London moet zoeken. Maar als je als argeloze beursbezoeker dat ook nog moet achterhalen, ben je wel even zoet.
Mede om die reden zou ik op een beurs ook altijd voor een Nederlandse plaat gaan. Als iets bekend voorkomt, stimuleert dat denk ik meer om te gaan zoeken dan iets waar totaal geen herkenning bij je opkomt.

Maar ik heb verder geen klagen, als de platen makkelijker waren geweest, had ik nu geen boek mogen ontvangen.  Grin

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #49 Gepost op: 4 December 2014, 11:20:24 »

Dat denk ik ook. Eén (1) Nederlandse plaat ertussen lijkt me ook wel goed, maar niet allemaal, want Nederlands spoor is saai Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #50 Gepost op: 4 December 2014, 11:26:08 »

Nee....dan doe je voor de spanning een Deens plaatje..  Tongue Waarom doen die rollende ogen het toch niet?
« Laatste verandering: 4 December 2014, 12:37:12 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #51 Gepost op: 4 December 2014, 11:29:03 »

Omdat die als dubbele punt met standaardsmiley worden gezien door het forum :Smiley Cool.

Laten we wel wezen: dat Deense plaatje zat er alleen in omdat Gert bij de organisatie betrokken was, natuurlijk Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #52 Gepost op: 4 December 2014, 12:03:27 »

Sterker nog: ik was de initiatiefnemer.  Cool

Maar jullie hebben beslist een punt. Als we het nog eens doen, dan moeten het heel simpel te raden platen zijn.
En als het al platen van buiten NL zouden zijn, dan zoiets makkelijks als 'Gare du Nord' of zo.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #53 Gepost op: 4 December 2014, 12:37:49 »

waar is dat?   Tongue
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #54 Gepost op: 4 December 2014, 13:25:02 »

Vlakbij station Halve Gare.   Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #55 Gepost op: 4 December 2014, 18:10:29 »

Als we zoiets weer doen is er tenminste 1 raadplaatspeler op de stand aanwezig!  Grin

Mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #56 Gepost op: 6 December 2014, 17:17:55 »

Ik vind ze alle drie lastiger dan ze er op het eerste gezicht uit zien. Maar daar moeten we volgende week maar verder over bomen. 
Zoals ik ook aan de organisatie had geschreven was het leuk om te zoeken en een hele uitdaging ze zonder hint(s) te vinden. Ik ben er wel wat uurtjes mee zoet geweest.
  • Martijns plaatje was het makkelijkst (of het minst moeilijk Grin). Gevonden in de Engelse Wiki bij "Railway termini in London".
  • Gerts plaatje was moeilijker dan gedacht. Gezocht naar snelheidsborden gecombineerd met PU-borden zonder resultaat. Daarna de lijn Padborg – Fredericia een keer of drie bekeken met Krak en GM.
  • Wesley’s plaatje leek onbegonnen werk. Eerst gezocht op diverse fotosites naar "Tm IV" en "Tm 232", ik meende zo'n ding te ontwaren, zonder resultaat. Uiteindelijk gevonden door alle CH stations waar hij al eerder plaatjes van had gemaakt te checken. De oplossing kwam sneller dan gedacht. Wat ik me nu afvraag is hoe Martijn hem zó snel had gevonden op 28 januari (blz 53).
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Mooi boek winnen? Raadplaatje spelen!
« vorige volgende »
Ga naar: