Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nederlandse Modelspoordagen Rijswijk 2014
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nederlandse Modelspoordagen Rijswijk 2014  (gelezen 7482 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Gepost op: 11 Januari 2014, 21:38:55 »


Zo net thuis na de eerste dag op de beurs in Rijswijk. Nog niet veel van de beurs gezien maar wel al veel positieve reacties mogen ontvangen op de A4 Diorama wedstrijd.

Ik ben benieuwd wat morgen gaat brengen op de tweede dag van de beurs.

Jeffrey

Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #1 Gepost op: 12 Januari 2014, 22:11:19 »

Inmiddels zit de beurs er alweer op...

Ga zo beginnen aan het uitzoeken en bewerken van de foto's, hoop ze vandaag nog online te hebben, maar dat zie ik dan wel weer.

Ga ik eens rustig voor zitten met een biertje, daar ben ik nu wel aan toe!


Vrijdag

Op vrijdag om 17:00 begonnen met opbouwen van de stand, kraam afrokken en testbaan opbouwen.
Om 18:00 was het werk gedaan en gingen we (Sander en ik) door naar de herberg in Den Haag, daar even opgefrist een naar de mac geweest op 15 minuten slenteren van de herberg. Onderweg nog 2 keer bijna plat gereden door dan wel een stroom auto's en een tram, we waren even onze scherpte kwijt geloof ik.

Na de mac op een bar kruk gaan zitten en bier gaan hijsen, en ons kapot gelachen om en met een andere groep die ook in de herberg zat. Daarna was het echt tijd om het licht uit te gaan doen.

Zaterdag

Beurs kwam 's morgen langzaam opgang en bleek met de middag al goed druk te zijn, bij de meeste banen stond wel constant een rij dik mensen te kijken, met hier en daar een uitzondering waar er wel 4 rijen dik konden staan. Veel gelachen op de stand met Jeffrey, Michiel, Sander, Matthijs, Sam, Arjen en wie er nog wel niet meer aanwezig was dan wel voorbij kwam waaien.

De testbaan werd ook goed gebruik van gemaakt en heeft weer een aantal blije gezichten opgeleverd, maar, ook mensen weerhouden van een aankoop waar ze mogelijk later spijt van konden krijgen.

Toen het tegen het eind van de middag wat rustiger werd ben ik gewapend met statief en camera een rondje geweest om wat foto's te schieten, deze zullen vannacht online gaan komen verwacht ik, zijn er ongeveer 300 die ik moet uitzoeken en eventueel bewerken.

Aan het einde van de beurs zijn we met Jeffrey, Sander, Sam, Matthijs en ik uiteten gegaan bij de gouden wok in Den Haag, all you can eat... Nou dat hebben we geweten... heb het idee dat ik nog steeds op ploffen sta! Lekker gegeten daar dus. Daarna ging ieder weer zijn eigen weg.

Sander en ik doken weer gelijk richting bar bij de herberg, maar op de een of andere manier wou de barman geen omzet draaien, om half 11 ging de bar al dicht... op een zaterdag avond...
Naja, daarna maar op de kamer foto's gaan terug kijken en nog wat zitten kletsen, daarna was het weer tijd de energie weer op peil te brengen voor de zondag.

Zondag

De laatste dag was alweer aangebroken, de traditionele buggy dag kwam langzaam opgang in de ochtend. In de middag was het toch wel druk te noemen, drukker dan ik had verwacht zelfs. Het was toen ook weer snel duidelijk waarom de zondag buggy dag heet, je zag ze overal wel rond scheuren... oh nee, dat zijn andere buggy's.  Grin De testbaan had het vandaag niet zo druk, maar had wel een paar bijzondere lokjes mogen testen. Als eerste een aantal zelfbouw messing modellen van een NS 1100 en iets wat ik niet kon thuis brengen. Modellen waren al aardig op leeftijd en dat maakt het wel bijzonder dat een model er zo vandoor reed.

De tweede speciale gast op de testbaan is de 186 110 van Railpromo, dit is het eerste productie model van de BR186 van de Rurthalbahn met Railmagazin opdruk in Nederland. En deze heeft op de testbaan een paar rondjes mogen maken, natuurlijk ook dit moment gepakt om wat meer foto's te maken, zie de website van modelspoorwijzer.

En toen was het alweer 17:00 uur, beurs af en tijd om af te bouwen. Wat gaat zo'n weekend toch weer snel voorbij als je het naar je zin hebt! Afbouwen was een nieuw record volgens mij, half 6 buiten en klaar om te gaan! Hebben buiten nog even nagepraat en hebben elkaar de hand geschut en zijn toen aan onze reizen begonnen naar de verschillende uithoeken van Nederland.  Grin

Was dus al met al weer een geslaagd beurs weekend!


Samengevat komt het weekend hier op neer: Moe, kapot, tijd voor bier en veel lol

Romar
« Laatste verandering: 12 Januari 2014, 22:20:51 door Romar » Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #2 Gepost op: 12 Januari 2014, 22:15:06 »

Niks aan toe te voegen, nou....oke..."burp" en "hips" misschien...

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #3 Gepost op: 12 Januari 2014, 22:26:36 »

Was inderdaad weer een top weekendje!!
Morgen begint helaas weer de onderbreking van mijn vrije tijd  Grin Tongue

Groet,

Matthijs
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #4 Gepost op: 12 Januari 2014, 23:14:30 »

Hier niet, morgen ook nog vrij.  Grin
Gelogd
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #5 Gepost op: 13 Januari 2014, 00:10:00 »

Mooi verslag Romar! Het was zeer gezellig op de beurs en we hebben heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar Grin Nu lekker slapen want morgen moet ik weer vroeg op.
Gelogd

Komt goed schatje!
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #6 Gepost op: 13 Januari 2014, 09:29:35 »


Ik vind de beurs in Rijswijk erg geslaagd. Er was leuke handel waar er wel koopjes te vinden waren als je goed ging zoeken maar helaas niets van mijn lijstje kunnen vinden. Ook waren er een groot aantal banen van een zeer hoog niveau.

De stand van MSW werd druk bezocht en er waren veel positieve reacties op de A4 Diorama wedstrijd. onderling hebben we de grootste lol gehad en ook genoten van alle meegebrachte lekkernijen.

Ik heb me kostelijk vermaakt en op naar de volgende beurs.

Jeffrey
 
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #7 Gepost op: 13 Januari 2014, 11:39:01 »

Die lekkernijen,  bedoel je daar de koek mee, of toch eerder iets van fruit die jou nu een nek hernia hebben opgeleverd?
« Laatste verandering: 13 Januari 2014, 17:35:36 door Romar » Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #8 Gepost op: 13 Januari 2014, 11:49:01 »

meegebrachte lekkernijen.

Romar toch.......
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #9 Gepost op: 13 Januari 2014, 12:30:36 »

Haha, ja ja, jammer, ik denk die hapt wel weer lekker.  Grin


Hier heb ik trouwens de foto's staan:

http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/sets/72157639724868264/


Romar
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 929



« Antwoord #10 Gepost op: 13 Januari 2014, 22:18:16 »

hoi romar

het zijn mooie foto's
ik heb ze bekeken

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nederlandse Modelspoordagen Rijswijk 2014
« vorige volgende »
Ga naar: