Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Onderzoek: trein niet noodzakelijk schoner dan vliegtuig
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onderzoek: trein niet noodzakelijk schoner dan vliegtuig  (gelezen 2314 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Gepost op: 29 Maart 2022, 16:33:16 »

De luchtvaartindustrie heeft het door een deskundig adviesbureau laten onderzoeken,  dus het zal wel waar zijn  Wink :
https://www.upinthesky.nl/2022/03/29/onderzoek-trein-niet-noodzakelijk-schoner/
Gelogd

Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Maart 2022, 16:45:32 »

Tja, ze betrekken er de staal- en betonproductie voor het bouwen van nieuwe spoorlijnen bij, en gaan eraan voorbij dat die in Europa nauwelijks nodig zijn. En een nieuwe parkeergarage op Schiphol als gevolg van de toegenomen klandizie, die wordt natuurlijk met ecologisch neutraal beton gebouwd…

Ik vind het op zich een goede gedachte om ook dergelijke externaliteiten in de vergelijking te betrekken (want een nieuwe spoorlijn bouwen ‘kost’ natuurlijk ook wel wat in milieuzin), maar gelijke monniken, gelijke kappen - en daar schort het aan in dit onderzoek.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 30 Maart 2022, 16:36:26 »

Ja, maar het lijkt me dat niet alleen wij spoorwegliefhebbers doorhebben dat dit onderzoek niet bepaald objectief is.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #3 Gepost op: 30 Maart 2022, 17:47:02 »

De luchtvaartsector (in dit geval KLM) is er blijkbaar ook niet uit: https://www.upinthesky.nl/2022/03/30/klm-vervangt-extra-dagelijkse-vlucht-definitief-door-thalys/
Citaat uit dit artikel:
Citaat
“KLM neemt haar verantwoordelijkheid als het gaat om het reduceren van de impact van haar operatie op onze leefomgeving.
Gelogd

Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Maart 2022, 18:47:26 »

Tja, voor een extra Thalys hoeft er dan ook geen nieuwe spoorlijn gebouwd te worden - is logisch Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Onderzoek: trein niet noodzakelijk schoner dan vliegtuig
« vorige volgende »
Ga naar: