Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ontrax 2013  (gelezen 6906 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Gepost op: 10 Maart 2013, 09:45:28 »


Ontrax 2013 Wie is er geweest en wat vonden we ervan?

Ik ben zelf gisteren geweest en vond het wederom een geweldige dag. We waren rond 10:00 uur binnen en gingen om 16:00 uur de auto maar weer eens opzoeken. Ik heb vooral genoten van Duvert-Detau, L'aubraire, The Highline en Cursdorf zonder daarmee andere banen tekort te wilen doen.

Er was een baan waar ik mij een beetje over heb verbaasd en dat was Flieghorst Holland. Deze baan was aan de ene kant super mooi gedetaileerd afgewerkt en aan d andere kant dacht je echt van waarom hier niet......

Als ik een puntje van krtiek mag leveren is en blijft het voor mij toch de pers fotograven.....Waarom moet ik als betalende toeschouwer wachten tot een pers fotograaf klaar is met zijn lichtmasten, statieven etc....kan dat niet een uur voor opening o.i.d.

Heb ik nog iets gekocht... ja zeker een nieuw setje vijltjes, zaagjes voor in het hobby mesje, setje Typhonen voor mijn DG en een nieuw potje kristal clear.

Al met al een top dag...

Jeffrey
Gelogd
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Maart 2013, 14:39:58 »

Ik heb gisteren meebediend bij Stefanowo. Dit is de derde keer dat ik ben geweest, en ik moet zeggen dat me de samenstelling dit jaar erg beviel. Ik heb vooral genoten van Cursdorf, het Albanese baantje, de Pk149-baan (de naam ervan ben ik even kwijt), het WOI-baantje en uiteraard Stefanowo.

Wat betreft de pers, begrijp ik de een en de ander. Hier komen toch enkele van de mooiste baantjes uit Europa, logisch dus dat het enige aandacht trekt. Een speciaal gereserveerde tijd voor de pers is er niet, dus dan moet het zo tussendoor. Ik vond het als bezoeker echter ook irritant om langs/over/naast de fotografen en cameraploegen te kijken. Als bediening werd het ook enigszins irritant om me steeds langs een stel fotografen te moeten werken, om een wissel om te zetten, of om een loc aan te duwen.
Oh, en kinders: het is niet oké om aan de knoppen en rijregelaars te komen.

 Ik zou het geen gek idee vinden als er een speciale persdag/middag werd georganiseerd, bijvoorbeeld op donderdagmiddag (en dan woensdag en eventueel donderdagochtend opbouwen).

Mvg, Bjorn
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #2 Gepost op: 10 Maart 2013, 18:29:32 »

Pers hoort erbij, zolang het evenement geen pers aandacht krijgt kan het niet bestaan. Natuurlijk stoor ik mij er ook aan. Echter de door jou gegeven oplossing Bjorn kan niet. Enig idee wat een extra dag extra kost? Gewoon om 4 uur fotografen toe laten, hebben die een uur de tijd en is het aanzienlijk rustiger in de hal.

Verder heb ik mogen genieten van een veelvoud aan banen. Er zaten ware kunststukjes tussen! Smaken verschillen! Zo kan ik uren staan kijken bij de baan van Karst. Heerlijk eenvoudig baanplan maar netjes aangekleed en afgewerkt.The Highline was zeker een topper!! Overigens beide genoemde banen hier hebben prijs gewonnen. Karst won de prijs, gekozen door de kindergroep, voor de mooiste baan. The Highline kreeg de eerste plek van het publiek.

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #3 Gepost op: 10 Maart 2013, 18:43:34 »

Ik vind Karst zijn baan geweldig mooi maar het komt op mij wat te steriel over.... en dan bedoel ik te netjes bijna als of de zandkorreltjes geteld zijn. De aansturing en de bouwkunsten zijn natuurlijk van een boven natuurlijk niveau....

Jeffrey
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #4 Gepost op: 11 Maart 2013, 01:28:35 »

Jup, was gister (Zondag) aanwezig,

heb me prima vermaakt, veel mooie banen gezien.
De een sprak me meer aan dan de ander, al die kleine kijkdoosjes heb ik niet zo veel mee.

Doe mij maar wat meer baan om naar te kijken. Zoals de franse banen of de kinderbaan van Karst bijvoorbeeld. Maar ja, smaken verschillen.
Bijna nog een paar pareltjes op het perron vergeten te bezoeken, maar daar kwamen we nog net op tijd achter.  Grin

Toch nog meer bekende tegen gekomen dan verwacht op buggy dag.  Cheesy

Was een mooi dagje. Ik wacht momenteel tot me foto's online staan...
Maar met bijna 200 foto's duurt het even voor het er staat.  Undecided

Romar
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #5 Gepost op: 12 Maart 2013, 00:04:24 »

Zo, met wat vertraging, maar, me foto's staan dan toch eindelijk online.

Heb ze in 2 setjes ingedeeld:
een setje met modellen en nieuws die bij de importeurs en kleinserie fabrikanten te zien waren.

een setje met de banen.

Ik zou zeggen, veel kijk plezier!


Klik hier om naar de set van de nieuwtjes e.d. te gaan.


Klik op het plaatje om naar de set van de banen te gaan.

Mvg,

Romar
« Laatste verandering: 12 Maart 2013, 22:08:05 door Romar » Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #6 Gepost op: 12 Maart 2013, 20:36:23 »

setje van één foto?

Mvg, Johan
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #7 Gepost op: 12 Maart 2013, 22:03:38 »

Hmm, is iets niet helemaal goed gegaan geloof ik.  Grin


Bericht is aangepast, zou nu wel goed moeten gaan. Wink

Romar
« Laatste verandering: 12 Maart 2013, 22:08:23 door Romar » Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 930



« Antwoord #8 Gepost op: 12 Maart 2013, 22:34:10 »

hee romar

zijn mooie foto's
je best weer gedaan

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Ontrax 2013
« vorige volgende »
Ga naar: