Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: OnTraxs 2015: wat vonden we ervan?
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: OnTraxs 2015: wat vonden we ervan?  (gelezen 18420 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Gepost op: 8 Maart 2015, 21:28:03 »

Omdat je op dit forum (in tegenstelling tot elders op het internet) gewoon voor je mening uit mag komen en niet verplicht bent om iets goed te vinden,
lijkt het me wel aardig als ik hier mijn verslagje van OnTraxs 2015 doe.

En wees gerust beste organisatoren, niemand zou me hier een strobreed in de weg leggen als ik een verhaal vol kritiek zou neerpennen, maar daar heb ik geen enkele reden toe.
Ik vond deze editie namelijk weer bijzonder geslaagd. Wat ik erg kon waarderen was dat er het nodige materieel naar buiten was gebracht en er zodoende veel meer ruimte was.
Dus geen claustrofobische toestanden meer tussen stands, rijtuigen en teveel bezoekers die tegelijk dezelfde kant op wilden.

Vermoedelijk heeft het erg mooie weer vandaag een negatieve invloed gehad op het aantal bezoekers. Ouwehands Dierenpark had een topdag, hoorde ik...
M.a.w.: veel gezinnetjes met kinderen waren vandaag elders. En dat betekende dus dat grijzende en/of kalende veertigers, vijftigers en echte bejaarden nogal oververtegenwoordigd waren.
Voordeel was wel dat je overal goed bij kon.


Hieronder mijn fotoverslag. Veel kijkplezier!


Zwaar overbelicht. De zon scheen helaas precies door het dak van het spoorwegmuseum op deze fraaie Spoor 1 baan.



Gerbrand Haans had een voor hem kenmerkend thema deze keer op grotere schaal uitgewerkt.


IJsselstein: Modelbaan of driedimensionaal schilderij? Zegt u het maar!


















Elders op het internet leidden de eerste foto's van dit proefmodel van de Plan U van RockyRail zowat tot een soort volksopstand:
echte kenners, bijna-echte-kenners, would-be-kenners, liefhebbers, quasi-liefhebbers, relnichten en gewone hang-ouderen buitelden over elkaar heen
om maar te kunnen laten merken hoe fout, fout en nog eens fout RockyRail bezig was...



Gelukkig trok Paul van der Steen zich geen zier aan van al die heetgebakerde Hollanders en kwam hij gewoon naar Utrecht.


Ik sluit dit verslag tenslotte af met enkele foto's van mijn absolute favoriet. Deze modelbaan, naar Roemeens voorbeeld, heeft mijn stem gekregen
voor de OnTraxs Award. Op het moment dat ik dit bericht schrijf, weet ik de uitslag nog niet. Ik hoop maar dat deze modelbaan hoog is geëindigd.
Wat een geweldige sfeer! En ja, alles wat je hier in model ziet, bestaat in werkelijkheid.















mvg,
Gert
« Laatste verandering: 8 Maart 2015, 21:33:08 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 929



« Antwoord #1 Gepost op: 8 Maart 2015, 22:40:02 »

hoi gert

mooie foto's en verslag

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 8 Maart 2015, 22:41:24 »

... relnichten ...

Houd mij erbuiten, wil je? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 8 Maart 2015, 22:53:14 »

... relnichten ...

Houd mij erbuiten, wil je? Grin

Zelfkennis is de bron van alle wijsheid!   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 9 Maart 2015, 06:31:28 »

Mooi verslag!  Leuke baan inderdaad, dat oost Europesche
« Laatste verandering: 9 Maart 2015, 09:42:41 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 9 Maart 2015, 09:00:34 »

En ja, alles wat je hier in model ziet, bestaat in werkelijkheid.

Wat de trein betreft: >klik<.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #6 Gepost op: 9 Maart 2015, 12:25:25 »

50% van die Roemeense baan was mijn nummer 2. Mijn nummer 1 stond daarnaast baantje nr 27 met de natuursteenhandel.

IJsselstein welke erg mooi is gemaakt heeft gewonnen maar kon mij als modelspoor niet bekoren. nummer twee en de winnaar van de KIDS award was het tropische suiker baantje en dat is ook echt een hele mooie baan net als de nummer drie het Nederlandse Polderlandschap.

Jeffrey
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #7 Gepost op: 9 Maart 2015, 15:43:20 »

Dat is ook een beetje mijn probleem met de overigens schitterende winnaar IJsselstein: het is een gimmick.
Zéér fraai uitgevoerd, maar desalniettemin een soort ultieme kijkdoos. Vandaar dat ik er ook onder zette
dat het een soort driedimensionaal schilderij is.

Uiteindelijk kijk ik toch liever naar een modelbaan waar iets meer actie is, waar een bedrijf wordt uitgevoerd.
En dan liefst in een natuurlijk omgeving met een fraaie achtergrond.

Ik vermoed overigens Jeffrey, dat die 50% waar je op doelt precies het deel is dat ik in beeld heb gebracht.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #8 Gepost op: 9 Maart 2015, 16:51:17 »

Zaterdag een bezoek gebracht aan dit evenement.
Ik vond de sfeer (lees:indeling) dit jaar eigenlijk een beetje tegenvallen. Er stond te veel materieel buiten ipv in de hal. Druk vond ik het echter niet, dit kwam mede door het mooie weer maar ik denk ook juist omdat er veel ruimte binnen was.

De hoeveelheid banen leek klein, het betrof merendeel alleen kleine baantjes. Jammer, ik miste een flinke baan met de nodige rijlengte. Ook zag ik veel smalspoor en spoor 1 voorbij komen. Ondanks dat het prachtige banen waren was het niet mijn smaak.

De 3d printen en lasers heb ik niet veel aandacht aan besteed. Ik geloof wel dat die techniek werkt Wink
De handel kon me zeker wel bekoren, heb goed wat groen in geslagen bij Locdepot, evenals wat styreen.

Volgend jaar hoop ik op wat meer diversiteit in schalen en wat grotere banen.

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Ponytail
Newbie

Offline Offline

Berichten: 18


« Antwoord #9 Gepost op: 10 Maart 2015, 12:17:58 »

Elders op het internet leidden de eerste foto's van dit proefmodel van de Plan U van RockyRail zowat tot een soort volksopstand:
echte kenners, bijna-echte-kenners, would-be-kenners, liefhebbers, quasi-liefhebbers, relnichten en gewone hang-ouderen buitelden over elkaar heen
om maar te kunnen laten merken hoe fout, fout en nog eens fout RockyRail bezig was...




Wat mankeert hier dan zo grootscheeps aan...? Huh?
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #10 Gepost op: 10 Maart 2015, 12:26:35 »

Nou, dan zou je eens moeten kijken wat er op een ander forum over werd geschreven.
Daar werd werkelijk gehakt gemaakt van deze 3D-print en van de werkwijze van RockyRail.
Het voert te ver om dat hier allemaal te gaan herhalen. Is bovendien helemaal niet leuk...

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 10 Maart 2015, 17:07:27 »

Volgens mij is er met de proefmonster niets mis .Hetis puur een impressie wat men laat zien waar ze mee bezig zijn.
Ten tijde dat dit online kwam was er een ware azijn oorlog aan de gang en is er dus door de consument flink ingeslagen..  Duim omhoog
Overigens niet naar ontraxs geweest wie weet wat ik volgend jaar ga doen. Overigens iemans nog een lasercut van Markenburg gescoord met bewegwijzering erop?

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #12 Gepost op: 10 Maart 2015, 19:12:58 »


Jij snapt het tenminste. Er zijn echter hele volksstammen tot wie dat maar niet wil doordringen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #13 Gepost op: 10 Maart 2015, 22:15:27 »

Gelukkig gaat dit allemaal langs mij heen ..................

Een pre / proef model laten zien op een beurs van een nieuw uit te brengen model is linke soep en levens gevaarlijk.

Ik herinner dat Marklin de SBB Gotthardo RAe aankondigde. Een "model" zien staan op de beurs te Dortmund. Nou dat zag er gelikt uit. Prima. Dat wordt serieus sparen besloot ik.
Toen kwam het productie model op de markt. Wat een afknapper voor mij en voor vele anderen.
Wat bleek het getoonde preview model was een .... Metropolitrain ....
Het productje model haalt het bij lange na niet bij dat exclusief merk. Bak overgangen en draaistellen schieten jammerlijk te kort.

Tot heden ten dage weiger ik dat gedrocht aan te schaffen terwijl ik bij de preview stond te likkebaarden..

Bij die Plan-U gebeurt het kennelijk anders om. Wordt eerst een gedrocht als preview getoond en het productie model zal beter zijn.

M.i.z. kun je dat beter in beide gevallen niks laten zien.

Nou ik zie dat ik aan ontraxx niks gemist heb dus tot de volgende ronde  Grin

Mvg, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #14 Gepost op: 10 Maart 2015, 22:34:47 »

Nou ik zie dat ik aan ontraxx niks gemist heb dus tot de volgende ronde  Grin

Is goed. Maak ik volgend jaar weer foto's en roep jij weer dat je niks gemist hebt.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: OnTraxs 2015: wat vonden we ervan?
« vorige volgende »
Ga naar: