Zo, het jaarlijkse rondje Ontraxs weer gehad.
Niet de beste, maar ik vond het ook niet de minste editie. Voor mij een beetje vergelijkbaar met vorig jaar.
Wel een paar banen die denk in het verleden niet door de ballotage waren gekomen, maar daar loop ik dan wel sneller langs. Wat dat betreft niet anders dan andere jaren, waar ook altijd wel banen stonden waar ik helemaal niks mee had. Of die dan wel of niet Ontraxs-waardig zijn, vind ik verder niet zo spannend.
Een goede keuze vond ik het om de kinderhoek in de aparte ruimte bij de Longmoor te zetten en waarom dat een goede keuze was, merkte je wel als je er was.
Op de terugweg naar de uitgang nog even gekeken bij de Hollandsche fremoïsten. Op zich vind ik dat wel een leuk concept om zinvol met een baan bezig te zijn, maar zoals het wordt vormgegeven wel wat over the top. Ik snap dat het conform de werkelijkheid is om een kolenwagen op de heenweg gevuld te hebben en op de terugweg leeg. Maar om dan op het station van bestemming de betreffende wagen met de klauw van de baan te halen en leeg te kieperen waarna deze weer terug wordt gezet... Dan ben je zo gedetailleerd bezig en doe je vervolgens dit soort dingen, ik weet het niet...
En jammer genoeg geen achtergronden. Het waarom snap ik, maar het doet zoveel afbreuk aan de tafereeltjes.
Al met al heb ik me weer een paar uurtjes prima vermaakt.
groet, Huub