Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ontraxs  (gelezen 9970 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Gepost op: 13 Maart 2019, 16:40:27 »

Hier nog mensen die naar Ontraxs gaan aankomend weekend?
Zoals het er nu uitziet wordt het voor mij de vrijdag.

Heel benieuwd wat er dit jaar te zien is.
Gelogd

mvg,
 Sander
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 13 Maart 2019, 16:44:17 »

Waarschijnlijk ga ik zondag.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 13 Maart 2019, 17:12:59 »

Waarschijnlijk ga ik zondag.

Ik ook. Kijken of het me lukt om weer door jou gefotografeerd te worden zonder dat ik het door heb.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 13 Maart 2019, 18:06:35 »

Ik ga niet....'t is toch niks... Tongue Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 13 Maart 2019, 18:50:22 »

Ik ga niet....'t is toch niks... Tongue Wink

Even oefenen, Jakop: https://www.youtube.com/watch?v=NpYEJx7PkWE
 Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #5 Gepost op: 13 Maart 2019, 20:55:43 »

Vermoedelijk ook op Zondag, op de terugweg langs het GemeenteArchief om bij de tentoonstelling Utrecht Spoorstad te kijken (afhankelijk van de onstuimigheid en vochtigheid van het Hollandsche Weer)
Gelogd

NI
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #6 Gepost op: 13 Maart 2019, 21:00:00 »

Nee deze laten we gaan...... net als vorig jaar overigens.

Jeffrey                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 13 Maart 2019, 21:17:26 »

Ja want...
't is toch niks... Tongue Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Maart 2019, 14:59:04 »

Zo, het jaarlijkse rondje Ontraxs weer gehad.
Niet de beste, maar ik vond het ook niet de minste editie. Voor mij een beetje vergelijkbaar met vorig jaar.
Wel een paar banen die denk in het verleden niet door de ballotage waren gekomen, maar daar loop ik dan wel sneller langs. Wat dat betreft niet anders dan andere jaren, waar ook altijd wel banen stonden waar ik helemaal niks mee had. Of die dan wel of niet Ontraxs-waardig zijn, vind ik verder niet zo spannend.
Een goede keuze vond ik het om de kinderhoek in de aparte ruimte bij de Longmoor te zetten en waarom dat een goede keuze was, merkte je wel als je er was.  Grin
Op de terugweg naar de uitgang nog even gekeken bij de Hollandsche fremoïsten. Op zich vind ik dat wel een leuk concept om zinvol met een baan bezig te zijn, maar zoals het wordt vormgegeven wel wat over the top. Ik snap dat het conform de werkelijkheid is om een kolenwagen op de heenweg gevuld te hebben en op de terugweg leeg. Maar om dan op het station van bestemming de betreffende wagen met de klauw van de baan te halen en leeg te kieperen waarna deze weer terug wordt gezet... Dan ben je zo gedetailleerd bezig en doe je vervolgens dit soort dingen, ik weet het niet...   Undecided
En jammer genoeg geen achtergronden. Het waarom snap ik, maar het doet zoveel afbreuk aan de tafereeltjes.

Al met al heb ik me weer een paar uurtjes prima vermaakt.

groet, Huub

 
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #9 Gepost op: 17 Maart 2019, 15:09:38 »

Ik vond het best wel tegenvallen eigenlijk. Paar mooie banen, maar een hoop mindere banen en handel dan voorgaande jaren. Hopelijk volgend jaar weer een betere editie. Ik was blij dat Kuipers Hobby vrijdag open was en 15% korting had, flink wat verfjes ingeslagen en lekker bezig nu! Was mijn reis naar Utrecht niet voor niets.
Gelogd

mvg,
 Sander
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 18 Maart 2019, 11:32:02 »

Van die mindere banen herken ik wel, maar beïnvloedt mijn oordeel over zo'n tentoonstelling niet.
Ik beoordeel die op de sfeer en op banen die me wel aanspreken. De sfeer was weer goed, mede door de locatie, en er waren genoeg banen die me aanspraken. Dan vind ik het prima. Voor het spul dat me niet aanspreekt, zijn er ongetwijfeld andere liefhebbers.

Nog een paar plaatjes:









groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Ontraxs
« vorige volgende »
Ga naar: