Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Open dagen Modelbouw Panorama in Ruurlo
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Open dagen Modelbouw Panorama in Ruurlo  (gelezen 4261 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Anne W
Full Member

Offline Offline

Berichten: 119


« Gepost op: 21 April 2011, 21:44:02 »

Permanente Modelspoor Tentoonstelling in Ruurlo

De lezers die mij kennen weten dat ik mensen die met een Raptor digitale centrale/automatische treindienstleider rijden, ook thuis help.

Zo kwam ik recent ineens terecht in een permanente modelspoor tentoonstelling in Ruurlo, in het oosten van Gelderland.

Deze modelspoor tentoonstelling is, natuurlijk, ook weer een uit de hand gelopen hobby, een agrariër, die altijd al met modelspoor bezig was, stopte met zijn bedrijf, had dus veel ruimte over en begon een aantal banen te bouwen en deze ook “zichtbaar” te maken voor geïnteresseerden.

Er zijn 3 banen:

Een Nederlandse 2-rail baan, bestuurd door en met behulp van Rautenhaus en Railroad & Co, de baan geeft o.a. het station Ruurlo weer, deze baan is dacht ik een keer op de tentoonstelling in Dortmund geweest.

Een Duitse 3-rail baan, digitaal, niet geautomatiseerd

Een Duitse 3-rail baan, bestuurd door een Raptor.

De bijzonderheid aan deze banen is, dat alles gebouwd is door één man en dat hij een liefhebber is van veel “beweging en geluid”, dat is ook de reden dat ik op bezoek ging, ik moest wat regelen voor het geluid van de “Harmonie” als die rijdend op een goederenwagen, feestelijk het station nadert, ik moest wat regelen voor de Faller “Koekoeksklok” en voor een Viessman houtzager (met sound) en de daarbij behorende vallende boom.

Uitje nodig in het weekend van 30 april en 1 mei?, ga naar Ruurlo, dat weekend is de tentoonstelling open, zie de poster.



Verder is er een website, zie http://hulshofmodeltreinen.punt.nl/?home=1

Groet, Anne W
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Open dagen Modelbouw Panorama in Ruurlo
« vorige volgende »
Ga naar: