Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 994 995 [996] 997 998 ... 2585   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8198805 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 13 gasten bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7213


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #14925 Gepost op: 30 April 2016, 18:00:34 »

Is de koning er een paar dagen niet, wordt er gelijk gemuit zeg... Dat is ook niet fraai.

*roept zijn onderdanen tot de orde en onderschrijft Jakop's verhaal volledig*
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #14926 Gepost op: 30 April 2016, 19:12:55 »

Voor wie het nu nog niet snapt, zal ik het nog een keer uitleggen.
Dit was de vraagstelling, waarbij de toevoeging (het woord zegt het al) is toegevoegd en er dus oorspronkelijk niet stond.

Waar?

Toevoeging: de naam moet precies zijn.

Het gevaar van toevoegingen is sowieso dat spelers dat niet meer zien, want het staat in het oorsponkelijke bericht en voor je het weet ben je een paar pagina's verder. Ik ga echt niet om de haverklap kijken of de vraagsteller wellicht nog iets heeft toegevoegd.

Onze spelregels zeggen dat bij uitsluitend de vraag 'Waar?' de plaatsnaam volstaat.
Door de latere toevoeging werd duidelijk dat Jeroen de stationsnaam wilde.
Hij zegt echter: 'de naam moet precies zijn' en niet 'de naam moet volledig zijn'.

Nu ben ik pas 28 keer in DK geweest, dus ik kom nog maar net kijken..., maar ik weet toevallig wél wat er in Kopenhagen op dat station op de borden staat.
En ik gaf dus nota bene op een bordje de precieze naam. Exact wat je daar zult aantreffen! Hoeveel preciezer wil je het hebben?
Dat vervolgens afkeuren omdat er iemand, nadat ik als eerste de locatie had gevonden en benoemd, helemaal voluit de naam noemt,
vind ik antfucken van de bovenste plank. Als het om Amsterdam CS was gegaan had iedereen geroepen dat het belachelijk is dat de
vraagsteller nadat Amsterdam CS al genoemd is ineens zegt dat hij de volledige naam wilde horen (terwijl hij het eerder over de precieze naam
had).

Voor mij is het dus een kwestie van principe. Niet omdat ik zo nodig de beurt wil hebben (ik kwam al meer dan genoeg aan de beurt).
En ik vind het prima als Jakop met een 'stuiterbal' verder gaat, maar ik doe pas weer mee als erkend wordt dat 'København H' precies het
goede antwoord was en is. Het lijkt me dat de foto boekdelen spreekt.

Ik hoor het wel.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1724


Enge buur bij de buren


« Antwoord #14927 Gepost op: 30 April 2016, 20:15:10 »

Jeetje, wat gebeurt er allemaal met onze imaginaire burgervader Grin, tijd van de maand of gewoon voorjaar?  Wink
Hier is het toch de gewoonte dat plaatsnamen en andere namen geschreven worden in de landstaal met alle leestekens en voluit, ook als alleen 'waar' wordt gevraagd?
Afkortingen zijn afkortingen van de, in de spreektaal, veel te lange namen waarbij de officiële naam gehandhaafd blijft, bijvoorbeeld merknamen of winkelnamen, zie Hema=Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam, DE SPAR=Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig enz.
Ook G.A. van Vliet blijft een afkorting maar mijn naam blijft toch echt wel Gerrit Arij van Vliet.
Om de verwarring tussen ingeburgerd gebruik van afkortingen en de officiële benaming niet verder te voeden en het ontstaan van (en moeten meedoen aan) nog meer raadplaatjes te voorkomen Grin moeten we maar net doen of deze raadplaatkroonluchter niet is langsgekomen en het bestaan van zowel
"København Hovedbanegård of kortweg København H, het grootste spoorwegstation van de Deense hoofdstad Kopenhagen. Wikipedia"
erkennen.
Ik heb geen zin deze raadplaat op te eisen om dan met een nare nasmaak te blijven zitten iemand te veel 'gekast' te hebben, bovendien heeft Denemarken bashen dan geen enkele zin meer :Smiley
Wellicht kan Jeroen een ander plaatje plaatsen waarop we dan weer met z'n allen in vrede verder kunnen gaan  Lips Sealed
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
130* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1724


Enge buur bij de buren


« Antwoord #14928 Gepost op: 30 April 2016, 20:19:16 »

En nogmaals;
Ik zag Gert zijn antwoord pas nadat ik op verzenden had gedrukt van mijn antwoord, wellicht was ik wel eerder geweest als ik niet had hoeven zoeken naar de (voor mij) juiste benaming in het Deens.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
130* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #14929 Gepost op: 30 April 2016, 22:04:31 »

Natuurlijk hebben zowel Gert als Gerard het goede antwoord gegeven op de vraag 'waar?'
De toevoeging was bedoelt om de naam voluit geschreven als antwoord te krijgen is nu duidelijk, maar had ook bedoeld kunnen zijn om de correcte schrijfwijze te krijgen.
Hoe vaak gaat het niet om veel al oost-Europese namen met veel streepjes en dakjes?
Anyway....het zonde dat deze kwestie zo hoog op loopt en het spel doet stokken.
2 fanatieke spelers die nu hierdoor niet meer mee willen doen. Ik kan alleen maar oproepen de messen niet zo te slijpen, even tot 10 (of een veelvoud daar van) te tellen en gewoon gezellig weer mee te doen.

Bijvoorbeeld met onderstaande plaatje. De vraag is 'welk station'?
In dit geval zullen antwoorden in de trant van Geerdijk, Geerdijk C, Geerdijk CS als wel voluit Geerdijk Centraal Station worden goedgekeurd  Wink

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #14930 Gepost op: 30 April 2016, 23:04:41 »

Voor jullie oordeelvorming:

- Jeroen plaatste zijn Raadplaat om 22:35:52

- Mijn eerste antwoord (weliswaar ludiek, maar ik was wel degelijk aan het zoeken geslagen) is van 22:37:35

- Jeroens toevoeging is geplaatst om 22:38:33. Op dat moment wist hij dus dat ik aan het zoeken was.

De toevoeging kwam dus mijn eerste antwoord. Ik ga echt niet telkens terug naar het plaatje om te kijken of er wellicht iets is veranderd aan de vraagstelling.
Desondanks heb ik niet alleen maar kortweg 'Kopenhagen' geroepen, maar de exacte aanduiding in de juist taal gebruikt.
Als dat dan nog wordt afgekeurd, terwijl ik echt als eerste de juiste locatie vond, dan houdt het dus echt helemaal op.

Als je de vraagstelling mag aanpassen terwijl deelnemers al aan het zoeken zijn en als je aantoonbaar goede antwoorden mag afkeuren, dan is de tijd die ik investeer
in dit spel voor mijzelf niet meer te verantwoorden. That's all folks.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #14931 Gepost op: 1 Mei 2016, 10:27:21 »

Kom op, we moeten allemaal wel eens onze schouders ophalen. Daar draait het hele leven mee.
Dat de keuze van winnaar en het wijzigen van de vraagstelling enigszins slecht gekozen is, is duidelijk. Jammer  Undecided.

Ik zag zoals gewoonlijk het plaatje weer te laat, ik had dus gewoon "Copenhagen Central Station" gezegd zoals overgenomen uit google.maps en was dus ook gewoon fout geweest, ondanks een mogelijk bewijs.

voor het nieuwe plaatje:

Maassluis?

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #14932 Gepost op: 1 Mei 2016, 11:22:52 »

Klopt!  Duim omhoog
In Maassluis het Sleepvaartmuseum bezocht. Klein, maar erg leuk.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #14933 Gepost op: 1 Mei 2016, 11:29:30 »

Ter herinnering even de spelregels zoals die op pagina 1 van dit draadje staan:

Citaat
Bij deze rubriek gaat het erom te raden wat de plaatser vraagt met betrekking tot een foto, degene die dat geraden heeft mag de volgende foto plaatsen.
De winnaar dient binnen 48 uur deze foto te plaatsen, anders mag een willekeurige deelnemer de raadplaat plaatsen.
De plaatser dient regelmatig (minstens 1 x in de 24 uur) in te loggen om aan te geven of het goed of fout is dan wel aanwijzingen te geven.
Als hij/zij daar niet toe in staat is dient hij/zij iemand aan te wijzen die dat voor hem/haar doet.
Je mag zo vaak achter elkaar raden als je wilt voordat de plaatser van de raadplaat gereageerd heeft, maar bij elke nieuwe suggestie wordt de vorige herroepen. De plaatser reageert daar niet op, ook al zit daar het juiste antwoord bij. Een andere rader mag dan jouw vervallen oplossing overnemen.
Het is toegestaan je beurt weg te geven als je gewonnen hebt. Je kunt dit doen volgens het molenaars-principe (wie het eerst komt, het eerst maalt) of er bepaalde voorwaarden aan stellen (bijvoorbeeld de eis dat er een trein op het plaatje moet staan of dat de plaatser nog maar een beperkt aantal keren gewonnen heeft o.i.d.
Als je je beurt hebt weggeven mag je niet raden naar het volgende plaatje, dat is onsportief
Hou er rekening mee dat plaatjes van Internet via Google soms makkelijk gevonden kunnen worden.
Stel één vraag en stel die zo duidelijk mogelijk.
Plaats geen links naar een gevonden locatie, maar benoem de locatie
Als iemand een plaatje goed heeft geraden mag deze een sterretje bijschrijven. Sterretjes tellen is natuurlijk niet verplicht.
Een geplaatst plaatje moet natuurlijk wel spoorgerelateerd zijn.  


Eén vraag dus en niet later nog eens een toevoeging terwijl er al geraden wordt. Deze spelregels zijn jaren geleden al opgesteld en natuurlijk niet voor niks.
Natuurlijk is het maar een spelletje, maar we hebben deze regels destijds samen opgesteld om het goed te laten verlopen.
Het is dan wel de bedoeling dat we ons er allemaal aan houden.

Verder haal ik inderdaad even mijn schouders op.  Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1422

Jeroen


« Antwoord #14934 Gepost op: 1 Mei 2016, 21:58:17 »

En dit is dus waarom ik niet meer mee wil doen.

Ik kan geen vraag stellen die men op de een of andere manier weer dubbelzinnig moet opvatten. Daar heb ik genoeg van.

Nogmaals doei.

Admins: verwijder alles maar van mij.
Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Nederduitsemeester
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 525


« Antwoord #14935 Gepost op: 2 Mei 2016, 15:25:15 »

Oh wacht ik zit bij BNLS Huh?...... Oh nee toch niet :Smiley Grin
We maken allemaal wel eens een fout in de vraagstelling, is mij ook overkomen. Als er dan op gewezen wordt moet je er wel wat mee doen. je schouders ophalen, zoals al eerder voorgesteld hier, of gewoon toegeven dat je iets fout heb gedaan en daar naar handelen. Ik heb het even terug gelezen, je hebt inderdaad de vraag veranderd nadat er een (op zich ook nog wel een logisch) antwoord was gegeven. Was niet zo handig, daar wordt je op gewezen, ga dan ook eerst eens rustig bekijken wat er dan fout zit.
Van ons hoef je niet weg, maar wij kunnen je nu eenmaal niet tegen houden.
Gelogd

Groeten, Erwin
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #14936 Gepost op: 2 Mei 2016, 17:20:02 »

Erwin, bedankt ik hoop dat een ieder na een goede nachtrust en een dag lekker werken er weer fris tegenaan kijkt.
Hier dus de volgende:


Met de vraag: hoe heet het station/halte waar deze foto gemaakt is, dus de naam op het bordje?

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7213


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #14937 Gepost op: 2 Mei 2016, 19:18:34 »

Sorry, ik zat hier uit mijn nek te kletsen - bericht weer verwijderd Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1724


Enge buur bij de buren


« Antwoord #14938 Gepost op: 2 Mei 2016, 19:44:02 »

Dunai finomító
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
130* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #14939 Gepost op: 2 Mei 2016, 19:45:53 »

Uit je nekkletsen, dat doet een koning toch nooit?

Verder tot nog toe niet goed, dus succes.

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Pagina's: 1 ... 994 995 [996] 997 998 ... 2585   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: