Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 1090 1091 [1092] 1093 1094 ... 2585   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8198038 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 8 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #16365 Gepost op: 2 Augustus 2016, 13:11:41 »

Łąkowa
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Eemstede
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1792



« Antwoord #16366 Gepost op: 2 Augustus 2016, 13:17:20 »

Jullie zoeken in de verkeerde richting, alhoewel een van jullie - historisch gezien- een beetje 'warm' is..
Kijk nog even bij mijn opmerkingen n.a.v. de analyse van Gert.

Gr Frank.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #16367 Gepost op: 2 Augustus 2016, 14:04:30 »

Het is in Paramaribo, Suriname. Daar was vroeger een spoorlijn. Je ziet de Surinamerivier.
Die typische betonnen palen kom ik daar overal tegen.

Vermoedelijk is het een van de zijtakken naar de rivier.
Ik zeg dan maar even: Steiger

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #16368 Gepost op: 2 Augustus 2016, 14:15:33 »

Wat wel grappig is: Peter Sul van Lovers Rail (dat was de eerste private spoorwegmaatschappij in de jaren '90 in Nederland)
heeft nog geprobeerd de spoorlijn weer nieuw leven in te blazen.

Enfin, de exacte locatie kan ik niet vinden, dus iemand anders mag voor het sterretje gaan; ik neem genoegen met de eeuwige eer
dat ik dit plaatje toch nog gekraakt heb.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Martijnstein
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1452


« Antwoord #16369 Gepost op: 2 Augustus 2016, 15:30:41 »

Nou, dan kaap ik 'm even Pirates of the Caribbean stijl:

Weg naar Peperpot

Was ik dus niet helemaal gek dat ik dacht dat t een regenwoud was.
Gelogd
Eemstede
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1792



« Antwoord #16370 Gepost op: 2 Augustus 2016, 15:42:36 »

Heel goed Martijn ! Duim omhoog Duim omhoog.
Wat heeft jou nu tot deze keuze gebracht ?
Afgelopen zaterdag was in Andere Tijden het eerste deel van een tweeluik over Suriname en daar kwam het gebouw+spoorlijntje in voor !
En daar we net terug waren uit Suriname en ik deze plaatjes bewust voor dit forum gemaakt had, leken ze me een leuke keuze, zeker toen ik snel de kans kreeg. De enige hint, die ik nog had was, op basis van 'Zandpad' , dat iemand in het goede taalgebied zat.
Ja jammer Gert,  de Surinaamse variant van Loversrail was het niet,maar ik heb wel er plaatjes van, dus wie weet.....
(en op welke eeuwige eer doel je ?)

Martijn is weer.

Gr Frank.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #16371 Gepost op: 2 Augustus 2016, 16:12:45 »

Ik doel met die eeuwige eer natuurlijk op het feit dat ik de locatie heb gevonden.
Zoals ik al aangaf mocht een ander het sterretje scoren, want het ontbrak mij aan tijd
om het helemaal af te maken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #16372 Gepost op: 2 Augustus 2016, 16:18:23 »

Wat heeft jou nu tot deze keuze gebracht ?

Dat staat er toch? Hij kaapt 'm gewoon even nadat ik het voorwerk heb gedaan.   Cheesy
De sleutel bleken uiteindelijk toch die gekke betonnen palen. Die heb ik ooit eens op tv gezien.
En ineens viel het kwartje dat ik in Suriname moest zoeken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Eemstede
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1792



« Antwoord #16373 Gepost op: 2 Augustus 2016, 16:50:13 »

Ik doel met die eeuwige eer natuurlijk op het feit dat ik de locatie heb gevonden.
Zoals ik al aangaf mocht een ander het sterretje scoren, want het ontbrak mij aan tijd
om het helemaal af te maken.

mvg,
Gert

Nou, de locatie...., je hebt het land gevonden, niet de locatie.
En met Paramaribo zat je aan de verkeerde kant van de rivier; Amsterdam Noord is echt anders dan de rest van Amsterdam - Veenendaal de Klomp is toch ook niet hetzelfde als Veenendaal -centrum ?
En dat kapen doe jij nooit hè ? Grin

Gr Frank.
 
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #16374 Gepost op: 2 Augustus 2016, 17:30:08 »

Jawel hoor, ik zat precies aan de andere kant van de rivier te zoeken. Ik had namelijk gelezen dat er twee aftakkingen waren van de spoorlijn.
En ik wist dat ergens eentje naar het water liep. Ook wist ik dat Bruynzeel daar ergens een fabriek had. Uiteindelijk keek ik vlakbij de raffinaderij,
dus precies aan de overkant van waar het was. Had ik een kwartiertje langer gezocht, dan had ik de exacte plek wel gevonden.
Maar maakt niet uit, ik heb uiteindelijk toch de plek gevonden, van wat ik eerst een hopeloos plaatje vond. En dat alles op basis van die gekke
betonnen poten. Dat bleek dus de sleutel te zijn. Waarvoor zetten ze nou alles op die poten? Is dat omdat de waterstand inde  rivier soms in korte tijd
snel stijgt?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #16375 Gepost op: 2 Augustus 2016, 17:34:27 »

Zat met "zandpad" dus niet zo gek en dat eerder als Gert  Wink  Cheesy
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #16376 Gepost op: 2 Augustus 2016, 17:42:55 »

Ik vind het knap dat je aan Suriname dacht (overigens denk ik nooit aan Suriname, dus dat is al een voorsprong  Grin ), maar hoe legde jij de link tussen die betonnen poten en Suriname?

Ik had trouwens bij foto 2 wel een rafinaderij in beeld, maar zocht nog eigenlijk naar veengebieden in Europa met mogelijk een rafinaderij op de achtergrond.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #16377 Gepost op: 2 Augustus 2016, 18:06:39 »

Ik heb ooit een documentaire gezien over Suriname, waarin die gekke betonnen poten me opvielen.
Was dat allang weer vergeten, maar kennelijk zat het nog ergens diep in mijn geheugen.
Dat is du het grappige van dit plaatje: juist ik deed een analyse en beweerde in eerste instantie dat
er niets te zien zou zijn dat naar het juiste land zou wijzen. Maar dat was dus toch zo.
Een zeer lastig plaatje, maar zoals gebleken uiteindelijk toch kraakbaar.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Martijnstein
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1452


« Antwoord #16378 Gepost op: 2 Augustus 2016, 20:54:30 »

...
Wat heeft jou nu tot deze keuze gebracht ?
...
Met Gerts idee dat t Suriname was (klopte ook met jouw eerdere hints) en die rafinaderij op de achtergrond aan de overkant van een grote rivier was 't natuurlijk kinderspel.

De volgende, een iets minder exotisch station. Maar welk?
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #16379 Gepost op: 2 Augustus 2016, 21:10:45 »

Pijltje op Rotterdam Kleiweg

Doe toch maar Bodegraven
« Laatste verandering: 2 Augustus 2016, 21:26:21 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 1090 1091 [1092] 1093 1094 ... 2585   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: