Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 1508 1509 [1510] 1511 1512 ... 2595   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8260892 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 10 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #22635 Gepost op: 9 November 2017, 13:32:45 »

Mmm, ik zal binnenkort de dokter eens naar mijn water laten kijken...   Cheesy
Ben bij Huub zozeer Duitsland gewend dat ik spontaan vergat dat hij in DK is geweest.

Odense

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #22636 Gepost op: 9 November 2017, 13:34:22 »

Correctie: het is in Svendborg

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #22637 Gepost op: 9 November 2017, 13:37:32 »

En wel hier: https://www.google.nl/maps/@55.0589394,10.6119936,3a,75y,356.17h,90.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1shNe-LqrTfzLqOC8r8Rhutg!2e0!7i13312!8i6656

Nu de blackout weer over was (dank u, Edgar) wist ik spontaan weer waar ik die situatie van kende. Station Svendborg heb ik meermaals bezocht. Het is een van de inspiratiebronnen voor Sydborg.

mvg,
Gert
« Laatste verandering: 9 November 2017, 13:40:38 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7236


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #22638 Gepost op: 9 November 2017, 13:43:19 »

Dat is de grootste reden ook dat ik hem niet vond. Zocht daar op stations met perrons aan de buitenkant aan een tweesporige lijn.
Ik heb dat elektro-waarschuwingsbordje gevonden in Basel en nam daarom aan dat het Zwitserland was.

En dat waarschuwingsbordje is inderdaad waar je aan kunt zien dat het in Zwitserland is.
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8508


WWW
« Antwoord #22639 Gepost op: 9 November 2017, 14:16:22 »

Correctie: het is in Svendborg

In de herkansing dan wel goed. De groene lamp is aangebracht omdat je bij gesloten bomen wel gewoon linksaf mag. Of het op deze manier de veiligheid ten goede komt, vind ik wat twijfelachtig.
Overigens een station dat bij Denemarken past, saai. In elk geval tegenwoordig, want er lijkt wel een en ander aan sporen verdwenen te zijn.
De plaats vond ik wel aardig, al ziet het er als je aan komt rijden een stuk veelbelovender uit dan het werkelijk is.

@Wesley, het bordje had ik niet als typisch Zwitsers herkend, weet ik dat ook weer.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #22640 Gepost op: 9 November 2017, 14:28:35 »

Er zijn voorsorteerstroken, dus in principe is het verkeer dat de overweg over moet gescheiden van het verkeer dat 'linksaf' (eigenlijk gewoon 'met de weg mee') gaat.
Kijk zelf maar. Lijkt me redelijk veilig.

Verder lag er in het verleden aanzienlijk meer spoor. Niet alleen had de haven een aansluiting (Ben je daar niet gaan kijken? Deels ligt er nog spoor op de kade.), maar in het wat verdere verleden was Svendborg geen eindstation, maar een doorgaand station en was er een spoorlijn naar Nyborg. Zie: http://evp.dk/index.php?page=svendborg---nyborg-banen---1-2

Ik ga eens even een plaatje opzoeken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8508


WWW
« Antwoord #22641 Gepost op: 9 November 2017, 14:34:07 »

Je laat precies zien wat ik bedoel. Als je het verloop van de weg ziet, is er eigenlijk geen reden voor verwarring, dus waarom je direct naast een rode lamp een verlichte groen pijl hangt, ontgaat me. Je schept volgens mij daarmee juist verwarring en vergroot het risico dat de rode lamp over het hoofd wordt gezien. Als je duidelijk wilt maken, dat de rode lamp alleen voor rechtsaf geldt, hang er dan een pijl onder.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #22642 Gepost op: 9 November 2017, 14:56:22 »

Verwarring scheppen is dan kennelijk een tik die ik van de Denen heb overgenomen, dus hier komt de volgende vraag: hoe heet de
kat van de buurjongen van het jongste neefje van het kamermeisje van dit hotel?



Ach weet je wat? Geef maar gewoon de stationsnaam.  Cheesy Behalve stations en treinen fotografeer ik af en toe ook markante Deense
gebouwen. Dit gebouw bevind zich op loopafstand van een station (kijk maar goed naar de linkerkant van de foto).

mvg,
Gert

Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7236


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #22643 Gepost op: 9 November 2017, 16:19:22 »

>Lunderskov<.

Maar ik hoor heel graag (mét bewijs!) hoe de kat van de buurjongen van het jongste neefje van het kamermeisje van dit hotel heet Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #22644 Gepost op: 9 November 2017, 17:43:33 »

Dat is uiteraard goed. Wat de naam van de kat betreft heb ik interessante literatuur voor je.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7236


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #22645 Gepost op: 9 November 2017, 17:57:33 »

En welke van die 2000 is dan de juiste? Ik kan ook geen lijst met Deense stationsnamen voorschotelen en dan zeggen "de goeie zit er tussen, kom maar op met dat sterretje" Tongue.

Ik ga even op zoek.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #22646 Gepost op: 9 November 2017, 18:14:07 »

Nou, omdat je zo aandringt vertelt Christian Møller Poulsen het je zelf: https://www.youtube.com/watch?v=tUH0gxcCTEU

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7236


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #22647 Gepost op: 9 November 2017, 18:24:05 »

 Duim omhoog

Graag het correcte aantal schapen op deze foto Doe maar de plaatsnaam Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #22648 Gepost op: 9 November 2017, 18:26:59 »

Gluhi Do

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7236


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #22649 Gepost op: 9 November 2017, 18:38:38 »

Nee Gert, die foto in mijn boek is niet van mij - ik ben daar nooit geweest Grin. Maar het lijkt er wel een beetje op qua landschap.
Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: 1 ... 1508 1509 [1510] 1511 1512 ... 2595   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: