Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 1650 1651 [1652] 1653 1654 ... 2579   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8176855 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 6 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #24765 Gepost op: 12 Juni 2018, 15:19:10 »

Deuten is goed.  Duim omhoog
Rechts naast de Rautentafel is ook de wat verder weg staande Rangierhalttafel nog te zien.
Oorspronkelijk had dit station meer sporen, daarvan is nu alleen het doorgaande hoofdspoor nog over.
Dat er toch seinen zijn blijven staan, heeft te maken met de spooraansluiting naar het munitiedepot van de Bundeswehr. Treinen die deze aansluiting als bestemming hebben, worden als trein ingelegd tot het sein van de foto en steken vervolgens als rangeerdeel terug.
Waarom hiervoor gekozen is, weet ik niet. Het is een dure oplossing door de benodigde bezetting van het seinhuis (niet het zichtbare, dat is buiten gebruik), terwijl Duitsland ook een andere mogelijkheid kent, de Sperrfahrt.
Maar voor de treinliefhebber is het vooral door het armsein natuurlijk een stuk leuker dan een simpele halte aan de vrije baan.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #24766 Gepost op: 12 Juni 2018, 15:41:13 »

Fraai stukje werkverschaffing inderdaad.



De trein is bijna bij een station. Welk station is dit?
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #24767 Gepost op: 12 Juni 2018, 15:48:29 »

Balleby

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #24768 Gepost op: 12 Juni 2018, 16:12:31 »

helaas
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #24769 Gepost op: 12 Juni 2018, 17:06:39 »

Klinkby

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #24770 Gepost op: 12 Juni 2018, 17:25:08 »

Helaas. Voordat je de hele lijn gaat afstruinen: het is niet aan de Lemvigbanen.  Wink
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2478

Oude meuk in h0


« Antwoord #24771 Gepost op: 12 Juni 2018, 17:29:16 »

Is het wel in Denemarken? Ik zie glooiingen en zelfs iets dat op een minibergje lijkt.  Smiley
Gelogd

Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #24772 Gepost op: 12 Juni 2018, 17:52:57 »

Tja, de kleurstelling van die loc doet me aan deze loc denken: http://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=125&lokid=210
En die is van de Lemvigbanen, vandaar.

@Arjen: ik kan merken dat je nogal beïnvloed bent door een zeker forumlid dat naar CH is geëmigreerd en met zijn Alpen-bril op niet meer in staat is om duidelijk glooiend landschap in DK als dusdanig te onderscheiden. En juist rondom Lemvig komen hoogteverschillen voor waar de gemiddelde Zuid-Limburger nog van onder de indruk zou raken.  Wink

Vraag @Edgar: Is het geen loc van de Lemvigbanen? In dat geval ben ik zeer benieuwd welke maatschappij ooit nog meer met een oranje/beige kleurstelling heeft gereden.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #24773 Gepost op: 12 Juni 2018, 17:54:49 »

PS: het zou kunnen dat die loc na verkoop in Duitsland nog in de oude kleurstelling van de Lemvigbanen heeft rondgereden. In dat geval is het een mooie instinker! 

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #24774 Gepost op: 12 Juni 2018, 17:57:18 »

En aangezien pijltjes gooien nog steeds gratis is: Ennepetal-Kluterthöhle

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2478

Oude meuk in h0


« Antwoord #24775 Gepost op: 12 Juni 2018, 18:07:29 »

Ach ja Gert, ik voel mij ondergeschikt aan dat forumlid.  Smiley
Gelogd

hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #24776 Gepost op: 12 Juni 2018, 19:28:25 »

Zwabberpijltje op Schongau
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #24777 Gepost op: 12 Juni 2018, 19:33:47 »

Schongau CH of Schongau D?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #24778 Gepost op: 12 Juni 2018, 19:46:32 »

En juist rondom Lemvig komen hoogteverschillen voor waar de gemiddelde Zuid-Limburger nog van onder de indruk zou raken.  Wink


(kaartje komt >hiervandaan<). Het hoogste punt daar in de omgeving is zo'n 80 meter boven zeeniveau. als de gemiddelde Zuid-Limburger daarvan onder de indruk is, dan is de gemiddelde Zuid-Limburger wel erg snel ergens van onder de indruk... Grin Bonuspunten voor die site voor het weergeven van Paris in die regio overigens Cheesy.

Ach ja Gert, ik voel mij ondergeschikt aan dat forumlid.  Smiley

Zou ik niet doen, zo geweldig is die kerel helemaal niet. Geloof mij, ik ken hem vrij goed Grin.

De loc deed mij eerder Zweeds aan, maar de huizen niet... en de foto is verder te onscherp om iets mee aan te kunnen vangen, dus ik lig in de hinderlaag (in welke taal dan ook) Cool.
« Laatste verandering: 12 Juni 2018, 19:48:13 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #24779 Gepost op: 12 Juni 2018, 20:03:26 »

Bonuspunten voor die site voor het weergeven van Paris in die regio overigens Cheesy.

Ja, door die wereldstad heb ik een paar jaar geleden nog eens gereden.
Ik was diep onder de indruk.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 1650 1651 [1652] 1653 1654 ... 2579   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: