Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 1890 1891 [1892] 1893 1894 ... 2584   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8191592 keer)
1 Gebruiker en 8 gasten bekijken dit topic.
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #28365 Gepost op: 20 November 2019, 16:32:17 »

Ahh, Denemarken.

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #28366 Gepost op: 20 November 2019, 17:05:07 »

@Jeroen: Ik weet niet hoe ver jij van de fotolocatie af woont, maar ben jij in gelegenheid om te gaan kijken wat er op het straatnaambordje staat aan de kant van het spoor waar jij stond? Ik neem aan dat je aan de slootkant stond? Als ik de satellietfoto bekijk, dan lijkt het een doorgaande weg te zijn, die dan ten noorden van de spoorlijn Het Beuvink heet en ten zuiden ervan Beuvinkweg. Althans, dat wil Google ons laten geloven. Misschien wil jij een fact check doen?

mvg,
Gert




PS: ik heb de spelregels die we ooit met zijn allen hebben vastgesteld nog even opgezocht. Daarin staat onder andere:

Je mag zo vaak achter elkaar raden als je wilt voordat de plaatser van de raadplaat gereageerd heeft, maar bij elke nieuwe suggestie wordt de vorige herroepen. De plaatser reageert daar niet op, ook al zit daar het juiste antwoord bij. Een andere rader mag dan jouw vervallen oplossing overnemen.
Plaats geen links naar een gevonden locatie, maar benoem de locatie.

@Jakop: als jij vindt dat jou toch onrecht wordt aangedaan, dan vind ik het prima als jij als volgende een raadplaat plaatst. De burgemeester van Sydborg heeft me ingefluisterd dat ik zuinig moet zijn op de bilaterale betrekkingen met Waldijk.  Cheesy Laat maar even weten.
« Laatste verandering: 20 November 2019, 17:57:10 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1422

Jeroen


« Antwoord #28367 Gepost op: 20 November 2019, 20:41:17 »

Als ik de keuze van Jakop goedkeur heb ik Gert op mijn dak zitten, keur ik de keuze van Gert goed heb ik Jakop op mijn dak zitten.  Angry
Voel er veel voor om het plaatje terug te trekken en Jakop en Gert via iene-miene-mutte maar de keuze te laten maken wie het volgende plaatje plaatst.   Angry Angry

Jakop, jij plaatst een link naar een onverhard stuk weg waar ik niet gestaan heb. Als je zo draait dat je de spoorlijn voor je hebt liggen, dan zie je als je naar rechts draait de genoemde koppelleiding en een stuw. Verder naar achter rechts zie een bomenrij (bos). Op de weg voor de bomenrij, dwars op de spoorlijn, dar heb ik gestaan (je ziet als je inzoomt ook een lintje daar rijden (ongeveer)).
Ga ik af op de link, en puur op de link die je gegeven hebt, dan zit je fout. Ik kan er niets aan doen dat genoemde sites de mist ingaan.



Rode ster Ik  groene ster Jakop  blauwe cirkel stuw

Ik vind het jammer dat mijn oordeel in twijfel wordt getrokken.

Een foto maken van het bordje kan wel maar weet zo niet wanneer ik daar tijd voor heb.

Dus Help.

Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7208


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #28368 Gepost op: 20 November 2019, 20:48:25 »

Dus Help.

Goed, hier komt mijn hulp Grin: Ik zie Jakops "Het Beuvink" niet als een herroeping van "Beuvinkweg", maar eerder als signaalvlag dat Jakop de locatie gevonden heeft, maar niet zeker is van de juiste straatnaam op grond van meerduidige gegevens. De spelregel is voor andere gevallen, namelijk wanneer ik eerst "Rotterdam" roep en daarna (in een ander bericht) "Barendrecht". Dan heb ik van antwoord gewisseld en is "Rotterdam" weer vrij. Dus naar mijn mening heeft Jakop het juist en verdient Gert zijn sterretje niet Tongue Cool.

Edit: Blijkbaar heeft Jakop niet precies de juiste locatie gelinkt, maar die was sowieso niet beschikbaar bij gebrek aan Streetview. Dat is verder niet zo relevant, maar het bolletje van Jakops Streetview staat wel degelijk vlakbij jouw rode ster (ik had die mogelijkheid overigens afgekeurd omdat ik de sloot te breed vond, maar dat terzijde Grin). Iemand zonder exacte kennis van de locatie zou dus aannemen dat het vlakbij jouw daadwerkelijke positie was.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1422

Jeroen


« Antwoord #28369 Gepost op: 20 November 2019, 21:15:23 »


De spelregel is voor andere gevallen, namelijk wanneer ik eerst "Rotterdam" roep en daarna (in een ander bericht) "Barendrecht". Dan heb ik van antwoord gewisseld en is "Rotterdam" weer vrij.


Gert heeft de regel erbij gepakt en er staat suggestie. En zo interpreteer ik het ook; Jakop noemde eerst dit en dan dat. Jij gaat er vanuit dat het alleen gaat om plaatsnamen, ik vind dat het gaat om alle mogelijkheden, namen wegen, parken, bruggen, etc. Zoals jij het bedoeld zo heb ik die regel nooit gezien.


Dus naar mijn mening heeft Jakop het juist en verdient Gert zijn sterretje niet Tongue Cool.


En daarbij lijkt het of je Gert geen overwinning gunt, mede door de emoticons. Tss, tss, Wesley. Das geen help.


Iemand zonder exacte kennis van de locatie zou dus aannemen dat het vlakbij jouw daadwerkelijke positie was.


Dat maakt het nog moeilijker. Dan moet ik iets goed keuren dat niet goed is.

Graag nog meer steun/help.
Gelogd

blije groeten,

Jeroen
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8475


WWW
« Antwoord #28370 Gepost op: 20 November 2019, 21:29:50 »

Nou, laat ik dan een duit in het zakje doen.
Als je in Google Maps op het blauwe bolletje klikt op de plaats waar jij de foto hebt gemaakt, krijg je de foto van Jakop te zien. Dat bolletje staat verkeerd, maar ik denk dat Jakop dus wel op de "goede" plek op dat bolletje heeft geklikt.
Ook gezien zijn opmerkingen over de Beuvink(weg). Die opmerkingen slaan bij die onverharde weg als een tang op een varken.

Ik zou of het antwoord van Jakop hebben goedgekeurd of beiden opsluiten in een kamer en het ze daar zelf laten uitvechten.  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #28371 Gepost op: 20 November 2019, 21:32:43 »

....maar het bolletje van Jakops Streetview staat wel degelijk vlakbij jouw rode ster



Als je op het blauwe bolletje klikt zichtbaar op bovenstaande printscreen van GM met ingeschakelde streetview, krijg je wat ik linkte. Dat dát niet klopt met wat je daar werkelijk ziet kan ik niet weten...
Verder is het exact zoals Wesley stelt: ik vond dat je op de plek van dat blauw bolletje moet hebben gestaan, maar vond tevens tegenstrijdige straatnamen voor die plek en noem ze dus beide omdat ik niet kan weten (zonder er heen te gaan) welke waar is.

Je laatstgenoemde antwoord geldt en dat is bij jou Het Beuvink, dus roep ik Beuvinkweg.    Tongue

Toen je dit plaatste dacht ik oprecht dat je een geintje maakte daar ik geen antwoord herriep zoals in Wesley's Rotterdam-Barendrecht voorbeeld.
Erg jammer dat je kennelijk serieus was.

....of beiden opsluiten in een kamer en het ze daar zelf laten uitvechten.  Wink

Dát gaan we zeker niet doen, Jakop gaat weer verder met Waldijk...


Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1422

Jeroen


« Antwoord #28372 Gepost op: 20 November 2019, 21:54:05 »

Nou zijn er 3 man die vinden dat Jakop incl himself wint. Dat moet dan maar. Jakop, voor jou.

« Laatste verandering: 20 November 2019, 21:57:57 door Jeronimos » Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7208


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #28373 Gepost op: 20 November 2019, 21:57:05 »

Gert heeft de regel erbij gepakt en er staat suggestie. En zo interpreteer ik het ook; Jakop noemde eerst dit en dan dat. Jij gaat er vanuit dat het alleen gaat om plaatsnamen, ik vind dat het gaat om
alle mogelijkheden, namen wegen, parken, bruggen, etc. Zoals jij het bedoeld zo heb ik die regel nooit gezien.

Goed, doe ik het nog eens: "De spelregel is voor andere gevallen, namelijk wanneer ik eerst 'Stationsstraat' roep en daarna (in een ander bericht) 'Hoofdweg'. Dan heb ik van antwoord gewisseld en is 'Stationsstraat' weer vrij" Helpt dat?

En daarbij lijkt het of je Gert geen overwinning gunt, mede door de emoticons. Tss, tss, Wesley. Das geen help.

Je zou de emoticons ook zodanig kunnen opvatten dat ze mijn zin ontkrachten. Ironie, humor enzo .
Gelogd

Ik zie sterren!
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #28374 Gepost op: 20 November 2019, 22:04:33 »

Kom op, opgestelde regels zijn voor ergens anders.  Tongue :Smiley
Jakob en Gert zijn oud en hopelijk wijs genoeg om dit samen op te lossen.

Groeten,

Christoph

zo, nu snel beslissen wie de volgende foto mag gaan plaatsen.
Gelogd

Dag
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7208


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #28375 Gepost op: 20 November 2019, 22:09:35 »

Oud genoeg zeker... wijs genoeg? Daarover heb ik mijn twijfels Grin Grin Opgelet: voorgaande opmerking kan sporen van ironie bevatten.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #28376 Gepost op: 20 November 2019, 22:12:25 »

Ik geef 'm weg...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #28377 Gepost op: 20 November 2019, 23:14:42 »

Ok dames,

In welk station sta ik?
Oeps, verkeerde foto...

Ik trek hem even terug...
« Laatste verandering: 20 November 2019, 23:16:35 door niels b » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #28378 Gepost op: 21 November 2019, 13:15:14 »

Erg jammer dat je kennelijk serieus was.

Welnee. Ik schreef toch al:
De burgemeester van Sydborg heeft me ingefluisterd dat ik zuinig moet zijn op de bilaterale betrekkingen met Waldijk.

Zo belangrijk is het allemaal niet.

@Niels: Juiste plaat inmiddels gevonden?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #28379 Gepost op: 21 November 2019, 14:14:39 »

Tweede poging: in welk station stond ik toen ik deze vage foto maakte?

« Laatste verandering: 21 November 2019, 14:18:29 door niels b » Gelogd
Pagina's: 1 ... 1890 1891 [1892] 1893 1894 ... 2584   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: