Inderdaad, gebouw lijkt er toch nog te zijn. Goed gevonden.
Dortmund-Dorstfeld is goed.
De zichtbare spoorlijn is de hoofdlijn van Essen naar Dortmund, de IR vermoedelijk die van Aachen naar Chemnitz.
Direct achter mij bevindt zich dus Dortmund-Dorstfeld, een groot knooppunt voor de S-Bahn, o.a. S1 naar Essen Hbf, Duisburg Hbf en Düsseldorf Hbf (maar nu even niet, ik vermoed vanwege de brugperikelen bij Mülheim) en S2 naar Recklinghausen Hbf. En ik geloof dat er ooit ook nog een metro gepland was.
En waarom daar uitgestapt? In Dorstfeld zat Angelika Würz, een modelspoorzaak die met enorme aanbiedingen adverteerde.
De winkel had in mijn herinnering nog het meeste weg van een Aldi-markt. Boodschappenmandje, de aanbiedingen hoog opgestapeld en afrekenen bij dames achter de kassa. Het verschil met de Aldi, daar zijn de kassadames over het algemeen wel vriendelijk, bij Angelika Würz waren het echt onvoorstelbare chagrijnen. Maar de grootste deceptie was dat ze buiten de aanbiedingen eigenlijk niks interessants te bieden hadden of gewoon net zo duur of zelfs duurder waren dan bij zaken waar je wel fatsoenlijk werd behandeld. Ik ben er, eigenlijk tegen beter weten in, later nog een of twee keer terug geweest en heb toen de conclusie getrokken dat je dit soort zaken beter kwijt dan rijk kon zijn. En blijkbaar waren meer (potentiële) klanten dat met me eens, want de laatste keer dat ik er langs reed uit nieuwsgierigheid of die er nog zat, was het omgetoverd in een gewone speelgoedzaak zonder modelspoor.