Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 2151 2152 [2153] 2154 2155 ... 2584   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8192778 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 13 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #32280 Gepost op: 26 Februari 2021, 20:47:12 »

Ik dacht dat jij bovenleidingblind was... hoezo dan één andere lijn? Huh? Tongue

Ik heb het licht gezien.   Cool

Maar één andere lijn omdat destijds de lijn naar Esbjerg nog niet geëlektificeerd was. Dus moest het wel ergens op de lijn van Fredericia via Kolding naar Padborg zijn.
Helaas wordt er steeds meer geëlektrificeerd in DK. Over een paar jaar bereiken ze Aalborg, vrees ik. Dan valt er alleen op de kleine lijntjes nog wat te genieten. Tenzij ze die vertrammen, zoals ze op de lijn naar Odder hebben gedaan.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8475


WWW
« Antwoord #32281 Gepost op: 26 Februari 2021, 20:58:33 »

Esbjerg was toen ook al elektrisch. Misschien werd de draad nog niet gebruikt, maar ik heb die lijn niet meer in "wifi-uitvoering" gezien.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #32282 Gepost op: 26 Februari 2021, 21:08:01 »

O echt? Ik heb nog foto's van de elektrificatie van die lijn gemaakt, maar kennelijk was dat dan een jaartje eerder.
Waar zijn ze gebleven, die pre-coronatijden dat ik minimaal één keer per jaar over Jutland rondzwierf...


Goed, tot zover de mijmeringen van deze Denofiel met ontwenningsverschijnselen. Een verse raadplaat dan maar, om de zinnen te verzetten:



Vlakbij dit bord dat in deze metropool in maar liefst drie talen met een pijl naar de bovenleiding wijst, bevindt zich een taxibedrijf.
Hoe heet dat bedrijf?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Zilte
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 290


« Antwoord #32283 Gepost op: 27 Februari 2021, 09:51:53 »

Hmmm, vraag is niet echt spoorgerelateerd en voldoet niet (geheel) aan het reglement.  Huh?
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #32284 Gepost op: 27 Februari 2021, 10:03:51 »

Hoezo niet spoorweggerelateerd? Zie je de bovenleiding niet? En hoezo zou het niet voldoen aan het reglement?

Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7208


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #32285 Gepost op: 27 Februari 2021, 10:22:19 »

De vraag hoeft niet spoorgerelateerd te zijn, het plaatje (cq de locatie) wel. Gert mag naar een taxibedrijf vragen, zolang dat taxibedrijf maar in de buurt van een spoorgerelateerd object gevestigd is. Dat is hier gegeven: als je dit (duidelijk spoorgerelateerde; er staat "zu den Zügen") bord gevonden hebt, kun je de vraag beantwoorden. Bovendien is het geen strikvraag (waarvoor Gert toch enigszins berucht is hier Tongue Grin), dus ook daar zie ik niets onreglementairs.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #32286 Gepost op: 27 Februari 2021, 10:35:37 »

Stel je voor zeg, als de vraag ook spoorweggerelateerd zou moeten zijn, dan zouden al die honderden raadplaatjes waar naar de straatnaam werd gevraagd illegaal zijn geweest...

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1422

Jeroen


« Antwoord #32287 Gepost op: 27 Februari 2021, 13:43:45 »

Die kabels zijn echt van een bovenleiding? Ze zijn niet van een hoogspanningsleiding?
Toch een Gertje?

Ik mis nl. wat draagkabels.
Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7208


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #32288 Gepost op: 27 Februari 2021, 14:12:58 »

Ik vermoed ook dat die kabels geen bovenleidingkabels zijn... maar de spoorgerelateerdheid is niettemin gegeven door de tekst op het bord.

Stel je voor zeg, als de vraag ook spoorweggerelateerd zou moeten zijn, dan zouden al die honderden raadplaatjes waar naar de straatnaam werd gevraagd illegaal zijn geweest...

Behalve als het de Stationsstraat e.d. was Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #32289 Gepost op: 27 Februari 2021, 14:45:17 »

Ik had voordat ik plaatje plaatste nog even gecheckt of er ter plekke hoogspanningskabels hangen en dat is niet zo. Tevens zag ik op een andere foto van deze locatie deze zelfde draden, die echt iets met de bovenleiding te maken hebben. Wesley heeft het goede antwoord al per PB gegeven en kan dat checken.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7208


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #32290 Gepost op: 27 Februari 2021, 15:59:41 »

Wesley heeft het goede antwoord al per PB gegeven en kan dat checken.

Gedaan:

Zie je de bovenleiding niet?

Nee Grin. Echter:

Tevens zag ik op een andere foto van deze locatie deze zelfde draden, die echt iets met de bovenleiding te maken hebben.

Dat is geheel correct Cool. De zichtbare kabels vormen geen bovenleiding in de normale definitie van dat begrip - maar ze hebben wel "met de bovenleiding te maken": Het zijn namelijk de voedingskabels ten behoeve van de bovenleiding en andere stroomverzorging.
« Laatste verandering: 27 Februari 2021, 16:01:41 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Nederduitsemeester
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 525


« Antwoord #32291 Gepost op: 27 Februari 2021, 16:52:46 »

Taxi Vels GmbH (gekopiëerd vanuit Google maps), voor zover Emmerich als metropool kan meetellen.... Grin
Gelogd

Groeten, Erwin
Eemstede
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1791



« Antwoord #32292 Gepost op: 27 Februari 2021, 17:02:04 »

Taxi Dickmann (ik zag bij Emmerich niets, maar als dat goed is, chapeau).

Gr. Frank.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #32293 Gepost op: 27 Februari 2021, 17:50:11 »

Vels in Emmerich is correct.  Duim omhoog

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Nederduitsemeester
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 525


« Antwoord #32294 Gepost op: 27 Februari 2021, 18:15:58 »

Het kleinere opschrift "naar de treinen" dacht ik aan Emmerich (grensstation met Nederland), dus daar als eerste gekeken.

Ik ga een plaatje zoeken. Ik hoop dat ik wat kan vinden, raak al aardig door mijn voorraad heen die als raadplaat zou kunnen dienen.... Undecided (Misschien mag ik iemand aanwijzen als ik niets vind?)  Grin
Is niet meer nodig:

Links naast de trein ligt een straat. Hoe heet deze straat? De volledige naam dan, compleet met alle letters, en wat voor frutsels eraan zou kunnen hangen  Grin
« Laatste verandering: 27 Februari 2021, 18:46:19 door Nederduitsemeester » Gelogd

Groeten, Erwin
Pagina's: 1 ... 2151 2152 [2153] 2154 2155 ... 2584   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: