Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 2259 2260 [2261] 2262 2263 ... 2583   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8189225 keer)
1 Gebruiker en 9 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #33900 Gepost op: 27 Oktober 2021, 12:10:43 »

Wil je dat ik zeg dat het wel in SH is of wil je juist dat ik zeg dat het niet in SH is?

Wat het aantal deelstaten betreft, de ossi-staten mogen er ook af en dat het niet in Bremen is, lijkt me bij gebrek aan hoge bergen wel duidelijk.

Wat de gedachte achter het sein is, weet ik niet zeker.
Ik vermoed dat uitrijden van het betreffende spoor naar links beveiligingstechnisch niet mogelijk is, maar er toch een trein van rechts binnengenomen moet kunnen worden (vanaf de zijlijn bijvoorbeeld).
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1422

Jeroen


« Antwoord #33901 Gepost op: 27 Oktober 2021, 13:45:22 »

Herzberg am Harz.
« Laatste verandering: 27 Oktober 2021, 13:52:28 door Jeronimos » Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7202


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #33902 Gepost op: 27 Oktober 2021, 13:50:55 »

Ik vermoed dat uitrijden van het betreffende spoor naar links beveiligingstechnisch niet mogelijk is, maar er toch een trein van rechts binnengenomen moet kunnen worden (vanaf de zijlijn bijvoorbeeld).

Hebben we daar niet het Sh2-bord voor Huh?
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16780


301 *


« Antwoord #33903 Gepost op: 27 Oktober 2021, 14:07:00 »

Wil je dat ik zeg dat het wel in SH is of wil je juist dat ik zeg dat het niet in SH is?

Als het niet in SH is, lijkt het mij vreemd dat jij zou beweren dat het daar wel is. Ik heb een vermoeden dat het in die deelstaat is en daar zou ik dus wel uitsluitsel over willen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1981


« Antwoord #33904 Gepost op: 27 Oktober 2021, 16:01:14 »

Volgens mij heeft Jeroen het goed. En die elektriciteitskabels horen bij een hoogspanningsleiding die daar loopt (goed te zien op GM). Ik heb pas ergens iets over dat sein gelezen, maar weet niet meer waar. Op dat spoor eindigt de trein uit Seesen. En alles omhooggevallen trams, dus omlopen hoeft niet. Het hele station is trouwens nog maar een schim van wat het ooit was, zoals op veel plekken. Er was zelfs een rangeerheuvel:



En tot eind mei 1976 goederentreinen met soms wel drie stoomlocs (BR 044 en BR 050-053)......
Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #33905 Gepost op: 27 Oktober 2021, 19:17:25 »

Ik heb een vermoeden dat het in die deelstaat is en daar zou ik dus wel uitsluitsel over willen.
Het is eigenlijk tegen mijn principe dat ik hanteer dat kinderen die vragen, worden overgeslagen.
Maar vooruit, ik ben vandaag de beroerdste niet, het is niet in SH.

Het is wel in Niedersachsen, want
Herzberg am Harz.
is goed.
Inderdaad geen schim meer van wat het is geweest, helemaal als er een spoorstaking is.

Sh2 geldt ook voor rangeerbewegingen, dan zou je het sein toch weer verstelbaarbaar moeten maken om er überhaupt langs te kunnen.
Met deze oplossing heb je dat probleem niet.
Althans, in de Bundesbahn-tijd. Want inmiddels is de betekenis veranderd, waardoor dit sein volgens mij ook voor rangeerbewegingen een onneembare hindernis is geworden. Maar vermoedelijk is dat alleen in theorie een probleem.  Cheesy
Of mechanische seinen vormen weer een uitzondering, dat kan ook.
« Laatste verandering: 27 Oktober 2021, 19:38:42 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16780


301 *


« Antwoord #33906 Gepost op: 27 Oktober 2021, 19:46:41 »

Het is eigenlijk tegen mijn principe dat ik hanteer dat kinderen die vragen, worden overgeslagen.

 Tongue

@Jeroen: knap gevonden!    Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1422

Jeroen


« Antwoord #33907 Gepost op: 27 Oktober 2021, 19:59:07 »

Bedankt.

Beetje historische dag voor mij. De eerste keer dat ik er twee op een dag goed heb.
Hoera!

Maar ik voel mij nu ook niet helemaal lekker. Hopelijk gaat het morgen beter.
Zal dan kijken of ik plaatje kan plaatsen. Kun je er niet op wachten, be my  guest.
Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7202


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #33908 Gepost op: 27 Oktober 2021, 20:17:02 »

Sh2 geldt ook voor rangeerbewegingen, dan zou je het sein toch weer verstelbaarbaar moeten maken om er überhaupt langs te kunnen.
Met deze oplossing heb je dat probleem niet.

Da's waar, en dat had ik zelf ook al aangestipt... maar was dat inmiddels weer vergeten Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1981


« Antwoord #33909 Gepost op: 28 Oktober 2021, 11:29:45 »

Inmiddels gevonden waar ik iets over dat sein had gelezen: in een uitgebreid verslag (meerdere delen) over Herzberg op Drehscheibe. Daar ook foto's waar het sein, N1 genaamd, op staat. Het is pas in 1985 geplaatst en doet dienst als Zielsignal, vergelijkbaar met een afsluitbord. Daarom is het ook niet aangedreven. Er zat overigens oorspronkelijk wel een groen glaasje in, dat dus nooit werd gebruikt.
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16780


301 *


« Antwoord #33910 Gepost op: 28 Oktober 2021, 13:04:18 »

Vooruit, vul ik de beurt even in. Stof van dit plaatje afgeblazen.



Graag de plaatsnaam.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #33911 Gepost op: 28 Oktober 2021, 13:50:21 »

Houten
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16780


301 *


« Antwoord #33912 Gepost op: 28 Oktober 2021, 14:06:18 »

Mais non.

Cordialement,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Eemstede
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1791



« Antwoord #33913 Gepost op: 28 Oktober 2021, 14:23:27 »

Culemborg.
Groetjes Frank
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16780


301 *


« Antwoord #33914 Gepost op: 28 Oktober 2021, 14:32:50 »

En dat is goed! Herkenning of heb je het beredeneerd?

En even iets opbiechten: ik hoefde helemaal geen stof van een oude foto af te blazen, ik heb 'm vanochtend in Culemborg genomen.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 2259 2260 [2261] 2262 2263 ... 2583   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: