Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 2353 2354 [2355] 2356 2357 ... 2650   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8935600 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 118 gasten bekijken dit topic.
Spoorzeven
Hero Member

« Antwoord #35310 Gepost op: 23 Juni 2022, 15:30:12 »

In dat geval is dat niet voldoende, want dan moet het Hammersmith tube station (District and Piccadilly lines) zijn.
Het andere station is namelijk Hammersmith Underground station (District and Circle lines).
Er is een onderscheid tussen tube en underground.

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #35311 Gepost op: 23 Juni 2022, 15:32:32 »

Dan zal dat wel zijn wat Daan wil horen en dan heb jij het juist beantwoord.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #35312 Gepost op: 23 Juni 2022, 15:48:54 »

Ik nam aan dat de (Dist & Picc)-toevoeging voor de eeuwige roem was bedoeld. De twee stations heten in het dagelijks gebruik allebei Hammersmith, maar zijn administratief wel degelijk twee stations, met twee stationsgebouwen die volgens Wiki (ik heb het niet nagemeten) 60 meter van elkaar verwijderd liggen. Het is nu aan Daan om te kiezen wie het juist heeft - blij dat ik dat niet hoef te doen Grin.

Ooit was er overigens nog een derde station, Hammersmith (Grove Road), maar dat was vóór ons aller tijd (gesloten in 1916)…

Je zou inderdaad kunnen zeggen dat er technisch een verschil zit tussen tube en Underground, maar de District Line is dan weer geen tube… Cool. En het noordelijke station heet Hammersmith (Circle and Hammersmith & City Lines), of soms ook alleen Hammersmith (Hammersmith & City Line)… volgen we allemaal nog? Grin
« Laatste verandering: 23 Juni 2022, 15:56:31 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #35313 Gepost op: 23 Juni 2022, 16:05:35 »

De twee stations heten in het dagelijks gebruik allebei Hammersmith, maar zijn administratief wel degelijk twee stations, met twee stationsgebouwen die volgens Wiki (ik heb het niet nagemeten) 60 meter van elkaar verwijderd liggen.

Ahum!   

Tenzij er formeel twee stations zijn die Hammersmith heten. Dus zeg ik even Hammersmith.   Cool

Grin

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

« Antwoord #35314 Gepost op: 23 Juni 2022, 16:10:13 »

Ik had gezien dat jij dat geopperd had, maar anderen hebben dat idee bestreden, dus vandaar mijn uitleg Cool.

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #35315 Gepost op: 23 Juni 2022, 17:37:46 »

Op de underground kaarten staat maar 1 Hammersmith.
Dat een boekhouder (administratief) twee boeken houdt is onbelangrijk.
De lijn die links op de foto van Daan verdwijnt, verbindt beide locaties die beide Hammersmith zijn.
Ergo…het volgende station is Barons Court

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

« Antwoord #35316 Gepost op: 23 Juni 2022, 18:13:39 »

>Eén< en >twee< (TfL-website).
>Eén< en >twee< (zie ook de >disambiguation<) (Wikipedia).

En op de >kaarten< staat weliswaar maar één keer de naam Hammersmith, maar ook een gestippeld lijntje, hetgeen volgens de legenda "under a 10 minute walk between stations" (meervoud) betekent...

Ik heb altijd begrepen dat het twee stations waren, die toevallig (min of meer) hetzelfde heten, omdat ze dicht bij elkaar liggen.

Overigens: Barons Court ligt links van de kijkrichting (en er is geen spoor- of metrolijn om te volgen - de lijn links heeft >óók een stootjuk<, net buiten beeld), dus als Hammersmith één is, is het juiste antwoord Putney of Putney Bridge Grin.
« Laatste verandering: 23 Juni 2022, 18:23:31 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #35317 Gepost op: 23 Juni 2022, 18:31:20 »

Uit je tweede linkje van het vorige bericht:

Hammersmith is a London Underground station in Hammersmith. It is on the District line between Barons Court and Ravenscourt Park, and on the Piccadilly line between Barons Court and Acton Town or Turnham Green at very early morning and late evening hours. The station is in Travelcard Zone 2.

A Londen Underground station, niet two…
The station is Travelcard Zone 2 en niet both stations are…

Overigens zegt GM dat de link naar dat stootjuk niet ondersteund wordt…

Waldijk on Flickr
dneijenhuis
Hero Member

HCC!m-IG

« Antwoord #35318 Gepost op: 23 Juni 2022, 19:08:04 »

Grin Grin Grin
Dit had bij de buren tot een volwaardig Asterix & Obelix gevecht geleid met een Zamboni-waardige finale...

Foto is gemaakt op Hammersmith (H&C of één van de vele andere notaties voor de Hammersmith & City and Circle Line station) en in de kijkrichting is het volgende danwel dichtstbijzijnde station wederom Hammersmith (District & Piccadilly). Dit zijn twee gescheiden stations want beide hebben een 'gateline' maar vormen samen een Out-of-Station Interchange (OSI) waardoor je niet opnieuw het basistarief voor de Zone betaald maar eigenlijk je reis voortzet.

Vanaf Bayswater is de kortste route naar Hammersmith (H&C) met de District of Circle naar Edgware road (Avonturiers kunnen ook voor een Paddington OSI gaan) en dan met de H&C of Circle langs de Grenfell tower naar het eindpunt. De route zonder overstap is vanaf Bayswater met de Circle Line richting Tower Hill en dan blijven zitten tot het eindpunt.

Beide stations heten " Hammersmith Station" met de toevoeging van de lijnen die daar langskomen.
Tenzij er formeel twee stations zijn die Hammersmith heten. Dus zeg ik even Hammersmith.   Cool
Is dus eigenlijk goed; de toevoeging van 'Tube' of 'Underground' station kom je niet of nauwelijks tegen.
Maar eeuwige roem voor een ieder die aan deze discussie heeft deelgenomen  Duim omhoog

Op naar een verse plaat die waarschijnlijk ergens rond DK gemaakt is  Cheesy

NI
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #35319 Gepost op: 23 Juni 2022, 20:23:03 »

Ik ga een plaat zoeken.

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

« Antwoord #35320 Gepost op: 23 Juni 2022, 20:23:33 »

Hammersmith is a London Underground station in Hammersmith. It is on the District line between Barons Court and Ravenscourt Park, and on the Piccadilly line between Barons Court and Acton Town or Turnham Green at very early morning and late evening hours. The station is in Travelcard Zone 2.

A Londen Underground station, niet two…
The station is Travelcard Zone 2 en niet both stations are…

Met selectief citeren kom je niet weg. Direct daaronder, op dezelfde Wikipedia-pagina:

The Hammersmith & City line's and Circle line's station of the same name is a separate station to the north-west. The two stations are separated by Hammersmith Broadway.
« Laatste verandering: 23 Juni 2022, 20:31:55 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #35321 Gepost op: 23 Juni 2022, 20:36:34 »

Ik zag zojuist dat Jakop zichzelf toch een sterretje heeft toegekend en van 249 naar 250 is gesprongen.   Cheesy Cheesy Cheesy

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

« Antwoord #35322 Gepost op: 23 Juni 2022, 20:38:28 »

Selectief citeren én valsheid in geschrifte... solliciteert hij naar een baan in Trumps campagneteam? Grin

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #35323 Gepost op: 23 Juni 2022, 20:45:43 »

Ik ben een andere mening toegedaan betreffende 1 of 2 stations  én heb de fotolocatie gevonden. Genoeg voor een ster vind ik.  Cheesy

Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #35324 Gepost op: 23 Juni 2022, 20:49:34 »

Mwa, dan kan ik mezelf ook wel een of twee sterretjes extra toekennen, want iets soortgelijks is mij ook wel eens overkomen.

Maar goed: tijd voor een nieuwe plaat. Hoe heet deze locatie?

mvg,
Gert

Pagina's: 1 ... 2353 2354 [2355] 2356 2357 ... 2650   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: