Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 2676 2677 [2678] 2679   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 9301473 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 6 gasten bekijken dit topic.
niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #40155 Gepost op: 20 Februari 2025, 13:23:16 »

Ha Niels, Slovenië is inderdaad prachtig, zeker de westkant.
Plaat gevonden door gewoon de meest logische spoorweg waar ÖBBlocs komen te volgen (tussen de Karawankentunnel en Ljubljana) totdat er iets passends langs kwam, dit plekje net na de brug leek mij wel wat.
Zoeken naar een nieuw plaatje kan even duren.

haha, de foto van de brug was het volgende hintplaatje geweest.

En inderdaad, de westkant is echt fantastisch. Samen met mijn zoon een week geweest tijdens onze roadtrip, we hebben onze ogen uitgekeken.

Volgens mij zijn er zelfs drie Globoko's in Slovenië, zal wel een vergelijkbare term zijn als de plaats Beek in Nederland.

Grt,
Niels
Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #40156 Gepost op: 20 Februari 2025, 13:41:25 »

De vloeiend Sloveens sprekende Gert kan vast bevestigen dat globoko ‘diep’ betekent Cool.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #40157 Gepost op: 20 Februari 2025, 14:26:21 »

Mmm, kennelijk te globoko in het glaasje gekeken toen ik die plaats op Google Maps probeerde te vinden.    Cheesy

mvg,
Gert

PS: over vreemde talen gesproken, ik heb deze pil over een onderwerp dat jou ook wel zal aanspreken op de kop getikt bij een Duits antiquariaat:

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
GerardvV
Hero Member

Enge buur bij de buren

« Antwoord #40158 Gepost op: 20 Februari 2025, 15:42:50 »

Van welke plaats is dit het stationsgebouw?

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
176* bij de buren
136* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #40159 Gepost op: 20 Februari 2025, 16:44:20 »

Englehart. Dat was na jouw recente foto's deze keer eens makkelijk.
Op Google Maps staat trouwens dat het permanent gesloten zou zijn.
Waarom is dat?

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

« Antwoord #40160 Gepost op: 20 Februari 2025, 17:25:25 »

>Hierom<: er stoppen geen treinen meer.

Ik zie sterren!
1200blauw
Hero Member

Benoemd snoodaard

« Antwoord #40161 Gepost op: 20 Februari 2025, 19:19:33 »

Ontario Northlander lees ik. Zouden onze vm DE4 TEE-stellen er ook ooit gestopt zijn?
Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #40162 Gepost op: 20 Februari 2025, 19:23:06 »

Nou, als ik het zo elders lees, zijn die nu definitief in de Haarlemmermeer gestopt...    Cry

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

« Antwoord #40163 Gepost op: 20 Februari 2025, 19:24:11 »

Dat lijkt me wel - volgens mij was dat maar één dienst (van "Tronno" naar Cochrane) die inderdaad hier langs liep.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #40164 Gepost op: 20 Februari 2025, 19:35:01 »

Toch bijzonder, want dat stationsgebouw lijkt me nog relatief nieuw.
Jaren '90, schat ik.

mvg,
Gert

Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #40165 Gepost op: 20 Februari 2025, 22:07:19 »

Over Canada gesproken, Justin Trudeau (voor wie ik overigens allergisch ben, maar dat terzijde) meldde gisteren op Facebook het volgende:

Introducing Alto: Canada’s largest infrastructure project ever — connecting nearly 20 million Canadians between Quebec City and Toronto with 300km/hour high-speed rail

VIA Rail doet over die ruim 800 kilometer nu op zijn snelst nog 9 uur en 40 minuten. Dat zou dus 2 uur en 40 minuten moeten kunnen worden, een zeer forse tijdwinst.
Vraag me af wat er eerder komt: de eerste rit van die trein of de annexatie van Canada door Trumpistan?

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

« Antwoord #40166 Gepost op: 20 Februari 2025, 22:41:18 »

Dan moet zijn partij wel eerst de verkiezingen later dit jaar zien te winnen, want Poilièvre van de Conservatieven heeft daar vast geen zin in. Niettemin komt die trein eerder dan de annexatie, want de annexatie gaat er niet komen Smiley.

Ik zie sterren!
GerardvV
Hero Member

Enge buur bij de buren

« Antwoord #40167 Gepost op: 20 Februari 2025, 22:42:18 »

Englehart.
Op Google Maps staat trouwens dat het permanent gesloten zou zijn.
Englehart is natuurlijk goed.
Ontario Northlander is haar hele net aan het opknappen en gaat de dienst weer uitvoeren naar Cochrane en Timmins vanuit Toronto zie hier

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
176* bij de buren
136* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #40168 Gepost op: Vandaag om 00:11:56 »

Dan moet zijn partij wel eerst de verkiezingen later dit jaar zien te winnen, want Poilièvre van de Conservatieven heeft daar vast geen zin in. Niettemin komt die trein eerder dan de annexatie, want de annexatie gaat er niet komen Smiley.

Misschien ontspringt Canada de dans, maar voor Groenland zie ik het somber in. Die 58.000 bewoners daar, zouden op een dag
weleens wakker kunnen worden in een 'Unincorporated territory' van de VS. Dan ben je in naam Amerikaans staatsburger, maar
heb je geen stemrecht en leef je in feite in een Amerikaanse kolonie. Klinkt misschien vreemd anno 2025 (vooral voor een land
dat er bij Nederland op aandrong Indonesië te verlaten en volledige onafhankelijkheid te gunnen), maar in de praktijk heeft de VS
diverse van zulke gebieden: Amerikaanse Maagdeneilanden, Guam, Noordelijke Marianen, Puerto Rico en Amerikaans-Samoa.

Officieel is de regeringsvorm van Puerto Rico een 'vrijstaat'. Klinkt mooi, maar de realiteit is dat de Puerto Ricanen tweederangs
burgers zijn en toetreding tot de VS als 51e staat (ondanks een volksraadpleging waarbij de meerderheid daarvoor koos) nooit is
gerealiseerd. Ik vrees dat de Groenlanders zullen zien dat de VS hun bodemschatten komt weghalen én het land verder militariseert
als het middels een referendum besluit onder het juk van Kopenhagen uit te willen.

Maar goed, met Kopenhagen komen we weer ongeveer waar ik wezen wil. Wat is het adres van deze spoorse gelegenheid?

mvg,
Gert

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

273*

« Antwoord #40169 Gepost op: Vandaag om 15:58:33 »

Jernebanegade 30, Kolding

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 2676 2677 [2678] 2679   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »