Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 472 473 [474] 475 476 ... 2651   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8953542 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 112 gasten bekijken dit topic.
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #7095 Gepost op: 30 November 2014, 15:33:41 »

Hebben ze er nog een trauma van  :Smiley
In 1997 was het de aanleiding dat de jubi-lok in zilver werd i.p.v. goud.
HAG had van de gouden al de eerste serie gemaakt ......... SBB kon dokken ......
Christoph
Hero Member

« Antwoord #7096 Gepost op: 30 November 2014, 19:17:17 »

Nou ja, als jullie niet meer durven kom ik maar even met een spetterend plaatje.

en de vraag, waar is deze foto gemaakt?

Groeten,

Christoph

PS. morgen heb ik niet veel tijd om te controleren, ik hoop dus dat jullie vanavond nog even gaan raden?

Dag
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #7097 Gepost op: 30 November 2014, 19:42:54 »

Odense

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Christoph
Hero Member

« Antwoord #7098 Gepost op: 30 November 2014, 19:44:42 »

Oké 102, als jij mee gaat raden. Moet je nu wel een nieuw plaatje plaatsen.  Grin Wink

Groeten,

Christoph

Dag
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #7099 Gepost op: 30 November 2014, 20:04:14 »

Is goed, ik zal er een plaatsen.

Tja, dat treintje heb ik zelf in september nog zien rijden.  Smiley

mvg,
Gert
« Laatste verandering: 30 November 2014, 20:16:12 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #7100 Gepost op: 30 November 2014, 20:16:59 »

Hierbij de volgende:

Deze gummineus staat op het punt een station binnen te rijden. Wat is de naam van dat station?

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #7101 Gepost op: 30 November 2014, 20:25:28 »

Ondertussen hoop ik dat Koning Raadplaat in zijn Hoge Lonenlandje actief campagne voert voor ons goud!   Cool

Ach ja, zo kun je het probleem ook framen... Nazi-goud wordt hier, zoals bekend, doodgezwegen, zoals elk land wel iets uit zijn historie doodzwijgt dat niet erg verkwikkelijk is (hoeveel Nederlanders weten dat er Nederlandse concentratiekampen in Nederlands-Indië waren?). Het goudinitiatief had derhalve niets met Nazi-goud van doen: het was meer een rechts-populistisch Schnapsidee dat door te zorgen dat de centrale bank minstens 20% van zijn activa in goud moet houden en het nooit mag verkopen, en dat alle Zwitserse goud in Zwitserland moet liggen, de economie op de een of andere manier er beter van zou worden. Wat er natuurlijk werkelijk zou gebeuren, is dat de goudvoorraad de facto waardeloos zou worden - want wat heb je aan een berg goud die je nooit mag verkopen - de wisselkoers ten opzichte van de Euro niet meer op 1,20 gehouden kan worden en daardoor de exporten de nek zouden worden omgedraaid. Dat heeft ruim 77% van het stemvolk begrepen - en naar dat Nazi-goud kun je nog steeds fluiten Grin.

Veel belangrijker is dat men ook eindelijk verstandig lijkt te zijn geworden op immigratie- en EU-betrekkingengebied, en het Ecopop-initiatief heeft afgeknald, met een veel grotere marge dan verwacht (74% nee). En dan was er nog eentje over de Pauschalbesteuerung (ook nee), ook daar lijkt men vandaag voor een keer weer eens verstandig te zijn geweest Grin.

Dat honden- en kattenverhaal ken ik (al dacht ik dat het alleen in Appenzell was). Valt nauwelijks te bewijzen, maar valt ook nauwelijks te ontkrachten. Dus dat neem ik voor kennisgeving aan. In essentie zie ik overigens geen enkel verschil tussen je eigen konijn slachten voor Kerstmis en je eigen kat slachten voor Kerstmis... Mensen uit Appenzell zijn overigens niet beschaafd, daar zijn alle Zwitsers van buiten die hoek het over eens. Een beetje zoals Friezen en Limburgers dus Grin.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #7102 Gepost op: 30 November 2014, 20:44:33 »

En wat lezen we op de website van Ecopop?
"Die Bevölkerung der Schweiz wachts pro Jahr um die Anzahl der Menschen der Stadt Winterthur."

Dat kan geen toeval zijn! (Nog los van die geldverspillende fout in de plaatsnaam.  Cool )

Zo, nu mag je weer raden.

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

« Antwoord #7103 Gepost op: 30 November 2014, 20:47:26 »

Dat klopt - tussen de 80.000 en 100.000 mensen in de laatste jaren. En de enige stad in die orde van grootte in Zwitserland is toevallig Winterhur Grin.

Ik zie sterren!
Wesley
Hero Member

« Antwoord #7104 Gepost op: 1 December 2014, 15:40:01 »

Lindholm, overigens.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #7105 Gepost op: 1 December 2014, 15:54:43 »

En dat is goed, overigens.   Cool

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

« Antwoord #7106 Gepost op: 1 December 2014, 16:00:16 »

Dacht ik wel, overigens Grin.

Ik geef de beurt weg.

Ik zie sterren!
niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #7107 Gepost op: 1 December 2014, 18:14:20 »

Is goed, ik zal er een plaatsen.

Tja, dat treintje heb ik zelf in september nog zien rijden.  Smiley

mvg,
Gert

En stiekem ook nog ingezeten?
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #7108 Gepost op: 1 December 2014, 18:42:11 »

Ha ha! Nee, niet in gezeten.

mvg,
Gert

Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #7109 Gepost op: 1 December 2014, 20:25:25 »

Ik geef de beurt weg.

Zal ik weer gaan dreigen met een zeer boeiend plaatje?   Cheesy

mvg,
Gert

Pagina's: 1 ... 472 473 [474] 475 476 ... 2651   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: