Spanning en al die Franse machines die op een NS 1600 lijken vind ik ook lastig hoor. De bovenleiding op dit plaatje heeft twee rijdraden net als in Nederland. De isolatoren zijn ook klein, die twee maken het gelijkstroom, in Frankrijk dus 1500 DC. Om te checken: De loc heeft nummer 107204. 10 betekent dat het van de IC en TGV divisie van de SNCF is (niet FRET=goederen of TER=lokaal), maar dat konden we ook zien aan de corail rijtuigen die er achter hangen en de paars-grijze 'en voyage' kleuren. Dat het corail is laat ook zien dat we waarschijnlijk niet ergens tussen Parijs en ergens anders zijn. 7200 betekent dat het er eentje is uit de serie BB 7200, die lusten alleen 1500 DC. 4 is het nummer van het ding zelf.
Hier kan je zien waar er 1500 DC op de draad staat, niet op heel veel plekken dus, en zowiezo ten zuiden van Parijs. Ik dacht de Pyreneeen te herkennen misschien (groene steile heuvel) en Wesley had al gezegd dat hij te raden is, dus een grotere bekende plaats, dat klopt ook met het redelijk grote emplacement. Bekende plek in de Pyreneeen? Lourdes.
Werk is soms heel druk, nu even een paar dagen ietsje minder.
Zou nu natuurlijk een enorme afgang zijn als het niet Lourdes is.