Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 224 225 [226] 227 228 ... 2651   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8944769 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 85 gasten bekijken dit topic.
Jeronimos
Hero Member

Jeroen

« Antwoord #3375 Gepost op: 14 Juni 2014, 20:53:44 »

Ulmerfeld-Hausmening.

blije groeten,

Jeroen
hubertus
Hero Member

« Antwoord #3376 Gepost op: 14 Juni 2014, 21:02:21 »

Ulmerfeld-Hausmening it is, we hebben een winnaar.  Duim omhoog

St. Valentin (genoemd door de ene J) en Pöchlarn (genoemd door een andere J) liggen op fietsafstand.
De hint naar Rudolph heeft betrekking op de naam van de spoorlijn: de Rudolfsbahn.

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #3377 Gepost op: 14 Juni 2014, 22:23:23 »

Nou dan was het met maps niet te vinden, daar ziet het er anders uit klik
Heb dit plaatje gisteren er al voor gehad, niet te herkennen.
Was door mij afgekeurd omdat op maps een perronoverkapping te zien is en het overpad kan ik niet vinden wat op de raadplaat te zien is.

Onmogelijke opgave zo. Gezien de tijd die ik er ingestoken heb kap ik nu definitief met dit spelletje. (Ehu al werkt het wel verslavend  Cheesy ) Maar zo is het niet leuk meer.

Succes verder.

Mvg, Johan
MHS84
Hero Member

« Antwoord #3378 Gepost op: 14 Juni 2014, 22:51:26 »

@ Johan.

Als "ouwe rot" kan ik je zeggen dat ik hem ook niet herkend heb. Het station ben ik gisteren en vandaag tegengekomen bij het afspeuren van lijnen, maar onvoldoende overeenkomsten herkend.
Onmogelijke opgave zo. Gezien de tijd die ik er ingestoken heb kap ik nu definitief met dit spelletje. Maar zo is het niet leuk meer.
Deze zin heeft een wel erg negatieve lading... Zowel in z'n algemeenheid en richting de plaatser.
Ehu al werkt het wel verslavend.
Maakt bovenstaande wat minder negatief, gelukkig.

Dat je er veel tijd in steekt zonder resultaat is all-in-the-game.

Groet,
Maarten (die al drie jaar meespeelt)

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
hubertus
Hero Member

« Antwoord #3379 Gepost op: 15 Juni 2014, 07:16:26 »

Tja, het grappige is nu juist dat de twee veranderingen die Johan noemt zo'n beetje de enige veranderingen zijn t.o.v. de situatie op de raadplaat. Dat komt bij opnames van 18 jaar oud niet zo vaak voor.
Als je googled op het station, kom je ook een foto tegen met flink wat herkenningspunten. In geval van twijfel, had je o.b.v. die foto het zeker geweten.
En ook als ouwe rot, van alle geraden platen heb ik er misschien een stuk of tien via de luchtfoto's van google maps gevonden. Het is gewoon heel moeilijk om een situatie op de grond als luchtfoto te visualiseren en omgekeerd. Als je het toch via luchtopnames wilt doen, kijk dan ook eens bij bing maps. Opnames zijn daar vaak veel scherper en veel vaker ook als 45 graden opnames beschikbaar.
Krak is meestal ook beter dan google maps, maar alleen voor scandinavië.

Misschien niet de makkelijkste plaat, maar zeker geen onmogelijke opgave.

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #3380 Gepost op: 15 Juni 2014, 07:53:54 »

Ik heb gisteren niet gezocht, was elders en geen gelegenheid voor zoeken, maar.......als ik dit station was tegengekomen via Maps, dan had ik meteen dat antwoord geplaatst.
Er zijn een aantal elementen te zien die ik onmiddelijk zie matchen met Huubs foto. Dat de foto oud was en dat er e.a. verandert zou zijn neem je daar in mee.

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jeronimos
Hero Member

Jeroen

« Antwoord #3381 Gepost op: 15 Juni 2014, 11:53:49 »

Ik sluit mij aan bij bovenstaande drie. Ik moet ook zoeken naar waar dit is.
Op de lok is het nummer te herkennen. Googlen op afbeeldingen van deze lokserie, kan soms al wat resultaat opleveren. Meer specifiek op het nummer dito. Dan opzoeken waar de lok oa rijdt kan je namen van stations opleveren. Dat werkt niet altijd. Dus zou je ook bueker kunnen gebruiken, puur voor het kijken waar dubbelspoor in Oosterijk ligt en waar enkelspoor, eletricsh of niet.En anders google map. Voor mij waren de sporen geheel links wel een soort van herkenning. Huub zei in de buurt van de Westbahn en in de buurt van een aantal stations die anderen genoemd hadden, dus daar in de buurt gaan kijken, station selecteren en kijken naar afbeeldingen van dit station op google en presto.

Geef hem weg.  Undecided Embarrassed
« Laatste verandering: 15 Juni 2014, 11:56:55 door Jeronimos » Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #3382 Gepost op: 15 Juni 2014, 17:45:50 »

Oke, dan hierbij het tweede raadplaatje met een muzikale achtergrond. Deze heeft iets met het jongste songfestival te maken:

Graag de plaatsnaam.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

« Antwoord #3383 Gepost op: 15 Juni 2014, 18:08:18 »

Wurst!

Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #3384 Gepost op: 15 Juni 2014, 18:56:34 »

Ha ha!  Cheesy
Je denkt, in de goeie richting, maar zo letterlijk voor het oprapen ligt het antwoord ook weer niet.
M.a.w.: de plaatsnaam heeft niets met het songfestival te maken.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Martijnstein
Hero Member

« Antwoord #3385 Gepost op: 16 Juni 2014, 10:27:29 »

Roskilde
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #3386 Gepost op: 16 Juni 2014, 10:31:10 »

Goed bedacht, maar niet goed.
Roskilde heeft wel van alles met popmuziek te maken, maar niets met het songfestival.

Als het te moeilijk blijkt, dan kom ik wel met hintfoto's. Maar eerst nog even zo proberen.

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #3387 Gepost op: 16 Juni 2014, 13:22:25 »

>Bedsted (Thy)<. Het station ligt aan de Linnetsgade...

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #3388 Gepost op: 16 Juni 2014, 13:59:45 »

Netjes Wesley!  Duim omhoog
Hoe heb je het gevonden?

En die Linnetsgade ontdekte ik per toeval.
Grappige verwijzing naar onze Common Linnets.

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #3389 Gepost op: 16 Juni 2014, 14:10:32 »

Wel, die hint met Eurovisie zei mij niets, dus ben ik maar rond Struer (immers: mooi weer) gaan zoeken naar een stationnetje in een boog met twee sporen en een perronindeling zoals op de foto. Toevallig in Thisted begonnen en meteen in Bedsted viel mijn oog op die Linnetsgade Grin.

Hoe heet het station dat wij in de verte ontwaren (en waarvan de naam op de blauwe borden staat)?

Ik zie sterren!
Pagina's: 1 ... 224 225 [226] 227 228 ... 2651   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: