Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 454 455 [456] 457 458 ... 2651   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8941581 keer)
1 Gebruiker en 78 gasten bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #6825 Gepost op: 18 November 2014, 17:44:46 »

Inderdaad, en St. Ouen (zonder Avenue dus) ligt dus niet aan de Petite Ceinture.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #6826 Gepost op: 18 November 2014, 17:56:18 »

Jouw Frans zal zondermeer beter zijn dan het mijne, maar ik maak hier toch uit op dat het wél aan de Petite Ceinture ligt: http://transports.urbains.free.fr/index.php/tag/petite-ceinture
(4e foto van boven)

By the wat: dit zal toch hopelijk niet de doodsteek voor ons geliefde spelletje worden?

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

« Antwoord #6827 Gepost op: 18 November 2014, 18:18:33 »

De meeste bronnen die ik zo snel kon vinden, incl. wat oude ansichten, hebben het over Saint-Ouen.
Dit komt ook overeen met het gebruik bij de Parijse metro om de voorvoegsels als rue, avenue en dergelijke bij voorkeur weg te laten.

De Wiki heeft het dan weer wel over Avenue de Saint-Ouen. Maar ja, de Wiki....

Ik heb niet kunnen vinden wat de officiële benaming was.
Geen spoorboekje uit die tijd en ook geen foto waar de naam van het station in beeld is gebracht.

Mede omdat het huidige Saint-Ouen is geopend, lang nadat het station van de raadplaat was gesloten, hou ik het voorlopig even op Saint-Ouen zonder Avenue. Maar ik laat me graag met overtuigend bewijs op andere gedachten brengen.  Grin

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

« Antwoord #6828 Gepost op: 18 November 2014, 18:19:17 »

1) Er is een station St. Ouen, dat aan RER C op de lijn Champ de Mars-Ermont-Eaubonne, maar niet op het deel van die lijn dat de Petite Ceinture gebruikt.
2) Er was een station Avenue de St. Ouen, dat aan de Petite Ceinture ligt/lag

Verder is er nog een metrostation dat Porte de St. Ouen heet en eentje dat Mairie de St. Ouen heet, en St. Ouen-l'Aumône, St-Ouen-l'Aumône-Liesse en St. Ouen-l'Aumône-Quartier de l'Eglise, maar die plaats ligt in een heel andere hoek.

Zo duidelijk? Grin

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #6829 Gepost op: 18 November 2014, 18:28:05 »

Oké, maar dan heeft Martijn dus gewonnen?

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Martijnstein
Hero Member

« Antwoord #6830 Gepost op: 18 November 2014, 18:35:45 »

Natuurlijk! Wink

St Ouen ziet er zo uit en dat is duidelijk niet het plaatje van Erwin. Wink
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #6831 Gepost op: 18 November 2014, 18:37:55 »

...... en Gert blijft op 99 steken  Cheesy
hubertus
Hero Member

« Antwoord #6832 Gepost op: 18 November 2014, 18:40:37 »

Maar het ziet er ook zo uit, en dat lijkt wel degelijk op het plaatje van Erwin.  Wink

Ik zou echt niet weten wat de officiële benaming was in die tijd.
Wat ik wel weet, is dat ik de lol van het zoeken heb gehad en dat wlek antwoord wordt goedgekeurd mij uiteindelijk geen hol uitmaakt.
Maar als iemand een betrouwbare bron weet met de juiste naam, welke dat dan ook is, hou ik me aanbevolen. Puur uit nieuwsgierigheid.

Nederduitsemeester
Hero Member

« Antwoord #6833 Gepost op: 18 November 2014, 18:43:49 »

...... en Gert blijft op 99 steken  Cheesy
Inderdaad, want Martijn heeft het juiste antwoord gegeven  Duim omhoog.

De naam van het station staat op deze kaart aangegeven.
Ik kwam dit vervallen station toevallig tegen tijdens een wandelingetje door Parijs met mijn vriendin, en het eerste wat ik hardop dacht:"He, dat is een leuke raadplaat!", waarop mijn vriendin me vragend aankeek....

Groeten, Erwin
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #6834 Gepost op: 18 November 2014, 18:46:48 »

...... en Gert blijft op 99 steken  Cheesy

Grom!

Ik kwam dit vervallen station toevallig tegen tijdens een wandelingetje door Parijs met mijn vriendin, en het eerste wat ik hardop dacht:"He, dat is een leuke raadplaat!", waarop mijn vriendin me vragend aankeek....

Heel gevaarlijk dat hardop denken!   Wink

mvg,
Gert

Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #6835 Gepost op: 18 November 2014, 18:47:49 »

Wel 1700 berichten Gert  Duim omhoog Duim omhoog Duim omhoog
Wesley
Hero Member

« Antwoord #6836 Gepost op: 18 November 2014, 19:11:56 »

Maar als iemand een betrouwbare bron weet met de juiste naam, welke dat dan ook is, hou ik me aanbevolen. Puur uit nieuwsgierigheid.

Dat wordt lastig, want de Fransen maken er natuurlijk zelf weer een zooi van Grin. Avenue de St. Ouen lijkt me wel logischer, omdat het in Parijs ligt en niet in St. Ouen (en station St. Ouen ligt wel op het grondgebied van St. Ouen). Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.

Ik zie sterren!
Martijnstein
Hero Member

« Antwoord #6837 Gepost op: 18 November 2014, 19:22:55 »

...
Wat ik wel weet, is dat ik de lol van het zoeken heb gehad en dat wlek antwoord wordt goedgekeurd mij uiteindelijk geen hol uitmaakt.
...

Duim omhoog

Ik vond het ook een leuk plaatje. Ik had onafhankelijk van Huub snel door dat het St Ouen was, maar ik wist niet zeker of dat de officiele naam was, dus ik had nogal de tijd nodig om de andere naam te vinden en in de tussentijd had ik niet St Ouen gepost omdat ik niet wilde dat iemand anders 'm inpikte. Wink

Gaan we snel door. De naam van het station aub:

Martijnstein
Hero Member

« Antwoord #6838 Gepost op: 18 November 2014, 19:28:14 »

En graag gespeld zoals het op de bordjes op het perron staat. Wink
hubertus
Hero Member

« Antwoord #6839 Gepost op: 18 November 2014, 19:41:19 »

Avenue de St. Ouen lijkt me wel logischer, omdat het in Parijs ligt en niet in St. Ouen (en station St. Ouen ligt wel op het grondgebied van St. Ouen). Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.
Dat het naar de avenue verwijst en niet daar de plaats, kan ik in meekomen.
Maar dan lijkt het mij weer logisch dat, net als bij de overgrote meerderheid van de (metro)stations in Parijs, bij de stationsnaam Avenue wordt weggelaten. Onder het mom dat als zelfs een Parijzenaar snapt dat bijvoorbeeld "Rome" niet naar de stad maar naar de straat verwijst, iedereen dat wel zal snappen.  Cheesy

Pagina's: 1 ... 454 455 [456] 457 458 ... 2651   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: