Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 643 644 [645] 646 647 ... 2651   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8964314 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 153 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #9660 Gepost op: 23 Mei 2015, 15:34:50 »

Dat het om een tamelijk onbeduidende halte gaat was me al duidelijk hoor.
Heb inmiddels al een stuk of twintig van dat soort plekken gezien, maar de juiste dus nog niet.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jeronimos
Hero Member

Jeroen

« Antwoord #9661 Gepost op: 23 Mei 2015, 15:48:48 »

Heeft niets met Cargo te maken.
Op het rode gedeelte staat het SBB logo en op het blauwe de stations naam. Zou ik theorie ook RhB kunnen zijn. Die gebruikt dezelfde kleuren.
De lengte van de stationsnaam bepaald de lengte van het blauwe gedeelte van het bord.

Mvg, Johan

Waarom zou Wesley dan het sbb logo weggehaald hebben, behalve dan om te voorkomen dat we direct in CH gaan zoeken? Niet dat dat veel geholpen heeft.

blije groeten,

Jeroen
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #9662 Gepost op: 23 Mei 2015, 15:50:31 »

....het ziet eruit als een veredelde bushalte, dus het zal wel geen groot knooppuntstation met 5 perronsporen zijn... Ik had verwacht dat ik jullie daar niet op zou hoeven te wijzen Grin.

Zo ziet het er uit ja, maar iets anders wat ik zie, deed mij anders vermoeden.
kennelijk is dat dus niet zo en ís het een tramhalte (trams zijn opgewaardeerde bussen vind ik nl.)  Cheesy

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #9663 Gepost op: 23 Mei 2015, 16:16:29 »

Zou ik theorie ook RhB kunnen zijn. Die gebruikt dezelfde kleuren.

Mvg, Johan

Waarom zou Wesley dan het sbb logo weggehaald hebben, behalve dan om te voorkomen dat we direct in CH gaan zoeken? Niet dat dat veel geholpen heeft.

Zie vetgedrukt citaat. (RhB = Rhatische Bahn)

Wesley poets alles weg om de verwarring zo groot mogelijk te maken als hij kan ........... je kent hem toch  Cheesy Cheesy Cheesy

Mvg, Johan
Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #9664 Gepost op: 23 Mei 2015, 17:25:40 »

Omdat er in CH meer rondrijdt dan alleen de SBB, en ik in het midden wilde laten om welke spoorwegmaatschappij het ging.
Wesley poets alles weg om de verwarring zo groot mogelijk te maken als hij kan ........... je kent hem toch  Cheesy Cheesy Cheesy

Dat dus Grin.

(trams zijn opgewaardeerde bussen vind ik nl.)  Cheesy

Uiteraard Cool.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #9665 Gepost op: 23 Mei 2015, 17:38:54 »

Toch gok ik maar eens even op Basel Zoo. Op de een of andere manier heeft het plaatje iets 'dierentuin-achtigs'.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

« Antwoord #9666 Gepost op: 23 Mei 2015, 17:55:16 »

Het is geen daadwerkelijke tram, alleen wat Huub een "omhooggevallen tram" noemt... Dus niet Basel Zoo, en ik zou ook niet weten hoe ver weg de dichtstbijzijnde dierentuin is. Niet om de hoek, in ell geval.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #9667 Gepost op: 23 Mei 2015, 18:04:45 »

Tja, Huub noemt zelfs Hondekoppen zo, dus dat zegt niet zo veel, behalve dan dat er kennelijk treinstellen stoppen.

Ik ga weer verder zoeken.

mvg,
Gert

Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #9668 Gepost op: 23 Mei 2015, 18:43:24 »

Wacht! Die elf-eenderde eurocenten zijn gevallen: het is net als bij sommige haltes in mijn Paradijsje: je moet op een knopje drukken, anders stopt de trein niet.   Cool

Gokje: Walzenhausen

mvg,
Gert

hubertus
Hero Member

« Antwoord #9669 Gepost op: 23 Mei 2015, 19:07:39 »

Tja, Huub noemt zelfs Hondekoppen zo

Tja, waarom zou ik voor Hondekoppen een uitzondering maken door ze anders te noemen dan wat ze zijn....?  Cheesy

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #9670 Gepost op: 23 Mei 2015, 20:21:46 »

Nou bijvoorbeeld omdat een Hondekop gehakt maakt van de gemiddelde tram als hij 'm tegen zou komen?
Een tram is voor mijn gevoel een paar stukjes staal en heel veel kunsstof op wielen en rails.
Een Hondekop is voor mijn gevoel één brok degelijkheid, van het kaliber van een serie 1200-loc.

Enfin, het wachten is op Wesley, maar misschien is die een Iers biertje gaan drinken om de uitslag van een zeker referendum te vieren?   Cheesy

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

« Antwoord #9671 Gepost op: 23 Mei 2015, 20:22:31 »

Walzenhausen is het niet (dat is ook het einde van de lijn, dus kan nooit een facultatieve halte zijn Grin).

Hint 2: er hebben nooit Hondekoppen gereden Cool.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #9672 Gepost op: 23 Mei 2015, 20:24:52 »

Dat het geen facultatieve halte zou kunnen zijn had ik ook al bedacht, maar het grappige is dat het op het netkaartje wél zo wordt aangegeven.
Behalve Iers bier ga je vast ook naar een zeker liedjesprogramma kijken?   Wink

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

« Antwoord #9673 Gepost op: 23 Mei 2015, 20:28:02 »

Uiteraard, dat is verplicht, anders word ik uit mijn geaardheid gezet Cool - ook al valt er niet meer te supporteren voor Nederland, Zwitserland of Portugal.
« Laatste verandering: 23 Mei 2015, 20:30:26 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #9674 Gepost op: 23 Mei 2015, 20:31:32 »

Stel je voor zeg...   Cheesy

Volgens mij zit ik nu wel het juiste type stations te zoeken.
Het lastige is dat er ook daar veel van zijn. Het lijkt wel of ieder gehucht in CH een eigen halte heeft.

mvg,
Gert

Pagina's: 1 ... 643 644 [645] 646 647 ... 2651   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: