Juist!
De Maaslijn is vroegtijdig gemoderniseerd met een CVL-beveiliging - nog als Amerikaanse CTC-variant qua bediening ook - vanwege het belang voor het kolenvervoer en heeft daarom als enige diesellijn P-seinen (i.p.v. stationsafstand = blokafstand).
De eerste seinen van het stelsel 1955 (met drie lampen) hadden de groene lamp in het midden; later is dat naar de bovenste plaats veranderd, dus alleen vroegtijdig gemoderniseerde baanvakken hebben / hadden seinen met groen in het midden (ik kan me van vroeger nog Zoetermeer herinneren). Deze opname moest dus op een ~ eind jaren 50 gemoderniseerd baanvak zijn waar automatische blokseinen staan.
Kennelijk is het volgende bloksein ooit vervangen trouwens, want daar zit groen boven.
De foto was niet alleen zo uitgesneden om onzeker te maken of het diesel of elektrisch was, maar ook om te verbergen dat er ATB-NG bakens en assentellers liggen, die ook zouden zeggen op welke lijnen het kan zijn.
De opname is gemaakt op de overweg Rosmolenweg in Oostrum (naast de plaats Venraij en noordelijk van het station met die naam).