Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 914 915 [916] 917 918 ... 2651   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8970882 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 27 gasten bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #13725 Gepost op: 1 Februari 2016, 09:44:44 »

Goed, Crissier ligt naast Lausanne (aan de A1), maar heeft nooit tot Lausanne (als gemeente) behoord. Wel tot het district Lausanne, maar een district is een tamelijk lege huls in Zwitserland, alleen van belang voor de indeling van rechtbanken e.d. (zoals ook Nederland in arrondissementen is verdeeld om te bepalen bij welke rechtbank je moet wezen).

Het is een beetje zoiets als een restaurant in Schiedam als "in Rotterdam" aan te duiden: gewoon fout Grin.

En nu heeft de kok zichzelf omgebracht... http://nos.nl/l/2084185

Ik zie sterren!
Martijnstein
Hero Member

« Antwoord #13726 Gepost op: 1 Februari 2016, 12:18:08 »

Sydney Central, Eddy Avenue, Haymarket, Sydney, NSW 2000, Australië

Maar als we gewoon een stationnetje zoeken, waarom vraag je dan niet gewoon naar de stationsnaam?
Ik vind het moeilijk om zinvolle aanknopingspunten te vinden op deze foto...
Martijnstein
Hero Member

« Antwoord #13727 Gepost op: 1 Februari 2016, 12:24:55 »

hoera!

Was ik toch niet helemaal gek toen ik dacht dat de foto vanuit een oud rijtuig was gemaakt en dat bruine ding rechts op foto ook een oud rijtuig is. Smiley
« Laatste verandering: 1 Februari 2016, 12:26:38 door Martijnstein » Gelogd
Martijnstein
Hero Member

« Antwoord #13728 Gepost op: 1 Februari 2016, 12:33:16 »

Oh, en het is dus het Sydney Railway Square YHA Hostel, 8/10 Lee St,Sydney NSW 2000,Australië.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #13729 Gepost op: 1 Februari 2016, 13:05:39 »

Goed gevonden Martijn!!  Duim omhoog

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #13730 Gepost op: 1 Februari 2016, 13:09:15 »

De Raadplaat-recherche slaat weer toe!   Cheesy

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #13731 Gepost op: 1 Februari 2016, 13:38:57 »

Nou ja laat ik daar gisteren gekeken hebben maar kon er geen adres bij vinden anders had ik dat gokje gewaagd .............
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #13732 Gepost op: 1 Februari 2016, 13:47:37 »

Johan....  Shocked  Shocked liet je hem liggen?

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Martijnstein
Hero Member

« Antwoord #13733 Gepost op: 1 Februari 2016, 14:51:42 »

Zou ik ook zeggen ja. Wink
oranda-jin
Jr. Member

« Antwoord #13734 Gepost op: 1 Februari 2016, 19:32:17 »

Maar als we gewoon een stationnetje zoeken, waarom vraag je dan niet gewoon naar de stationsnaam?
Ik vind het moeilijk om zinvolle aanknopingspunten te vinden op deze foto...

Duim omhoog Maar nu je het mysterie hebt ontrafeld, is het waarschijnlijk ook duidelijk waarom ik zo graag het POSTadres van het betreffende gebouw wilde weten.

Ter bevestiging hier (een klein stukje van) de straatzijde van het gebouw.

Het YH is gevestigd in de voormalige POST/stukgoed-loods van het station maar maakt nu dus geen deel meer uit van het station zelf. De text op het bord is ondanks de wijziging van de functie van het gebouw nog steeds van toepassing. Hieronder wat meer van het perron (zeg maar perron '0').

Er staan vier van deze 'slaap'-wagens. De twee op de foto aan perron '0' zijn verdeeld in 4 slaapkamers; de 2 er achter zijn verdeeld in 2 grote slaapruimtes en staan eigenlijk aan perron 1 dat gewoon dagelijks in gebruik is, met vrij uitzicht over de andere perrons.

Eind goed, al goed.
Ik hoop dat ik jullie niet heb verveeld. Het oplossen van de vraag kwam langzaam op gang, maar vandaag raakte opeens in een stroomversnelling.

Martijnstein: uiteindelijk vond je de clous in het raadplaatje blijkbaar toch nog. Well done mate !

Tot een volgende keer, Hans (en misschien raad ik er zelf ook weer eens een ...)

NB: Op Google Maps staat de marker voor het YHA op het verkeerde gebouw, namelijk een te ver ZW.
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #13735 Gepost op: 1 Februari 2016, 19:36:26 »

Ik hoop dat ik jullie niet heb verveeld.

Beslist niet; het was een echte uitdaging!  Duim omhoog

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

« Antwoord #13736 Gepost op: 1 Februari 2016, 20:21:56 »

(zeg maar perron '0').

Als geboren Rotterdammer heb ik daar toch andere associaties mee dan een jeugdherberg Grin.

Ik zie sterren!
oranda-jin
Jr. Member

« Antwoord #13737 Gepost op: 1 Februari 2016, 20:36:08 »

(zeg maar perron '0').

Als geboren Rotterdammer heb ik daar toch andere associaties mee dan een jeugdherberg Grin.

Kan ik me iets bij voorstellen. Maar bestaat op 'Rotterdam Neuf' 'perron 0' nog steeds ?
Overigens, Martigny heeft toch ook een perron '0' ? Met name in de winter lijkt het mij daar lekker  'chillen' ...
Onvergelijkbaar met Rotterdam ...

Auf Wiederhören, Hans

Wesley
Hero Member

« Antwoord #13738 Gepost op: 1 Februari 2016, 20:47:47 »

Nee, Perron Nul is al jaren weg, lang voor het nieuwe Rotterdam Centraal werd geopend.

In Genève hebben ze trouwens een soortgelijke opvang, met de naam... Qua 9 (Neuf)! Grin

Ik ken nog wel een paar plaatsen waar er een (echt) spoor 0 bestaat, in Lille-Flandres bijvoorbeeld.

Ik zie sterren!
Martijnstein
Hero Member

« Antwoord #13739 Gepost op: 1 Februari 2016, 21:25:58 »

Ik had al eerder gewoon Sydney Central willen roepen als gokje, maar na Jeroens en Jakops antwoorden en jouw antwoord daarop (vooral dat het station de stijl van Flinders Street Station heeft) kon ik het echt nier laten. Ik had in dat antwoord ook nog wat observaties willen vermelden, namelijk:
-Ding rechts op de foto is een bruin rijtuig en de foto is waarschijnlijk ook uit een oud rijtuig genomen.
-Het is raar dat er was hangt te drogen op een perron.
-Het lijkt een goed onderhouden gebouw te zijn.
-In de weerspiegeling zie je een flatgebouw, dus we moeten in een grote stad zijn.
-In het gebouw zie je drie vlaggen: 1) een Union Jack op een blauwe vlag, maar je kan niet zien wat er op het blauwe vlak staat afgebeeld (kan van heel veel landen zijn, maar waarschijnlijk van Australie of een van haar staten), 2) de Japanse vlag en 3) een kleurige vlag (Mauritius, Seychellen,...?)

Maar om anderen niet op ideeen te brengen had ik die observaties maar niet in mijn post vermeld. Ik had toch nog even rondgekeken op Google Maps in Sydney Central en kwam toen daadwerkelijk de bewijsfoto tegen en na die geplaatst te hebben bedacht ik me dat er toch nog wat meer uit te zoeken was omdat je naar een volledig adres vroeg, dus nog even doorgezocht waar het precies was: in een hostel, dus dat verklaart direct de vlaggen en de was. Tongue

Leuk plaatje, dus plaats gerust nog een keer wat. Welkom trouwens. Wink

De volgende dan maar: Op welk station is deze foto gemaakt?
Pagina's: 1 ... 914 915 [916] 917 918 ... 2651   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: