Ik had al eerder gewoon Sydney Central willen roepen als gokje, maar na Jeroens en Jakops antwoorden en jouw antwoord daarop (vooral dat het station de stijl van Flinders Street Station heeft) kon ik het echt nier laten. Ik had in dat antwoord ook nog wat observaties willen vermelden, namelijk:
-Ding rechts op de foto is een bruin rijtuig en de foto is waarschijnlijk ook uit een oud rijtuig genomen.
-Het is raar dat er was hangt te drogen op een perron.
-Het lijkt een goed onderhouden gebouw te zijn.
-In de weerspiegeling zie je een flatgebouw, dus we moeten in een grote stad zijn.
-In het gebouw zie je drie vlaggen: 1) een Union Jack op een blauwe vlag, maar je kan niet zien wat er op het blauwe vlak staat afgebeeld (kan van heel veel landen zijn, maar waarschijnlijk van Australie of een van haar staten), 2) de Japanse vlag en 3) een kleurige vlag (Mauritius, Seychellen,...?)
Maar om anderen niet op ideeen te brengen had ik die observaties maar niet in mijn post vermeld. Ik had toch nog even rondgekeken op Google Maps in Sydney Central en kwam toen daadwerkelijk de bewijsfoto tegen en na die geplaatst te hebben bedacht ik me dat er toch nog wat meer uit te zoeken was omdat je naar een volledig adres vroeg, dus nog even doorgezocht waar het precies was: in een hostel, dus dat verklaart direct de vlaggen en de was.
Leuk plaatje, dus plaats gerust nog een keer wat. Welkom trouwens.
Hallo Martin
Dank je voor het welkom !
Er zaten in het (verkleinde) plaatje dus toch noch een aantal aanwijzingen.
Mijn redenering was als volgt:
Na mijn eerste raadplaatje bleek al snel aangenomen te zijn dat het in Down Under moest zijn; en dat heb ik (voorlopig) maar zo gelaten (en pas later heb bevestigd).
- Ik vraag specifiek om een postadres met huisnummer, dus niet zo maar om de naam van een station.
- Herhaaldelijk spreek ik over een 'specifiek gebouw', dus niet alleen maar over een 'station'.
- Door de text op het bord had ik verwacht dat vrijwel meteen duidelijk zou zijn dat:
- Het betreffende gebouw wel spoorweg gerelateerd is,
- Het niet zomaar een station is, maar een dat belangrijk genoeg is om een apart PERRON voor 'bijzondere diensten/goederen' te hebben. En zoveel van die stations zijn er niet in Down Under; ook niet bijvoorbeeld dat van Canberra, wat in feite niet meer dan het eind van een zijlijntje is.
Maar tot mijn verbazing werd liet niemand blijken de text 'serieus' te nemen. Ik denk dat daarom het een echt raadplaatje is geworden.
Wie er in de achtergrond allemaal mee zocht, weet ik natuurlijk niet.
Voor mij was het ook een lastig raadplaatje omdat er natuurlijk wel vooruitgang moest blijven.
Alle speurders bedankt, Hans