Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 926 927 [928] 929 930 ... 2651   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8973195 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 52 gasten bekijken dit topic.
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #13905 Gepost op: 11 Februari 2016, 11:29:09 »

Nee nee nee allemaal niet goed.
Ik heb zelf flink moeten zoeken maar het is wel te vinden op internet.
oranda-jin
Jr. Member

« Antwoord #13906 Gepost op: 11 Februari 2016, 11:43:04 »

Citaat
Wat is de naam van de tunnel die we zien?

Gruezi !

Hemligen Tunnel zuidportaal

Wiederhören, Hans
Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #13907 Gepost op: 11 Februari 2016, 11:52:18 »

Foutje.

Ik zie sterren!
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #13908 Gepost op: 11 Februari 2016, 11:52:35 »

Kijk kijk weer een kenner die het goed heeft  Duim omhoog Duim omhoog Duim omhoog

Met rood omcirkeld is de foto gemaakt.

klik Verwijzing naar de naam.

Hans is weer aan zet !!!!!!!!!!! Gaan we weer down under?  Grin
Wesley
Hero Member

« Antwoord #13909 Gepost op: 11 Februari 2016, 12:32:57 »

Om dat nu een "bewijs" te noemen... dat is net zoiets als die Aldi-vlag in Denemarken Grin. In de rode cirkel ligt een tunnelportaal, dat is duidelijk, maar of het ook het gezochte tunnelportaal is, kan ik in elk geval daar niet aan zien...

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #13910 Gepost op: 11 Februari 2016, 13:29:54 »

Inderdaad.  Cheesy
Wat ik trouwens ook wel zou willen weten: Ben je in een hele hoge boom geklommen voor het maken van die foto, Johan?

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #13911 Gepost op: 11 Februari 2016, 14:02:11 »

Ik zei verwijzing.
Het is daar erg bergachtig Gert  Grin
Als je Hoge BLS wanderweg Nord wandelt kom je hier langs.

Dan heb je ook dit uitzicht over Blausee-Mitholz.
Ik gebruik dit plaatje nu om de bovenleidingportalen in goede verhouding op mijn modelbaan te plaatsen.

Mvg, Johan
oranda-jin
Jr. Member

« Antwoord #13912 Gepost op: 11 Februari 2016, 14:09:56 »

Om dat nu een "bewijs" te noemen... dat is net zoiets als die Aldi-vlag in Denemarken Grin. In de rode cirkel ligt een tunnelportaal, dat is duidelijk, maar of het ook het gezochte tunnelportaal is, kan ik in elk geval daar niet aan zien...

Grüzi !

Johan's 'Zwitserleven'-gevoel kennende, ging ik er van uit dat het gezochte object wel in Zwitserland zou zijn. En aangezien de Lötschbergbahn zijn (en ook mijn) bijzondere aandacht geniet, leek het niet onlogisch daar eerst maar eens te gaan zoeken. Bovendien was er een soort 'herkenning'.

Gezien de weelderige begroeiing is de Südrampe niet waarschijnlijk. Op de Nordrampe zijn er niet zoveel tunnels met seinen er vlak voor. En nog minder waar de sporen min of meer recht uit te voorschijn komen. Het raadplegen van mijn boekwerken leverde onderstaande foto (gemaakt in augustus 1987) op.

Zo, en nu een geschikt plaatje zoeken.

Hans
« Laatste verandering: 11 Februari 2016, 14:57:02 door oranda-jin » Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #13913 Gepost op: 11 Februari 2016, 14:22:24 »

Johan's 'Zwitserleven'-gevoel kennende,

Wegens verandering van provider zal deze site wel komen te vervallen.
Dus wie de site nog een keer wil zien moet niet te lang wachten.
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #13914 Gepost op: 11 Februari 2016, 14:37:56 »

Maar je kunt de site toch gewoon verhuizen naar je nieuwe provider?

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

« Antwoord #13915 Gepost op: 11 Februari 2016, 15:38:17 »

Johan's 'Zwitserleven'-gevoel kennende, ging ik er van uit dat het gezochte object wel in Zwitserland zou zijn. En aangezien de Lötschbergbahn zijn (en ook mijn) bijzondere aandacht geniet, leek het niet onlogisch daar eerst maar eens te gaan zoeken. Bovendien was er een soort 'herkenning'.

Jij dacht dat mijn Felsenburg- en Fürtentunnels uit de lucht waren komen vallen? Grin Maar daarmee is de bewering

het is wel te vinden op internet

nog niet echt gestaafd: jij hebt in een fotoboek gezocht - en gevonden, maar dat fotoboek stond niet op internet Cool.

Ik kan hem alleen (achteraf) vinden op https://www.bls.ch/d/reisen-ausfluege/ausfluege-fotostandorte-nord-hemligen.php - en dan moet ik nog verrekte goed kijken om het te kunnen zien.
« Laatste verandering: 11 Februari 2016, 15:40:36 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #13916 Gepost op: 11 Februari 2016, 16:42:00 »

Als ik hem kan vinden kun jij dat ook. Klaar.
oranda-jin
Jr. Member

« Antwoord #13917 Gepost op: 11 Februari 2016, 17:04:09 »

Jij dacht dat mijn Felsenburg- en Fürtentunnels uit de lucht waren komen vallen? Grin Maar daarmee is de bewering

het is wel te vinden op internet

nog niet echt gestaafd: jij hebt in een fotoboek gezocht - en gevonden, maar dat fotoboek stond niet op internet Cool.

Hallo Wesley

"Bovendien was er een soort 'herkenning'."
Ik heb de BLS Nordrampe Hohenweg van Kandersteg naar Frutingen gelopen; laat dat nou net de goede richting zijn voor dit uitzicht.

"Jij dacht dat mijn Felsenburg- en Fürtentunnels uit de lucht waren komen vallen?"
Nee, dat dacht ik helemaal niet. Maar vanwege de plaats van de seinen vallen (voor mij) de meeste meteen af.

"Jij hebt in een fotoboek gezocht - en gevonden, maar dat fotoboek stond niet op Internet Cool."
Ja, als bevestiging heb ik een boek erbij gepakt. Nee, voor zover ik weet staat het boek niet op Internet (dat ik overigens wel heb gekocht via internet  Cheesy)

Overigens: Moet er een bevestiging van de oplossing van een raadplaatje op internet zijn te vinden ?
Als ik het goed heb begrepen mogen raadplaatjes juist niet op Internet zijn gepubliceerd.

Groeten, Hans
Wesley
Hero Member

« Antwoord #13918 Gepost op: 11 Februari 2016, 17:24:02 »

Als ik hem kan vinden kun jij dat ook. Klaar.

Nee. Klaar.

Lekkere wijze van discussiëren, Johan...

Ik zie sterren!
Wesley
Hero Member

« Antwoord #13919 Gepost op: 11 Februari 2016, 17:32:03 »

Overigens: Moet er een bevestiging van de oplossing van een raadplaatje op internet zijn te vinden ?
Als ik het goed heb begrepen mogen raadplaatjes juist niet op Internet zijn gepubliceerd.

Nee, natuurlijk niet, maar Johan heeft geroepen dat 'het' (d.w.z. bijvoorbeeld een soortgelijke foto, of een luchtfoto van waaruit men de situatie goed kan afleiden, of een schets of iets dergelijks - iets dat de zoeker in staat stelt met redelijke zekerheid vast te stellen dat een specifieke locatie ook de gezochte locatie is) op internet te vinden zou zijn, en komt dan met een Google Maps-plaatje met relatief lage resolutie ter ondersteuning, waar ik niets bijzonders aan kan zien. Ik kan op internet vrijwel niets vinden van de Hemligentunnel wat mij in staat stelt om te checken of Johans plaatje daar gemaakt had kunnen zijn. Dat mag natuurlijk allemaal, maar dan is het dus *niet* "op het internet te vinden" - wees dan eerlijk en zeg dat je een fotoboek moet bezitten, de wandeling gemaakt moet hebben of een blinde gok moet doen. Dáár ging het mij om - en ik ben nog niet overtuigd van de vindbaarheid op het internet.

Samenvatting: bevestigingen op het internet hoeven niet, maar als ze er niet zijn, is het niet netjes om te beweren dat ze er wel zijn Cool.

Nee, dat dacht ik helemaal niet. Maar vanwege de plaats van de seinen vallen (voor mij) de meeste meteen af.

Tja, ik weet nu eenmaal niet waar elk sein op de Lötschberglijn staat Grin.
« Laatste verandering: 11 Februari 2016, 17:33:47 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: 1 ... 926 927 [928] 929 930 ... 2651   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: