Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 986 987 [988] 989 990 ... 2647   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8909251 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 45 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

314*

« Antwoord #14805 Gepost op: 22 April 2016, 18:22:46 »

[jeugdsentiment]
Waar is de tijd gebleven dat ik dit leuke muziek vond?
[/jeugdsentiment]

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

314*

« Antwoord #14806 Gepost op: 23 April 2016, 22:55:16 »

Goed, dit wordt er weer eentje in de categorie "Toch te makkelijk of juist erg lastig".

Nou, kennelijk dan toch erg lastig. Een hint dan maar: er zit geen bibliotheek in het gebouw,
maar die is er wel redelijk dichtbij.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

314*

« Antwoord #14807 Gepost op: 25 April 2016, 10:17:52 »

Vraag: Wat is de overeenkomst tussen jullie en het standbeeld op het Raadplaatje?
Antwoord: Jullie komen ongeveer net zo snel in beweging!    Wink

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #14808 Gepost op: 25 April 2016, 11:55:58 »

Reactie: ik mag niet meedoen en heb geen zin om naar een vermoedelijk Deense putjesschepper te gaan zoeken, die wel kilometers van een spoorlijn af zou kunnen staan Grin.

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #14809 Gepost op: 25 April 2016, 12:12:11 »

Ik mag ook niet meedoen  Grin
Overigens heb ik geen idee waar het is en na een paar zoekmomentjes ook geen steek verder gekomen.

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

314*

« Antwoord #14810 Gepost op: 25 April 2016, 14:17:50 »

De volgende hint dan maar: de niet-putjesschepper uit een niet nader te noemen Europees land staat hemelsbreed 600 meter van een spoorlijn.
Eigenlijk niet te geloven dat het zo moeilijk te vinden is. Te meer daar eigenlijk al is vastgesteld welke beroep de man uitbeeldt.

Kom op heren: dit standbeeld gaat toch niet het plaatje worden waardoor Raadplaatje voor eeuwig en altijd vastloopt?

mvg,
Gert

hubertus
Hero Member

« Antwoord #14811 Gepost op: 25 April 2016, 17:44:22 »

Hmm ja, ook eens een blik op de plaat geworpen. maar zelfs als ik aanneem dat het een ijzergieter is (maar voor mij kan het net zo goed een kaarsenmaker zijn), zie ik de directe link met de spoorwegen niet. Tenminste niet zo specifiek dat ik gericht kan gaan zoeken naar een gebouw op 600 meter afstand van een spoorlijn in Denemarken (of Noorwegen, lijkt ook geen hoogovens te hebben gehad).

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

« Antwoord #14812 Gepost op: 25 April 2016, 17:47:09 »

Kom op heren: dit standbeeld gaat toch niet het plaatje worden waardoor Raadplaatje voor eeuwig en altijd vastloopt?

Ja, als jij jan en alleman uitsluit van deelname, wordt die kans natuurlijk steeds groter Grin.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

314*

« Antwoord #14813 Gepost op: 25 April 2016, 17:55:19 »

Met alle respect ZKH, maar U heeft zichzelf uitgesloten van deelname door het plaatje weg te geven.  Wink
En Jakop heb ik uitgesloten omdat die weer eens haarfijn heeft uitgevogeld waar ik recent verbleef.

Voor alle overigen is het gewoon een kwestie van twee woorden vertalen in de juiste taal, googlen en vervolgens een paar locaties te bekijken met Streetview.
Een kind kan de was doen. Maar ja... Als het plaatje over 48 uur nog niet geraden is, trek ik het terug en vervang ik het wel door iets makkelijkers.
En ik schrijf dan een 'supersterretje' op mijn naam: plaatser van het eerste nimmer geraden raadplaatje!  Cool

O ja, Huub, spoorstaven werden zelfs in dit niet nader te noemen landje vroeger gegoten. De meneer van het standbeeld was beslist geen kaarsenmaker.
Nou, inkoppen maar...

mvg,
Gert

Noordwaarts
Hero Member

314*

« Antwoord #14814 Gepost op: 25 April 2016, 17:58:53 »

PS: kent iemand nog een gezellig kaarsenmakersforum, dan kan ik het plaatje daar misschien ook nog wel kwijt.   Cheesy

mvg,
Gert

Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #14815 Gepost op: 25 April 2016, 18:09:01 »

Als het plaatje over 48 uur nog niet geraden is, trek ik het terug en vervang ik het wel door iets makkelijkers.

Maak er maar 48 sec van  Cheesy Cheesy Cheesy
Wesley
Hero Member

« Antwoord #14816 Gepost op: 25 April 2016, 18:18:12 »

En ik schrijf dan een 'supersterretje' op mijn naam: plaatser van het eerste nimmer geraden raadplaatje!  Cool

Daar moet ik je teleurstellen:
Omdat er niet geraden wordt, trek ik - in navolging van Huub - dit plaatje maar terug. Het was in Umeå Central, een alleraardigst stationnetje met leuk goederenverkeer.

Tenminste twee mensen zijn jou dus al voor gegaan Grin. Maar dat supersterretje mag je hebben hoor Cool.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

314*

« Antwoord #14817 Gepost op: 25 April 2016, 18:30:42 »

O, dat wist ik niet. Maar dan bevind ik me wel in goed gezelschap. Dat van Koning Raadplaat en de ongetroonde Raadplaat-keizer.   Cheesy

Als het plaatje op Koningsdag (hoe toepasselijk) om 5 voor 7 's avonds nog niet geraden is, dan komt er een ander plaatje (en benoem ik mezelf lekker tot Raadplaat-admiraal).

mvg,
Gert

Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #14818 Gepost op: 25 April 2016, 18:31:40 »

Had vanmorgen al gezocht maar krijg beelden die niet stroken met de opgegeven raadplaat b.v. .......klik  Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
Noordwaarts
Hero Member

314*

« Antwoord #14819 Gepost op: 25 April 2016, 18:38:33 »

Ik denk zomaar dat deze jongedame een ander beroep heeft.
Maar ik ben vooral benieuwd naar jouw zoektermen!   Cheesy

mvg,
Gert

Pagina's: 1 ... 986 987 [988] 989 990 ... 2647   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: