Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 1021 1022 [1023] 1024 1025 ... 2651   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8975886 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 50 gasten bekijken dit topic.
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #15330 Gepost op: 23 Mei 2016, 12:59:17 »

Zou in Zuid Afrika zoeken Gert  Grin
Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #15331 Gepost op: 23 Mei 2016, 13:22:45 »

Of in een land where women glow and men plunder... Grin

Nee, in dit geval is Zweden vrij aannemelijk.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #15332 Gepost op: 23 Mei 2016, 14:18:56 »

Het is vrijwel zeker in Zweden*. En aangezien ik weet waar er in Zweden ooit vulkanen waren (ja echt!) zou dat mij een aardige indicatie geven van het gebied waarin ik moet zoeken. Vandaar mijn vraag of we op de achtergrond een oridinaire achternaamgenoot van mij zien of toch misschien het stokoude restant van een vulkaan.

mvg,
Gert

* Soms herken zelfs ik wel eens bovenleidingsportalen.   Cool

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

« Antwoord #15333 Gepost op: 23 Mei 2016, 14:31:25 »

(ja echt!)

Vanwaar dat "ja echt!"? Zo ongeloofwaardig is dat niet hoor... Het is geen Denemarken Grin.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #15334 Gepost op: 23 Mei 2016, 15:26:14 »

Omdat Zweden geologisch gezien al heel lang zo dood als een pier is. Het enige dat er nog gebeurt is dat het land langzaam stijgt als gevolg van de postglaciale verheffing.
Dat is het 'terugveren' van het land na de laatste ijstijd. Vulkanen zijn in Zweden dus echt verschrikkelijk lang geleden.
Niet heel Scandinavië is geologisch zo dood als een pier. IJsland staat immers bekend om zijn vulkanen. En wat Denemarken betreft: vergis je niet: de Faroër Eilanden zijn Deens bezit en dat zijn wel degelijk allemaal vulkanische eilanden en al is daar nu geen activiteit meer op dat gebied, ik heb daar op zwart basalt gelopen, dat er uit zag alsof het er nog maar net lag.

Enfin, ik vermoed ondertussen dat Jakop die uitstulping op de achtergrond gewoon voor een heuvel heeft aangezien. Helaas geen extra indicatie voor mij.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

« Antwoord #15335 Gepost op: 23 Mei 2016, 15:49:45 »

De Førøyar zijn net zozeer Denemarken als Aruba Nederland is, dus dat is een beetje aan de haren erbij slepen Grin. De hoogste berg in Nederland is tegenwoordig ook Mount Scenery, maar dat voelt toch een beetje als valsspelen Cool.

En dat de vulkanen in Zweden al heel lang geleden uitgedoofd zijn, maakt het niet minder geloofwaardig dat ze bestaan Smiley.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #15336 Gepost op: 23 Mei 2016, 16:07:58 »

De Førøyar zijn net zozeer Denemarken als Aruba Nederland is, dus dat is een beetje aan de haren erbij slepen Grin. De hoogste berg in Nederland is tegenwoordig ook Mount Scenery, maar dat voelt toch een beetje als valsspelen Cool.

Als ik psycholoog was geworden, zou ik nu roepen dat zaken er met de haren bijslepen voor kale mannen een soort compensatiedrang is.  Cheesy
Maar ik ben geen psycholoog geworden. Wel een onbezoldigde hofnar met zelfspot.

En dat de vulkanen in Zweden al heel lang geleden uitgedoofd zijn, maakt het niet minder geloofwaardig dat ze bestaan Smiley.

Zodra ik van Jakop zeker weet dat het volgens hem niet in de buurt van oude vulkanen is, zal ik je een kaartje met de locatie van die vulkanen tonen.
Ze zijn er wel degelijk. En niet minder dan 8 stuks!

mvg,
Gert

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #15337 Gepost op: 23 Mei 2016, 16:56:55 »

Zodra ik van Jakop zeker weet dat het volgens hem niet in de buurt van oude vulkanen is......

Weet ik veel.....het is wat het is. Zeg het maar, ik  weet het niet  Grin

Overigens ga ik wel vulcanische verschijnselen bekijken deze zomer  Duim omhoog

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #15338 Gepost op: 23 Mei 2016, 17:16:52 »

Oké. Nou je bent redelijk in de buurt van de Zweedse vulkanen geweest. Kijk zelf maar.

mvg,
Gert

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #15339 Gepost op: 23 Mei 2016, 17:29:22 »

Nou, volgens mij hebben ze die vulcanen dan redelijk verstopt. Ze zijn me niet opgevallen...  Huh?

Waldijk on Flickr
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #15340 Gepost op: 23 Mei 2016, 17:36:55 »

Ze zijn ook uitgedoofd Jakop ze spuwen geen vuur meer zoals draken  Cheesy

@Gert wordt jij ook gewelddadiger ? klik
Wesley
Hero Member

« Antwoord #15341 Gepost op: 23 Mei 2016, 17:38:32 »

En niet minder dan 8 stuks!

Nee, zelfs meer dan 8 stuks... In Dalarna schijn je ook nog het één en ander te kunnen vinden, al kan ik daar niet zo'n mooi kaartje van vinden.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #15342 Gepost op: 23 Mei 2016, 17:49:15 »

@Gert wordt jij ook gewelddadiger ? klik

Nee, ik heb geen Lego in huis. Over gewelddadig gesproken: moet jij vanavond niet naar Leeuwarden om de F35's vast te leggen?

mvg,
Gert

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #15343 Gepost op: 23 Mei 2016, 17:56:04 »

Ze zijn ook uitgedoofd Jakop ze spuwen geen vuur meer zoals draken  Cheesy

Daar ga ik wel van uit ja, maar of ze nog boven het maaiveld uitkomen betwijfel ik  Grin

Nog geen ideeen over de weg op mijn 163e plaatje?

Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #15344 Gepost op: 23 Mei 2016, 17:57:54 »

Zeker wel ideeën: het is een weg die deels parallel loopt aan een enkelsporig geëlektrificeerde spoorlijn in Zweden.   Cool

mvg,
Gert

Pagina's: 1 ... 1021 1022 [1023] 1024 1025 ... 2651   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: