Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 1165 1166 [1167] 1168 1169 ... 2651   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8945323 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 101 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #17490 Gepost op: 7 November 2016, 15:26:54 »

Vul ik 'm in.

Graag de straatnaam.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Eemstede
Hero Member

« Antwoord #17491 Gepost op: 7 November 2016, 17:54:04 »

Stationsvej.

Gr Frank.
Jeronimos
Hero Member

Jeroen

« Antwoord #17492 Gepost op: 7 November 2016, 18:23:48 »

@Jakop, wanneer heb je deze foto genomen?

want:

http://www.tubantia.nl/regio/reggestreek/rijssen-holten/vrachtwagen-vast-onder-spoorviaduct-in-holten-treinverkeer-ligt-stil-1.6618162

blije groeten,

Jeroen
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #17493 Gepost op: 7 November 2016, 20:36:31 »

Oei....zo wil een vrachtwagenfirma niet in het nieuws komen... Sad

Een paar weken terug gefotografeerd Jeroen  Cheesy

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #17494 Gepost op: 7 November 2016, 20:43:17 »

Stationsvej is niet goed.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Eemstede
Hero Member

« Antwoord #17495 Gepost op: 7 November 2016, 22:52:47 »

Dan gok ik op de Vestergade  Grin

Gr Frank.
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #17496 Gepost op: 8 November 2016, 00:40:02 »

Vestergade is ook niet goed.

De naam van de straat is zeer specifiek.
Komt exact één keer voor in de wereld (zegt Google).

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #17497 Gepost op: 8 November 2016, 08:53:14 »

Gertwillergade, in Gertwiller's zusterstad Odder Grin.

Ik zie sterren!
Wesley
Hero Member

« Antwoord #17498 Gepost op: 8 November 2016, 09:09:27 »

Ik denk eigenlijk wel dat Gertwillergade goed is, maar mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, dan de Alkenvej bij Alken station.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #17499 Gepost op: 8 November 2016, 09:34:38 »

En de Alkenvej is goed!   Duim omhoog
Systematisch enkelsporige lijntjes uitgekamd?

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

« Antwoord #17500 Gepost op: 8 November 2016, 10:06:52 »

Nee, alleen enkelsporige lijntjes in niet-biljartlaken-plat gebied, daarom duurde het maar tien minuten Grin.

Ik geef hem weg.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #17501 Gepost op: 8 November 2016, 10:51:25 »

Dan heb dus echt geluk gehad, want 90% van DK is niet biljartlaken-plat.
Dat is namelijk een merkwaardig vooroordeel van Nederlanders die amper of zelfs nooit in het land zijn geweest.
Om de een of andere reden denken ze dat heel DK eruit ziet als het Groene Hart. Niets is minder waar.

Ter indicatie: het land kent amper dijken als kustverdediging, omdat die domweg niet nodig zijn.
Het land is namelijk zeer glooiend, afgezien van een paar vlakke stukken in Jutland en op Lolland en Falster.

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

« Antwoord #17502 Gepost op: 8 November 2016, 10:57:30 »

Dat blijf je roepen, maar Google Maps geeft echt een ander beeld: een regio van Vejle tot Hobro heeft wat relief, de rest is, for all intents and purposes, plat. En mijn herinneringen uit DK leveren hetzelfde beeld op.

En qua kustverdediging: het grootste deel van de Nederlandse kust heeft ook geen dijken, maar dat maakt Nederland nog niet heuvelachtig...

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #17503 Gepost op: 8 November 2016, 11:11:42 »

Klik even op de rode tekst in mijn vorige bericht, dan krijg je een hoogtekaart in beeld.
Let op: glooiend betekent niet hetzelfde als hoog. Veel hoger dan Zuid-Limburg is het
eigenlijk nergens.

Jij bent toch wetenschapper? Vind je niet dat je als wetenschapper uit zou moeten
gaan van onderzoek en niet van aannames? Roepen dat het for all intents and purposes
plat is, is niet erg wetenschappelijk.

Ik heb nu alles bij elkaar ongeveer een halfjaar van mijn leven in het landje doorgebracht
en ik heb er een slordige 30.000 km in afgelegd (sinds 1998). En ik kan je dus uit ervaring
vertellen dat het op een paar wat kleinere stukken na absoluut niet biljartlaken-plat is.

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

« Antwoord #17504 Gepost op: 8 November 2016, 12:13:52 »

Heb ik gezien, die kaart overdrijft nogal door (bij inzoomen) molshopen van 80 meter dieprood te kleuren. Het uitgezoomde beeld lijkt me daar realistischer qua kleurengebruik. En als een landschap tien meter stijgt over een lengte van vijfhonderd meter, is dat niet zichtbaar op een raadplaatje, ongeacht wat je precies als 'glooiend' of 'plat' rubriceert. En als ik op Streetview kijk, zie ik buiten de door mij genoemde regio tussen Vejle en Hobro geen bijzonder glooiend landschap, in elk geval niet genoeg om een insnijding-achtige constructie langs een spoorlijn te rechtvaardigen. Een voorbeeld: op de kruising Sandagervej/Eskelundsvej/weg 8 net ten westen van Gislev, waar jouw kaart ingezoomd dieprood kleurt, is er weliswaar iets van een glooiing te zien, maar toch zou ik dat "overwegend plat" willen noemen. Ik kan helaas vanaf een iPad niet linken naar Streetview, maar het beeld is doorgaans gelijk aan die situatie bij Gislev of platter - in de 21e eeuw hoef ik geen 30.000 km te rijden om te weten dat een land plat is.

Wat ik niet begrijp, is waarom je de uitdrukking "het grootste deel van DK is plat" zo gepassioneerd probeert te verdedigen, alsof het een directe aanval op je tweede hjemland is: een plat land is niet beter of slechter dan een heuvelachtig land - hooguit saaier Grin.

Ik zie sterren!
Pagina's: 1 ... 1165 1166 [1167] 1168 1169 ... 2651   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: