Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 1166 1167 [1168] 1169 1170 ... 2651   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8945357 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 108 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #17505 Gepost op: 8 November 2016, 12:28:51 »

Nou, hier dan de link naar Streetview van de door jou uitgekozen locatie.
Als je dit geen glooiend landschap noemt, ben je niet alleen toe aan een sterkere bril...  Cheesy

Waarom ik zo gepassioneerd in ga tegen de stelling dat "het grootste deel van DK is plat" is?
Omdat ik verbaasd ben dat jij, zonder gedegen onderzoek zo'n stelling poneert.
Als je dat voor de lol doet om mij op de kast te krijgen, dan is dat natuurlijk geen enkel probleem.
Zelfspot is mij bepaald niet vreemd, en ik vind het bijna altijd grappig.

Maar ergens heb ik het vermoeden dat je het serieus meent. En dat vind ik eerlijk gezegd merkwaardig.
Juist omdat jij wetenschapper bent en ik uit eigen ervaring (het boek dat we samen hebben gemaakt)
weet dat jij doorgaans zeer grondig te werk gaat als je onderzoek doet.

DK is aantoonbaar niet biljartlaken-plat (op een paar kleine stukken na). Het is aantoonbaar veel
glooiender dan bijvoorbeeld Nederland. Het argument dat het om 'molshopen' gaat doet niet ter zake.
Een glooiing wordt niet gedefinieerd door grote hoogtes, maar door hoogteverschillen op relatief
kleine oppervlaktes. Zodra ik de jackpot win bied ik jou en je man een rondreis van twee weken
door DK aan; kun je het zelf echt gaan onderzoeken. Duimen dus maar!
 Cheesy

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #17506 Gepost op: 8 November 2016, 12:36:38 »

Als je dit geen glooiend landschap noemt, ben je niet alleen toe aan een sterkere bril...  Cheesy

Ach...vertekening door de lens...  Cool

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #17507 Gepost op: 8 November 2016, 12:57:15 »

Dat zeg ik! Gelukkig kent ook Winterhur een goede opticien, dus er is nog hoop voor Wesley.

Wink

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #17508 Gepost op: 8 November 2016, 13:01:54 »

Het glooiende is een vertekening van de Google-Streetview-lens Gert...  Wink

Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #17509 Gepost op: 8 November 2016, 13:21:16 »

Voor jou weet ik ook nog een leuk adresje, Jakop.
Is niet al te ver. Kun je zelfs op de fiets naartoe.
 Tongue

mvg,
Gert

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #17510 Gepost op: 8 November 2016, 13:38:29 »

Door mijn door jou gewenste bezoek aan een psycholoog verandert het Deense landschap echter niet  Cool

Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #17511 Gepost op: 8 November 2016, 14:40:19 »

Ik hoor het al, die psycholoog wacht een zeer zwarte taak.
Typisch geval van Praeiudicium Extremo.

Cheesy

Gaat iemand trouwens de beurt nog invullen, of blijven we voor de lol bakkeleien over een vermeend biljartlaken?

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #17512 Gepost op: 8 November 2016, 16:31:28 »

Ik bakkelei nog wel even verder hoor Grin:

Uiteindelijk denk ik dat het van je interpretatie van "glooiend" afhangt. Het landschap van mijn Streetview-link vind ik slechts zeer licht glooiend - en dat is één van de glooiendste delen van Denemarken. In elk geval - en daar ging het uiteindelijk om - lijkt het mij in zo'n extreem licht glooiend ("biljartlaken-plat" was natuurlijk een overdrijving voor komisch effect) landschap zeer onwaarschijnlijk dat een spoorlijn insnijdingen en/of tunnels nodig heeft: het relief stijgt zo geleidelijk dat de spoorlijn gewoon over de molshoop heen kan.

Omdat ik verbaasd ben dat jij, zonder gedegen onderzoek zo'n stelling poneert.

Waaruit concludeer jij dat ik geen onderzoek gedaan heb? Omdat ik in jouw ogen fout zit met mijn observatie? Dat is natuurlijk niet voldoende om aan te nemen dat ik het niet onderzocht heb. Laten we wel wezen, juist jij hebt mij in de afgelopen jaren tot veel meer onderzoek van het Deense landschap gedwongen dan mij lief is, met al die raadplaatjes Grin. Daarbij ben ik zelf een paar maal in Denemarken geweest (d.w.z. vooral doorheen gereden, maar de auto van mijn ouders had ramen waar ik doorheen kon kijken), en mijn blijvende herinnering is er niet één van rollende heuvellandschappen, maar van vlakke akkers en weides.

Maar ergens heb ik het vermoeden dat je het serieus meent. En dat vind ik eerlijk gezegd merkwaardig.

Niet zozeer dat ik het serieus neem - al blijf ik er wel bij dat het landschap bij Gislev in mijn ogen slechts zeer licht glooiend is, licht genoeg om het for all intents and purposes "plat" te noemen, maar ik accepteer dat dat een lichte overdrijving van mijn kant is - maar het valt mij dan weer op, dat elke keer wanneer iemand (ik of iemand anders) roept dat Denemarken plat is, jij op je paard klimt en tegen de vindmøller ten strijde trekt. Dat verbaast mij dan weer, want zo'n big deal is het niet. Doe je trouwens ook als we zeggen dat het weer er miserabel is Grin.

DK is aantoonbaar niet biljartlaken-plat (op een paar kleine stukken na).

Nee, maar wel vrijwel. Laten we het op een slecht gespannen biljartlaken houden, dan krijg je van mij een paar rimpels Cool.

Het is aantoonbaar veel glooiender dan bijvoorbeeld Nederland.

Behalve het woord "veel" (want heel glooiend is het in mijn ogen dus niet) kan ik dat zonder meer accepteren, ik heb ook nooit gezegd dat DK platter is dan Nederland - platter dan Nederland gaat bijna niet. DK is, inderdaad, iets glooiender - met de nadruk op "iets".

Een glooiing wordt niet gedefinieerd door grote hoogtes, maar door hoogteverschillen op relatief kleine oppervlaktes.

Dat weet ik (en dat had je al gezegd, en ook toen wist ik dat al), daarom spreek ik ook van zaken als:

En als een landschap tien meter stijgt over een lengte van vijfhonderd meter...

Heb ik het over grote hoogtes? Nee. "Denemarken is lager dan Nederland" is objectief juist, maar daar ging de discussie niet over.

Zo, nu weer aan het echte argumenteerwerk: zorgen dat ze mij aannemen voor promotie Cool.

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #17513 Gepost op: 8 November 2016, 17:24:37 »

Daarbij ben ik zelf een paar maal in Denemarken geweest (d.w.z. vooral doorheen gereden, maar de auto van mijn ouders had ramen waar ik doorheen kon kijken), en mijn blijvende herinnering is er niet één van rollende heuvellandschappen, maar van vlakke akkers en weides.

Ik zal meneer van Drongelen eens bellen om te horen hoe vaak hij die ruiten eigenlijk waste.
 Cheesy

Verder denk ik dat het tijd wordt dat er onderzoek wordt gedaan naar de effecten van langdurig verblijf in een oude Volvo op je waarnemingsvermogen.
 Tongue

Wat het klimaat betreft kan ik je deze website aanraden.
En kijk dat vooral even naar dit zinnetje: "Het binnenland van Denemarken is licht glooiend."  Licht glooiend ≠ vlak.

mvg,
Gert

GerardvV
Hero Member

Enge buur bij de buren

« Antwoord #17514 Gepost op: 8 November 2016, 17:35:05 »

Is hier bij Gert richting Wesley sprake van een soort penisnijd maar dan t.a.v. bergen/heuvels?  Huh? Grin Shocked

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
175* bij de buren
134* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #17515 Gepost op: 8 November 2016, 17:54:11 »

Welnee, ik heb toch echt een veel [CENSUUR].

Doe maar gauw een plaatje Gerard, voordat dit helemaal uit de hand loopt.
 Cheesy

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #17516 Gepost op: 8 November 2016, 17:58:05 »

Mijn bergen zijn groter! Na! Grin

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #17517 Gepost op: 8 November 2016, 18:24:35 »

En mijn heuvels! Ik heb er zelfs een officieel in mijn paspoort staan!   Tongue

mvg,
Gert

hubertus
Hero Member

« Antwoord #17518 Gepost op: 8 November 2016, 18:54:24 »

Een makkelijke dan maar om de boel op gang te houden.

Bij welke plaats is het licht glooiende landschap te vinden waar deze koelwagens staan?

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #17519 Gepost op: 8 November 2016, 19:13:15 »

Ik zie daar wel een paar heuvels voor de wagens....  Grin

Zonder enige kennis van zaken een gokje: Delfzijl?

Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 1166 1167 [1168] 1169 1170 ... 2651   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: