Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 1311 1312 [1313] 1314 1315 ... 2670   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 9126227 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 29 gasten bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #19680 Gepost op: 6 April 2017, 14:42:09 »

D'r staat daar een fout geparkeerd Hondahok in de weg...

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

319*

« Antwoord #19681 Gepost op: 6 April 2017, 14:45:07 »

Als je mij aldaar het verkeersbord dat een parkeerverbod aangeeft, kunt tonen dan geef ik je gelijk.
Anders ben je gewoon de jaloerse eigenaar van een saaie Duitse bak.   Tongue

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

271*

« Antwoord #19682 Gepost op: 6 April 2017, 14:54:59 »

En nu stond er in het Skjerner suffertje dat er een spannende auto was gesignaleerd op de spoorwegovergang?

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

319*

« Antwoord #19683 Gepost op: 6 April 2017, 15:39:43 »

Warempel!  Shocked Shocked Shocked

Maar hoe wist jij dat nou?

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

271*

« Antwoord #19684 Gepost op: 6 April 2017, 15:42:37 »

LOL  Grin  Grin  Duim omhoog

Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

« Antwoord #19685 Gepost op: 6 April 2017, 15:52:05 »

Grin Grin

Maar meer serieus: (1) hij hindert het overige verkeer (niet dat er daar zo vreselijk veel van is, maar toch) en (2) er is vast ook in DK een regel dat je niet op minder dan x meter van een jernbaneoverkørsel mag parkeren Cool.

Op de foto in het Skjerns Weekblad lijkt het met dat hinderen overigens wel weer mee te vallen, het raadplaatje vertekent (of je hebt het Hondahok snel wat verder aan de kant gezet Grin).

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

319*

« Antwoord #19686 Gepost op: 6 April 2017, 16:01:13 »

En nu stond er in het Skjerner suffertje dat er een spannende auto was gesignaleerd op de spoorwegovergang?

Voor de goede orde: in juridische zin bevond mijn auto zich daar tussen twee spoorwegovergangen in.
En aangezien er geen parkeerverbod in deze straat geldt, stond ik dus volkomen legaal (maar op een zeer ongebruikelijke
plek, dat wel) geparkeerd. Vandaar dat ik de foto als naam 'Niemandsland' had meegegeven.

Van die regel dat je niet op minder dan x meter van een spoorwegovergang mag parkeren is mij niets bekend. Maar ik laat me
graag verrassen. Ik heb de auto tussentijds niet verplaatst. Wel heb ik nog een tijdje staan wachten, want juist toen ik deze
utrolig spændende vej wilde verlaten, gingen de overwegbomen van één van de twee spoorwegovergangen dicht.
Dus nog even foto's gemaakt:

mvg,
Gert
« Laatste verandering: 6 April 2017, 16:15:42 door Noordwaarts » Gelogd

Wesley
Hero Member

« Antwoord #19687 Gepost op: 6 April 2017, 16:41:33 »

In Nederland mag je alleen niet parkeren op een overweg (dat is wel zo logisch), maar blijkbaar wel pal ervoor - wat een beetje vreemd is, want binnen 5 meter van een kruising mag je niet parkeren, maar binnen 5 meter van een overweg dus blijkbaar wel...

In België daarentegen is het bijvoorbeeld verboden te parkeren op minder dan 20 meter van een verkeerslicht (en de rode lampen bij een overweg gelden als verkeerslicht).

En nu komt de aap uit de mouw:

Volgens >deze website< geldt in Denemarken:

Citaat
Følgende steder må du gerne stande, men ikke parkere:
(...)
Nærmere end 30 meter fra en jernbaneoverkørsel

In Nederland mag je overigens ook nog eens niet op het trottoir parkeren... Tongue
« Laatste verandering: 6 April 2017, 16:45:41 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

319*

« Antwoord #19688 Gepost op: 6 April 2017, 16:49:00 »

En nu komt de aap uit de mouw:

Volgens >deze website<:

Citaat
Følgende steder må du gerne stande, men ikke parkere:
(...)
Nærmere end 30 meter fra en jernbaneoverkørsel

Zoals je begrijpt zou ik - indien ik was staande gehouden door een politibetjent - altijd hebben volgehouden dat ik er alleen maar stond en beslist niet daar parkeerde.
Hetgeen ik juridisch zou kunnen onderbouwen doordat ik mijn auto niet uit het zicht heb verloren.

In Nederland mag je overigens ook niet op het trottoir parkeren... Tongue

In Nederland mag zoveel niet en toch trekt geen hond zich daar hier meer iets van aan. Ik kan merken dat je al de nodige jaren in het keurig nette CH woont.

mvg,
Gert

Wesley
Hero Member

« Antwoord #19689 Gepost op: 6 April 2017, 17:05:47 »

Zoals je begrijpt zou ik - indien ik was staande gehouden door een politibetjent - altijd hebben volgehouden dat ik er alleen maar stond en beslist niet daar parkeerde.
Hetgeen ik juridisch zou kunnen onderbouwen doordat ik mijn auto niet uit het zicht heb verloren.

Daar zeg je wat: hoe kan de politibetjent ooit aantonen dat iemand die in de buurt van zijn auto blijft en de agent in de smiezen houdt, daar langer dan 3 minuten heeft gebivakkeerd? Aparte regel...

In Nederland mag zoveel niet en toch trekt geen hond zich daar hier meer iets van aan.

Kan best wezen, maar als oom Agent je er een boete voor geeft, heb je geen poot om op te staan...

En in Denemarken mag je trouwens ook niet stilstaan daar, want daar kan geen tvilllingebarnevogn meer voorbij op het fortov (wat een ontzettend specifiek criterium overigens Grin).
« Laatste verandering: 6 April 2017, 17:13:54 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

319*

« Antwoord #19690 Gepost op: 6 April 2017, 17:23:01 »

En in Denemarken mag je trouwens ook niet stilstaan daar, want daar kan geen tvilllingebarnevogn meer voorbij op het fortov (wat een ontzettend specifiek criterium overigens Grin).

Dat heeft vermoedelijk alles met dit filmpje te maken: als ze het dan eindelijk toch eens een keertje doen, dan maken ze er kennelijk graag twee tegelijk.   Cool

mvg,
Gert

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

271*

« Antwoord #19691 Gepost op: 6 April 2017, 17:44:04 »

Dus als je je auto nog in zicht hebt parkeer je niet, maar sta je stil.....vage stelling hoor  Grin
Volgens mijn boerenverstand-logica moet je toch minimaal in de auto zitten om 'stil te kunnen staan'.
Zit je er niet in, staat dat ding m.i. geparkeerd en dus in dit geval in overtreding volgens de door Wesley opgelepelde regels. Gezien de eigenhandig vastgelegde bewijslast kun jij bij je volgende bezoek aan DK wel (weer) eens serieuze problemen aan de landsgrens krijgen, of ik ze vooraf bel of niet  Wink

Waldijk on Flickr
Jeronimos
Hero Member

Jeroen

« Antwoord #19692 Gepost op: 6 April 2017, 17:45:10 »

Ze hebben in Skjern een Hollandse auto nodig om het spannend te maken. Volgens mij zegt dat 1 ding.  Cool

blije groeten,

Jeroen
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

271*

« Antwoord #19693 Gepost op: 6 April 2017, 17:49:39 »

Jeroen!  Duim omhoog Grin

Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

« Antwoord #19694 Gepost op: 6 April 2017, 17:54:48 »

Dus als je je auto nog in zicht hebt parkeer je niet, maar sta je stil.....vage stelling hoor  Grin
Volgens mijn boerenverstand-logica moet je toch minimaal in de auto zitten om 'stil te kunnen staan'.
Zit je er niet in, staat dat ding m.i. geparkeerd en dus in dit geval in overtreding volgens de door Wesley opgelepelde regels.

Dat is in Nederland wel zo (al mag je ook in Nederland wel kort je auto uit om iets te lossen of laden), maar op de door mij opgelepelde website staat dat in dat maffe land alle stilstaan van minder dan drie minuten niet als "parkeren" geldt - er staat zelfs expliciet bij "ongeacht wat de bestuurder in die drie minuten doet". Rare jongens, die Denen...

Ik zie sterren!
Pagina's: 1 ... 1311 1312 [1313] 1314 1315 ... 2670   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: