Als raadplater i.o. zie ik op Streetview in Ashtead geen waslijn. Dus een 'Gertje'?
Nadere bestudering van de luchtfoto laat (wellicht) een derde rail zien, maar dat is op mijn tablet niet duidelijk.
In mijn definitie (en ik heb altijd gelijk
) is een Gertje het door elkaar halen van geelectrificeerde en ongeelectrificeerde lijnen, maakt niet uit wat voor een electrificatie. En als Gert dan op een geelectrificeerd stuk loopt te zoeken dat het verkeerd soort electrificatie is: AC/DC, 3e rail/bovenleiding.
Abergavenny
Neen, verkeerde land, maar ook weer het juiste land zoals Wesley zo mooi schreef.
Network Rail, lijkt me... en gedurende mijn avonturen in Drakenland zag ik dat die bordjes consequent tweetalig waren (maar goed, ik ben niet in de buurt van een spoorlijn geweest in Monmouthshire...)
Network Rail is eigenaar van alle stations, maar heeft zelf maar een paar van de grootste stations in beheer. Alle andere stations zij in beheer bij een maatschappij die de treindiensten op dat station verzorgd. Vaak zie je dat borden het logo van een vervoerder hebben. Daarom zijn borden van Arriva Trains Wales en Scotrail vaak tweetalig.