Dit is eigenlijk alleen met Google Magic
Dat had ik eerst zelf geprobeerd, zonder resultaat. Nu zegt dat niet alles, want bij een ander kan het dan wel opduiken.
of blind gokken te vinden
Eind van het jaar, dan moet het een keer kunnen om een echte
raadplaat te plaatsen.
Helemaal blind gokken hoefde trouwens ook weer niet, want er zat wel degelijk een aanwijzing in de afbeelding verstopt.
Ik gaf bij Gert's vlaggentheorie al aan dat die interessant was. Die opmerking was niet direct als hint bedoeld, maar er zat wel wat in om op die vlaggen voort te borduren. Er ontbreken wat landen, maar van eentje is dat toch wel opvallend, omdat van alle omringende landen de vlag wel is afgebeeld.
Dus gok ik maar op SJ ("Tåg till utlandet" heet de buitenlanduitgave geloof ik). Qua periode ook een blinde gok: doe maar midden jaren '90.
Het goede antwoord en een deel van de bonus binnen.
Niet gefotografeerd in een museum, maar ooit zelf gebruikt. Waarom uitgerekend deze trein op de kaft prijkt, terwijl er geen enkele rechtstreekse verbinding was met België is me een raadsel. De dienst was ook niet bepaald nieuw meer en aangezien er inmiddels diverse grensoverschrijdende hogesnelheidstreinen waren, zou ik eerder zoiets verwacht hebben.
groet, Huub