Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 2600 2601 [2602] 2603 2604 ... 2606   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8449462 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 28 gasten bekijken dit topic.
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2014


« Antwoord #39015 Gepost op: 21 Juni 2024, 13:42:56 »

Zie je wel: het is niet moeilijk. Hubertus is weer aan zet.
Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8559


WWW
« Antwoord #39016 Gepost op: 22 Juni 2024, 09:23:09 »

Een trein op modelspoorlengte staat voor een inrijsein te wachten.



Bij welk station hoort dat sein?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16945


306*


« Antwoord #39017 Gepost op: 22 Juni 2024, 12:02:52 »

Gokje: Thusis

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8559


WWW
« Antwoord #39018 Gepost op: 22 Juni 2024, 12:17:01 »

Niet goed gegokt
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1629


Benoemd snoodaard


« Antwoord #39019 Gepost op: 22 Juni 2024, 17:19:54 »

Ik doe ditmaal niet mee, omdat ik oneigenlijke middelen gebruik zoals Lens en ChatGPT. Dat meent dat de hoogspanningsmast rechtsonder specifiek is voor Italië. Ik ben benieuwd of dat zo blijkt te zijn. Verder komt ChapGPT trouwens ook niet. Als ik vraag "weet je het zeker", dan komt er een excuus met een (totaal) ander antwoord.

Dit is letterlijk het belangrijkste deel van het antwoord:

Laten we proberen meer gerichte zoekopdrachten te doen:
1.    Zoek naar steden of dorpen in Italië met een spoorlijn die langs appartementencomplexen met halfronde daken loopt.
2.    Gebruik online kaarten zoals Google Maps of Google Earth en focus op stedelijke gebieden met een spoorlijn in de buurt.

Omdat deze visuele herkenning moeilijk is zonder precieze context of een referentie, kun je ook proberen lokale Italiaanse forums of sociale media groepen te raadplegen die mogelijk deze specifieke locatie kunnen herkennen.


Met andere woorden: Succes ermee! Cheesy
« Laatste verandering: 22 Juni 2024, 17:26:06 door 1200blauw » Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8559


WWW
« Antwoord #39020 Gepost op: 22 Juni 2024, 18:03:21 »

Vooropgesteld dat ik niet snap hoe je lol uit dit draadje kunt halen door met dit soort hulpmiddelen te werken, zal het mij verder aan mijn derrière oxideren als anderen daar anders over denken en het dus wel gebruiken.
Over de zinnigheid van de antwoorden van ChatGPT. Of het hout snijdt, weet je uiterlijk als het antwoord op de vraag bekend is.   Grin
Wat ik tot nu toe heb geëxperimenteerd met ChatGPT, ben ik nog niet onder de indruk van de gegeven antwoorden.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16945


306*


« Antwoord #39021 Gepost op: 22 Juni 2024, 19:29:02 »

Ik heb dezelfde ervaring met ChatGPT. Het 'verzint' soms antwoorden. 'Dromen' noemen de deskundigen dat. Maar misschien moet deskundigen ook wel tussen aanhalingstekens...
Wel is ChatGPT aanzienlijk beter in vertalen dan Google Translate. Dat moet nodig op de schop of gewoon in de vuilnisbak.

Mij doet de foto Zuid-Zwitsers of Italiaans aan, maar verder dan dat kom ik nog niet.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7264


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #39022 Gepost op: 22 Juni 2024, 21:29:11 »

Het is duidelijk Italië, op grond van de bovenleidingmasten en het bord aan de meest rechtse mast (ook rijdt Captrain bij mijn weten niet in Zwitserland en wij doen niet aan troep in tuinen en op binnenplaatsen Grin). Maar waar weet ik verder nog niet… heb al wel even gezocht vandaag, geheel op eigen kracht.
« Laatste verandering: 22 Juni 2024, 21:32:26 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1629


Benoemd snoodaard


« Antwoord #39023 Gepost op: 22 Juni 2024, 22:48:56 »

Vooropgesteld dat ik niet snap hoe je lol uit dit draadje kunt halen door met dit soort hulpmiddelen te werken, zal het mij verder aan mijn derrière oxideren als anderen daar anders over denken en het dus wel gebruiken.
Over de zinnigheid van de antwoorden van ChatGPT. Of het hout snijdt, weet je uiterlijk als het antwoord op de vraag bekend is.   Grin
Wat ik tot nu toe heb geëxperimenteerd met ChatGPT, ben ik nog niet onder de indruk van de gegeven antwoorden.
Ik had geen idee waar ik het zoeken moest, zeker omdat ik buiten mijn eigen thema niet zoveel treinenkennis heb. Dan heb ik al gauw geen idee meer en ben ik nieuwsgierig of Lens het wèl had gevonden (antwoord is nee). ChatGPT is voor mij vrij nieuw, dus ik dacht eens een poging te wagen door botweg te vragen waar de foto gemaakt is. Dat blijft dus vrij aan de oppervlakte en dat was niet de eerste keer. De uitslagen van de EK-voetbalwedstrijden voorspellen gaat ook niet zo goed. ChatGPT doet met zijn voorspellingen mee aan onze voetbalpool en staat met stip onderaan met score 0 wedstrijden goed voorspeld. Sterker nog: op mijn vraag welke landen in Groep B speelden kreeg ik de verkeerde landen... Ik heb dus eerst moeten vertellen welke landen het betrof voordat er een voorspelling kwam. Dat gaf al weinig vertrouwen Cheesy
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16945


306*


« Antwoord #39024 Gepost op: 23 Juni 2024, 03:03:35 »

Waar ik dan benieuwd naar ben: HOE vraag je dat aan ChatGPT?
Je kunt ChatGPT toch niet ergens op een website laten kijken?
Of kan dat inmiddels wel?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7264


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #39025 Gepost op: 23 Juni 2024, 08:36:00 »

Volgens mij wel. Ik heb er zelf nog geen ervaringen mee, maar volgens mij kun je wel degelijk ChatGPT instrueren om bijvoorbeeld een bepaalde Wikipedia-pagina te lezen en zijn antwoord daarop te baseren.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16945


306*


« Antwoord #39026 Gepost op: 23 Juni 2024, 11:58:50 »

Tja, ik vergelijk het maar met schaken: dat kunnen computers beter dan bijna alle mensen. Toch worden er nog steeds schaaktoernooien georganiseerd.
Raadplaatje zou je helemaal dood kunnen slaan met AI, maar dat ligt aan ons zelf. Zolang er genoeg mensen zijn die lol hebben in zelf zoeken (en alle folklore in dit draadje) denk ik dat er niet zoveel aan de hand is.

Ik gooi even een pijltje op Gravellona Toce om te zien of dat meer in de buurt is.
mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8559


WWW
« Antwoord #39027 Gepost op: 23 Juni 2024, 12:14:23 »

In ieder geval het juiste land.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1629


Benoemd snoodaard


« Antwoord #39028 Gepost op: 23 Juni 2024, 14:59:49 »

Raadplaatje zou je helemaal dood kunnen slaan met AI,

Dat is dus mijn punt: dan kom je er ook niet, gewoon omdat AI, of iig ChatGPT, daartoe (nog) niet in staat is. Ik heb ook weinig ervaring met ChatGPT en was wel benieuwd hoever ik daarmee zou komen. Daarmee zet ik mezelf iig voor deze ronde buitenspel uiteraard Duim omhoog
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16945


306*


« Antwoord #39029 Gepost op: 23 Juni 2024, 17:46:06 »

De crux zit 'm in dat woordje 'nog'. Het gaat hard. Ik heb gezien wat AI vermag op het gebied van illustraties en vrees dat het vak illustrator over vijf tot tien jaar niet meer bestaat...   Undecided

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 2600 2601 [2602] 2603 2604 ... 2606   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: