Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 2678 2679 [2680]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 9310617 keer)
1 Gebruiker en 45 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #40185 Gepost op: Vandaag om 10:07:44 »

Hoezo?

Beiden fout maar beiden op het goede continent en één zelfs in het goede land.  Grin

Beiden is twee. En één daarvan is fout. 50% kans dus. Vertel maar eens hoe jij telt dan.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

273*

« Antwoord #40186 Gepost op: Vandaag om 10:24:05 »

Op de juiste manier  Cheesy

Washago

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #40187 Gepost op: Vandaag om 10:31:14 »

Vertel maar eens hoe jij telt dan.

Beiden is inderdaad twee en dat slaat op de laatste twee antwoorden (die zijn allebei fout). Er waren echter op dat moment reeds drie antwoorden gegeven, twee (van jou) in de USA en één in Canada. Als er maar één (van die drie) in het goede land was - dat heeft Gerard niet expliciet gezegd, maar dat ligt voor de hand - moet dat Canada zijn. Gezien de feiten dat Gerard onlangs met de Canadian is wezen reizen en dat er in Noord-Amerika ook andere groepen mensen zijn die verdwaald in de tijd leven dan de Amish (en die mensen zien er ook niet erg Amish uit, en ik denk niet dat de meeste Amish-groepen met de trein reizen), lijkt me Canada meer voor de hand liggend. Dat gezegd hebbende: ik heb in Mennonieten- en Hutterieten-gebeiden gezocht maar niet gevonden...
« Laatste verandering: Vandaag om 10:32:51 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Spoorzeven
Hero Member

« Antwoord #40188 Gepost op: Vandaag om 11:25:19 »

Beiden is zelfs fout, want het slaat op de antwoorden en niet op de mensen op het plaatje Wink
Zo te zien gemaakt vanuit de trein met Mr. and Mrs. van V., inderdaad met sekteleden te over. Ook nog niet kunnen vinden waar deze groep huist.

Groet, Frank
Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #40189 Gepost op: Vandaag om 11:37:19 »

Manitoba, Saskatchewan, Alberta vooral, maar ook in delen van Ontario. Verkleint het gebied helaas niet heel erg...

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #40190 Gepost op: Vandaag om 15:32:03 »

Nou, de Amish reizen wel degelijk per trein. De stations die ik noemde, zijn stations die zij veel gebruiken.
Ik wist niet dat er in Canada ook dit soort groepen actief waren. Daarbij vergeleken valt de Nederlandse
Bible Belt nog mee...

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
GerardvV
Hero Member

Enge buur bij de buren

« Antwoord #40191 Gepost op: Vandaag om 15:45:45 »

Maar er hoeft niet verder gezocht te worden, Jakop heeft het goed, het is Washago.

Deze Amish reisden als groep van Winnipeg tot Washago mee met de trein waar wij in zaten. In de stationshal van Winnipeg werd er best fraai door hen gezongen en omdat de stationshal een grote koepel heeft gaf dat een mooi akoestisch effect. 
Overigens zat er ook een Mennonieten gezin in deze trein waar ik nog uitgebreid mee heb zitten praten. Dit gezin sprak onderling Diets en daar was soms best wat van te verstaan.
In het gebied tussen Washago en Timmins zie je veel sporen van Amish en Mennonieten. Op het land van Amish staan in de oogsttijd schoven op het land en op zondag komen de typische rijtuigjes met paard ervoor op straat.
Mennonieten leven wel strikt volgens regels en in klederdracht (niet zou somber als Amish) maar hebben wel moderne werktuigen en landbouwmethoden.
Een foto uit de dome met rechts de Mennonieten familie.

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
176* bij de buren
136* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Pagina's: 1 ... 2678 2679 [2680]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: