Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 2712 2713 [2714]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 10366964 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 228 gasten bekijken dit topic.
oranda-jin
Jr. Member

« Antwoord #40695 Gepost op: 17 Augustus 2025, 09:28:00 »

Goeie morgen !

De Spoorweghaven van Delft.

Grtn,
Hans
Spoorzeven
Hero Member

« Antwoord #40696 Gepost op: 17 Augustus 2025, 12:22:44 »

Helemaal goed! Bekend ter plaatse?
Voor de geïnteresseerde (en wie is dat nou niet?): oktober/november komt een boek uit over de spoorlijn door Delft en de spooraansluiting van de Gistfabriek. Dat gaat vooral over de aanleg en de wijzigingen onder de HSM, maar ook over het vervoer van en naar de Gist. Zeer interessant.

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

334*

« Antwoord #40697 Gepost op: 17 Augustus 2025, 12:34:12 »

Voor de geïnteresseerde (en wie is dat nou niet?): oktober/november komt een boek uit over de spoorlijn door Delft en de spooraansluiting van de Gistfabriek. Dat gaat vooral over de aanleg en de wijzigingen onder de HSM, maar ook over het vervoer van en naar de Gist. Zeer interessant.

Ik kan het niet ontkennen.  Cool

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
oranda-jin
Jr. Member

« Antwoord #40698 Gepost op: 18 Augustus 2025, 10:25:28 »

Mogge !

Ben ik bekend ter plaatse ? Ja, en Nee.

Ik heb meer dan 50 jaar in Delft gewoond, maar kom daar niet vandaan. In het begin van de 70er jaren van de vorige eeuw ben ik daar gaan studeren en heb uiteindelijk werk gevonden in Den Haag. Tot na mijn pensionering ben ik op diverse adressen in Delft blijven wonen. Inmiddels ben ik geremigreerd naar Gelderland.

Onmiddellijk herkende ik de uitrit in noordelijk richting van de inmiddels al een jaar of tien geleden gesloopte bovengrondse perrons van station Delft. Deze situatie is bekend vanwege dwergsein 22 dat weinig voorkomend vertrek vanaf spoor 2 over een heel Engels wissel in het doorgaande spoor in zuidelijke richting naar het spoorviaduct vrij kan geven; de TGV denderde daar met een behoorlijke snelheid vlot overheen. Vertrek in noordelijk richting gebeurde meestal vanaf spoor 1 (waar het lage hoofdsein 24 geldig voor is, of van spoor 3 (verder links) zoals naar de Gistfabriek wat op de weg terug 'verkeerd spoor' rijden over het spoorviaduct betekende.

Daarna was het even goed lezen wat er precies wordt gevraagd. En vervolgens de mogelijkheden overwegen.

Het vroegere eindperron van de WSM lag aan de overzijde van de Buitenwatersloot, dus te ver. Het spoor daarheen is nog een hele tijd gebruikt als uittrekspoor voor de VAM-overslag voorbij de Van Gent & Loos goederenloods.
Brandstoffenhandel 'De Fakkel' (ook verleden tijd) leek mij niet 'spoors' genoeg; ik weet niet of die vroeger een spooraansluiting heeft gehad.

Dus verder terug in de tijd: Het terrein waarop 'De Fakkel' was gevestigd, lag op de plek van de gedempte Spoorweghaven waar eens de producten uit het Westland op platte schuiten werden aangevoerd en werden overgeladen op de trein. En dat leek mij wel voldoende 'spoors'.

Ik ben thuis aan het restylen, dus als iemand een geschikte plaat beschikbaar heeft, ga je gang.

Groeten,
Hans from Delft
« Laatste verandering: 18 Augustus 2025, 10:29:31 door oranda-jin » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

281*

« Antwoord #40699 Gepost op: 18 Augustus 2025, 12:11:16 »

Dan vul ik 'm wel even in Hans

Wat is de naam van het dichtst bij zijnde station?

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
GerardvV
Hero Member

Enge buur bij de buren

« Antwoord #40700 Gepost op: 18 Augustus 2025, 22:36:19 »

hij jeukt wel maar ik hou me in  Tongue Grin

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178* bij de buren
148* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Noordwaarts
Hero Member

334*

« Antwoord #40701 Gepost op: 18 Augustus 2025, 23:40:25 »

hij jeukt wel

Krabbendijke?    Cheesy

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 2712 2713 [2714]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: