Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Te Koop: Orkhavnbanen (Noorse smalspoorbaan)
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Te Koop: Orkhavnbanen (Noorse smalspoorbaan)  (gelezen 2739 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 22 Maart 2023, 19:39:00 »



Vincent en Frodo, sinds de jaren '90 bekend van hun artikelenreeks in Railmagazine over het Handzame Havenbaantje, bouwden
begin deze eeuw een modelbaan naar Scandinavisch voorbeeld (ja ja, deze heren hebben smaak). Orkhavnbanen was al een tijdje
met pensioen en moet nu plaats gaan maken voor hun nieuwe project. Ik heb zojuist daarvan een klein voorproefje gezien, maar
my lips are sealed. Hen kennende, zullen ze t.z.t. groots uitpakken.

Orkhavnbanen is op aardig wat modelspoorexposities te zien geweest. De meest bijzondere locatie was toch wel in het Hoge
Noorden zelf, namelijk in Løkken Verk, circa 50 km ten zuiden van Trondheim. Destijds was ik daar 'toevallig' op vakantie en ik zie
nog het ongeloof in de ogen van Vincent en Frodo toen ik binnen kwam wandelen alsof het de gewoonste zaak van de wereld was.
Tja, je hebt Noordwaarts als nickname, of je hebt 'm niet.   Cheesy

Kortom: Orkhavnbanen is te koop. Meer informatie vind je hier: http://www.modelbouwwerk.nl/category/modelspoor/orkhavnbanen-187-h0/


mvg,
Gert
« Laatste verandering: 22 Maart 2023, 19:42:49 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Te Koop: Orkhavnbanen (Noorse smalspoorbaan)
« vorige volgende »
Ga naar: